Přejít k hlavnímu obsahu

Úchvatná proměna ženy, která zhubla 65 kilo: Z extrémní obezity se dostala díky jednoduchým změnám v jídelníčku

Snad každý už někdy více či méně úspěšně držel dietu nebo hubnul. Když bojujete s nadváhou, je to často demotivující, když se čísla na váze stále nepohybují směrem dolů. Možná se zaměřte na svůj životní styl a návyky. Podobně jako Kari Ianuale.

Hubnout neznamená hladovět a chcete-li v boji proti nadbytečným kilogramům pokračovat nebo zahájit úplně novou kapitolu, možná vám pomůže zaměřit se na své každodenní návyky, zvyky a životní styl. Podobně jako Kari. "Odmítala jsem dál zvětšovat svou velikost" začíná svůj příběh. "Byla jsem v rozpacích z toho, jak jsem vypadala. Když mě můj manžel představil lidem, cítila jsem se špatně. Nebyla jsem ta hezká nebo hubená manželka. I když mě miluje takovou jaká jsem, necítila jsem se dobře" popisuje. Co udělat, aby šla váha dolů a neobjevil se obávaný jojo efekt?

Nevynechávejte snídani

A to nikdy. Snídaně je totiž to nejdůležitější jídlo dne. Po celé noci, kdy nepřijímáte žádné jídlo se vaše tělo probouzí hladové. A vy mu potřebujete nabídnout energii na celý den. Teď si říkáte, že přeci snídáte. A v tuto chvíli je nutné se zaměřit na to, co jíte. Pokud si cestou do práce dáte koblihu, chlebíček, koláče nebo cokoliv, co koupíte v pekárně, není to zrovna to pravé. Místo toho raději sáhněte po celozrnném pečivu, bílkovinách, zelenině, jogurtu, neslazeném müsli, ovoci a podobně. Vše vás dostatečně zasytí a dodá energii. "Mám pak pocit, že zvládnu všechno" směje se.

 

Mohlo by se vám líbit

Nejšílenější diety na světě: Pojídání vaty nebo svorka v uchu

Začátek roku je ve znamení předsevzetí a hubnutí. Mnoho z lidí si do svých předsevzetí zapisuje právě držení diet nebo hubnutí. I vy jste zkoušeli nejrůznější diety, které jste našli? A více či méně úspěšně? Někdy dieta umí pěkně potrápit! Nutno podotknout, že bychom měli vždy jednat ve prospěch svého těla a zdraví, nikoli ho týrat.
svetzeny.cz

Polotovary a zpracované potraviny raději ne

Milujete uzeniny, polotovary jídel vám pomohou vyřešit krizovou situaci, kdy máte hlad, ale nemáte nic v lednici. Ušetří také spoustu času, když si na večeři koupíte něco slaného v pekárně, než abyste si doma připravili plnohodnotné jídlo. Takovým potravinám je lepší se při redukci váhy vyhnout. Zaměřte se na čerstvé potraviny, které lépe chutnají a tělu prospívají.

Pozor na light a bez cukru

Zní to pohádkově, vaše oblíbené pochutiny jsou v light verzi nebo bez cukru. Jenže ne vše je tak, jak se na první pohled tváří. Light potraviny mohou obsahovat více cukru. Potraviny bez cukru zase náhražky cukru, které tělu mohou škodit ve finále víc, než klasický cukr. Proto to s light a dietními potravinami nepřehánějte. "Prostě nejím tučná a nezdravá jídla, mému žaludku to už nedělá dobře" krčí rameny.

 

Mohlo by se vám líbit

Zbavte se tuku na břiše: Nejlepšími pomocníky jsou sýry. Tvaroh vede

Sýr a tvaroh jsou skvělými pomocníky v redukčních dietách, protože obsahují velké množství bílkovin a při správném výběru sýra či tvarohu i minimum tuků. Přečtěte si, jaké druhy sýra jsou pro redukční dietu nejvhodnější a proč je tvaroh tak magickým pomocníkem při redukčních dietách, že ho do svých jídelníčků zařazují i profesionální sportovci.
svetzeny.cz

Pijte hodně vody

Bez tekutin se tělo neobejde a je nutno nad pitným režimem přemýšlet. Voda je tím nejlepším zdrojem doplnění tekutin a budete-li ji kombinovat s neslazeným ovocným čajem, bylinným, neslazenými minerálkami, je to ideální. TIP: Pokud vám nechutná čistá voda přidejte si do ní citron, bylinky, pomeranč, meloun a další ovoce.

Vyvážený talíř

Zdravě se stravovat znamená jíst tak, aby tělo dostávalo všechno, co potřebuje. Základem toho může být vyvážený talíř, na který si dáte vše - bílkoviny, sacharidy, zdravé tuky, zeleninu. To vše ve správném poměru. Přejíst se totiž můžete velmi snadno a to třeba i salátem, kterého si dáte víc než je běžná střídmá porce.

 

Mohlo by se vám líbit

Studie: Vědci zjistili, kolik kroků ujít, a jak rychle, abyste si prodloužili život a snížili riziko vzniku demence

Řeklo by se obyčejná chůze, ale přitom jde o nejpřirozenější a nejzdravější druh pohybu, který nám příroda dopřála. Ani zdaleka nejde jen o to, přemístit se z bodu A do bodu B. Má mnohem více benefitů a přínosů pro naše zdraví, než si možná uvědomujeme.
svetzeny.cz

Potřebujete spát

Během celého dne vydáváte energii, kterou je nutné na další den dočerpat. A jedním z hlavních zdrojů je právě spánek. Spěte dostatečně, ideálně 6 až 8 hodin, což je podle odborníků ideální doba spánku. Když spíte méně nebo více, tělo si začne energii hledat jinde, například v nekontrolovatelné konzumaci jídla, což může vést k přibývání na váze.

Cvičte pravidelně

Není cílem se strhnout a cvičit denně několik hodin sedm dní v týdnu. Raději začněte pozvolna, půlhodinky denně a to třeba tři dny v týdnu. Postupně, pokud máte tu potřebu, můžete přidávat - jak v pravidelnosti tak třeba v délce cvičení. "Dnes chodím do posilovny šest dní v týdnu, ale začínala jsem na dvou. Běhám, jeden den se zaměřím na horní část těla, druhý den na spodní část těla" dodává na závěr.

 

Proměna Kari Ianuale
Zdroj článku