Přejít k hlavnímu obsahu

Zhubněte i 5 kilo pomocí oblíbené diety Kate Middleton: Dukanovu dietu vymyslel francouzský lékař

Obdivujete dokonalou postavu vévodkyně Kate, zpěvačky a herečky Jennifer Lopez a dalších celebrit? Přemýšlíte nad tím jaká je asi jejich strava a jakou dietu drží? V mnoha případech si tyto hvězdy oblíbily Dukanovou dietu, která je poměrně známá a oblíbená. Podobá se Atkinsonově dietě a může pomoci zhubnout bez pocitu hladu.

Na jakých principech dieta funguje?

Na svědomí ji má francozský lékař Pierre Dukan, podle kterého dostala také své jméno. Jde o lékaře, který se specializuje na hubnutí a k této dietě ho inspiroval obézní pacient, se kterým se setkat. O dietě vyšlo několik knih, sám Dukan napsal v roce 2000 jednu, které se prodalo víc než tři miliony výtisků. Na čem celá dieta stojí? Na masu, respektive na bílkovinách. Rozděluje se do čtyř základních fází, které jsou strukturovány tak, abyste dosáhli své vysněné hmotnosti podobně jako Kate Middleton.

Čtyři fáze Dukanovy diety

1. Fáze útoku

Znamená to velké množství bílkovin. Jíte tedy pouze živočišné bílkoviny a to v neomezeném množství. K tomu vypijete 6 až 8 šálků vody denně a dáte si také ovesné otruby (1,5 lžíce). Tato fáze může trvat jeden až sedm dní a to v závislosti na tom, kolik kilogramů jste se rozhodli zhubnout.

Jíst můžete všechny druhy libového masa, kuře, korýše, ryby, mléčné výrobky jako tvaroh, mléko, řecký jogurt, ricotta,  tofu, tempehu a podobně. Vyhněte se ovoci, zelenině, sacharidům, cukru, tuku a obilovinám.

Mohlo by se vám líbit

Nejzdravější dieta na světě: Japonská vodní dieta je učiněný zázrak. Kila mizí a vy nemusíte hladovět

Tvrzení, že hlad je převlečená žízeň, jste už určitě někdy slyšeli. A přesně na tomto principu je založená i japonská vodní dieta, kterou můžeme nazvat i jako očistnou a detoxikační terapii celého těla. Principiálně tato dieta funguje pouze na bázi dodržování dostatečného pitného režimu a určitých časových sekvencí kdy pít a jíst. Nejedná se tedy o dietu, jako spíše o krok k tomu naučit se správně stravovat a následně si tento režim udržet. Cesta k redukci váhy nikdy nebyla jednodušší, věřte nám.
svetzeny.cz

2. Plavební fáze

Ve druhé fázi do svého jídelníčku můžete začít přidávat neškrobovou zeleninu. Střídáte jeden den pouze libové bílkoviny a druhý den libové bílkoviny smíchané s neškrobovou zeleninou. K tomu denně 2 polévkové lžíce ovesných otrub. Délka této fáze se odvíjí opět od toho, kolik chcete zhubnout. Ve většině případů je to 1 až 12 měsíců.

Jíst můžete v této fázi všechny druhy libového masa, kuře, ryby, korýše, sóju, tofu, mléčné výrobky bez tuku, listovou zeleninu, kořenovou zeleninu, květák, brokolici, cibuli, houby a podobně. Vyvarujte se ovoce, zelenině, sacharidům, cukru, tuku a podobně.

3. Konsolidační fáze

V této fázi postupně dodáváte svému jídelníčku další skupiny potravin. Jíte pořád libové bílkoviny, neškrobovou zeleninu a přidáváte některé sacharidy a tuky. Zůstává porce ovesných otrub. Jeden den v týdnu si dáte pouze s libovými bílkovinami. Tato fáze trvá od pěti dní dál. Většinou je to pět dní na každé shozené kilo.

V této fázi jíte jednu porci ovoce denně, celozrnný chléb (2 krajíce), tvrdý sýr, škrobové potraviny. Vyhněte se banánům, hroznům, třešním a podobně.

Info ikona
dieta
Mohlo by se vám líbit

Nejšílenější diety na světě: Pojídání vaty nebo svorka v uchu

Začátek roku je ve znamení předsevzetí a hubnutí. Mnoho z lidí si do svých předsevzetí zapisuje právě držení diet nebo hubnutí. I vy jste zkoušeli nejrůznější diety, které jste našli? A více či méně úspěšně? Někdy dieta umí pěkně potrápit! Nutno podotknout, že bychom měli vždy jednat ve prospěch svého těla a zdraví, nikoli ho týrat.
svetzeny.cz

Poslední fáze Dukanovy diety

4. Stabilizační fáze

Poslední a závěrečná fáze, někdy nazývána také jako udržovací vám pomůže držet váhu, které jste dosáhli. V jídle získáváte větší volnost, jeden den v týdnu jíte pouze libové bílkoviny a konzumujete 3 polévkové lžíce ovesných otrub denně. Tato fáze není nijak omezená časem.

Můžete konzumovat jednu porci ovoce denně, dva krajíce celozrnného pečiva denně, tvrdý sýr, škrobové potraviny. V podstatě v této fázi není nic zakázáno, žádné potraviny. Je však důležité dbát na jejich množství a také na to, jak často je konzumujete.

Zdroj článku