Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion

Malé změny, díky kterým zhubnete rychleji: Klíčem k úspěchu jsou svačinky, pitný režim i stání

Info ikona
Hubnutí břicha

Nejste spokojeni s tempem, kterým hubnete? Shodit kila lze i rychleji, dokonce vás to nemusí stát značné úsilí. Zjistěte, které malé změny mají velký efekt. Klíčem k úspěchu jsou svačinky, pitný režim i stání.

Promotion

Nevynechávejte jídla a svačte

Chybou, kterou lidé snažící se hubnout neustále opakují, je vynechávání jednoho z chodů, obvykle to „odnese“ oběd. Pamatujte, že pokud chcete trvale zhubnout, je potřeba mít pravidelnou, vyváženou a výživnou stravu. Různé půsty, přísné diety či dokonce hladovění nejsou vůbec hodnými nástroji. Dosáhnete pouze toho, že budete bez energie, unavení a malátní. Pak nebude ani chuť jít si zacvičit. Držte se pravidla 4 hodin, které říká, že pokud jste za čtyři hodiny nic nesnědli, nastává čas dát si plnohodnotný chod či svačinku. Právě svačinky vám mohou pomoci rychleji zhubnout, i když si možná myslíte pravý opak.

Pokud se bude jednat o zdravé malé porce, rozhodně se nemusíte brát přibírání na váze. Pravidelnými svačinkami předcházíte tomu, abyste se přejídali nezdravým jídlem, protože snižují pocit hladu. Jak by taková ideální svačinka měla vypadat? Někomu vyhovuje mix oříšků, které skvěle chutnají a umí zasytit. Skvělou volbou jsou bílkoviny obecně, ty totiž dovedou navodit pocit plnosti. Další příklady vhodných svačinek: jogurt s ovocem a granolou, proteinový koktejl, tuňákový salát, toast s avokádem.

Info ikona
Hubnutí bez námahy: Vyzkoušejte ovoce. Uhodnete, které je tím nejlepším pomocníkem při shazování kil?

Veškerý pohyb se počítá

Spalovat kalorie můžete i mimo posilovnu. Každý pohyb se počítá, proto vyměňte pohodlný styl života za zdravý. Zvažte, zda už cestou do práce nemůžete nějaké kalorie spálit. Zkuste chodit pěšky nebo jezdit na kole. Na chůzi nedá dopustit například herečka Rebel Wilson, jejíž fantastická proměna, kdy zhubla 30 kilo, obletěla svět. „Kdokoli může chodit na procházky, pít více vody a dělat malé, ale důsledné věci, které mu zlepší život. Není pozdě začít a nezáleží na tom, kolik vám je,“ říká herečka. Chůze jí byla doporučena odborníky jako nejsnazší způsob, jak začít hubnout. Mnohdy totiž lidé dělají tu chybu, že si toho zpočátku hubnutí „naloží moc“, nezvládají plnit dané cíle, a demotivovaní to nakonec vzdávají. Začněte zlehka, malými změnami, půjde to snáze. Dále můžete začít chodit po schodech namísto ježdění výtahem a také stát namísto sedět, pokud to vaše práce umožňuje. Například pokud telefonujete klientovi, snažte se přitom chodit, i tento pohyb se počítá.

Info ikona
walknig

Pijte těsně před jídlem

Pijete až při jídle? Pak děláte velkou chybu. Je daleko lepší napít se předtím, než začnete jíst. Dle studie publikované v roce 2018 ve vědeckém časopise Clinical Nutrition Research zvýšení příjmu tekutin těsně předtím, než začnete jíst, hraje roli při snižování celkového množství kalorií konzumovaných během jídla. Laiky řečeno, voda vás trochu zaplní, vy se pak rychleji zasytíte, a tím pádem sníte menší porci. Navíc voda obecně tlumí chuť na jídlo, jelikož její konzumace vysílá do mozku signál o sytosti. Existuje i studie, jejíž závěr hovoří o tom, že voda nám dokonce pomáhá kalorie pálit. Také voda odvádí odpadní látky z našeho těla ven a zmírňuje nadýmání, které nám v pase může přidávat nechtěné centimetry navíc.

Zdroj: Eat this, Not That, Body and Soul, Clinical Nutrition Research, Pubmed, Medical News Today

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.