Přejít k hlavnímu obsahu

Co dělají šťastní lidé: plánují svůj čas, meditují a dobře spí, zařaďte i vy do své rutiny tyto návyky

Info ikona
štěstí

Pro někoho je štěstí nový značkový outfit, jiný prahne po velké rodině a dětech, další chce šplhat po kariérním žebříčku a mít spoustu přátel. Ať už je vaše verze štěstí jakákoliv, ruku na srdce, jste právě teď šťastní? Nebo si stále říkáte, že budete šťastní až? Buďte šťastní teď! Vyzkoušejte pár návyků, které vám pomohou.

Štěstí si zaslouží každý

Bez ohledu na to, co činí lidi šťastnými máte štěstí na dosah. Stačí se jen rozhlédnout kolem sebe, zamyslet se nad svým životem a drobnostmi, které možná často přehlížíte v touze získat materiální věci. Začít ráno s úsměvem na rtech, jógou na protažení těla a dobrou snídaní je přece lepší než se od rána mračit. Ne vždy se to daří, situace okolo nás není vždy pozitivní. Každý si zaslouží být šťastný a cítit se spokojeně. Jak na to? Za pomoci několika návyků, které zařadíte do své každodenní rutiny.

Úsměv nic nestojí

Úsměv uvolňuje dopamin, který činí lidi šťastnými. Každé ráno se podívejte do zrcadla a usmějte se na sebe. Oplaťte úsměv řidiči autobusu nebo se usmějte na prodavačku. Není to žádná věda, vy se budete cítit lépe a možná zlepšíte den i druhým.

Cvičení vyplavuje hormony štěstí

Cvičení není prospěšné jen pro tělo a fyzickou zdatnost, ale pomáhá také snižovat stres, pocity úzkosti nebo příznaky deprese. Dokonce i malé množství pravidelné fyzické aktivity umí divy. Nemusíte vrcholově sportovat, ale jít si zaplavat, projít se v lese nebo si zatančit při oblíbené muzice.

Pravidelný spánek dodá energii

Doba se zrychluje a pokud se snažíte uspět, tak obvykle musíte někde ubrat, obvykle na spánku. Dospělý člověk potřebuje 7 až 8 hodin spánku. Cítíte se během dne pravidelně unavení nebo malátní? Pak možná vaše tělo volá po delším odpočinku. Spětě a vstávejte ve stejnou dobu, před spaním se vyhněte těžkému jídlu, sledování mobilu. Usínejte v ložnici, která je tichá a řádně vyvětraná.

Vděk je lék

Vidíte na svém životě jen to, co se vám nepovedlo? Nemáte tak dobré auto, jako soused, tak dobrý mobil jako kamarádi. Zamyslete se denně nad alespoň jednou věcí, za kterou můžete být vděční. Ať už to je to posunutý deadline v práci, hezké počasí nebo sladké ovoce, které se vám podařilo na trhu koupit, určitě máte za co být vděční.

Meditace pomáhá zklidnění mysli

Začínáte-li s meditací, je to obvykle běh na delší trať. Je mnoho způsobů, jak meditovat. Jděte na procházku, zhluboka dýcháte vleže na zemi nebo vnímejte ticho v tureckém sedu, chce to cvik a praxi. Vyhraďte si denně 5 až 15 minut na meditaci a uvidíte, že se budete cítit lépe.

Plánování času dodává pocit jistoty

Musíte myslet na tisíc věcí a máte strach, že něco zapomenete? Plánujte. Na konci týdne si sedněte a udělejte si základní seznam toho, co se musí stihnout doma, s dětmi, v práci. Zachováte si v povinnostech řád a zároveň podrobný plán umí uklidnit vaši mysl.

Zdroj: Healthline
Autor: Zuzana Žáková

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.