Přejít k hlavnímu obsahu

Šest nápadů na zdravé a snadné svačinky s nízkým obsahem sacharidů, díky kterým zhubnete raz dva

Info ikona
Jahody

Zdravá a zároveň lahodná svačinka zní jako sen. Nemusíte se trápit suchými krekry a nechutnými hubnoucími nápoji, stačí zvolit správnou svačinu. Pokud hledáte inspiraci, tak jste na správné adrese. Svět ženy vám ukáže šestici lahodných a zároveň zdravých svačin, které můžete mít na výletě nebo i s sebou do práce.

1. Borůvky

Bobulovité plody jsou obecně velmi dobrou a kvalitní svačinou. Jsou nejen vysoce výživné, ale také patří do výběru ovoce s nízkým obsahem sacharidů. Například borůvky obsahují pouze 11 gramů sacharidů v 1/2 šálku (74 gramů).

2. Plněné avokádo

Jedno střední avokádo má 12 gramů sacharidů. 9 gramů těchto sacharidů však pochází z vlákniny, což je nestravitelná živina, kterou vaše tělo neabsorbuje, což z avokáda dělá vynikající volbu pro nízkosacharidové diety.

Chcete-li udělat plněné avokádo, rozkrojte ho na polovinu a vyjměte jádro. Poté do středu avokáda nasypte požadovanou náplň s nízkým obsahem sacharidů.

Zkuste naplnit avokádo tuňákovým salátem, nakrájenými krevetami nebo míchanými vejci a sýrem.

3. Tmavá čokoláda s kešu máslem

Tmavá čokoláda je perfektní svačinka s nízkým obsahem sacharidů, když toužíte po něčem sladkém. 28 gramů nejméně 70% tmavé čokolády obsahuje 12 gramů sacharidů a 9 gramů vlákniny.

Zkuste smíchat 28 gramů tmavé čokolády a jednu polévkovou lžící (cca 15 gramů) kešu másla, čímž zvýšíte svůj příjem bílkovin a zdravých tuků.

Nezapomeňte vybrat alespoň 70% tmavou čokoládu, protože nižší procento bude obsahovat více sacharidů na porci.

4. Jahodový koktejl

Velice snadno můžete připravit smoothie s nízkým obsahem sacharidů, pokud použijete správné ingredience.

Například jahody jsou lahodné ovoce s nízkým obsahem karbohydrátů neboli sacharidů. Jedna polovina šálku (83 gramů) nakrájených jahod obsahuje pouze 6 gramů sacharidů. Chcete-li si vyrobit jahodový koktejl s nízkým obsahem sacharidů, smíchejte následující ingredience:

  • 1 šálek (240 ml) neslazeného mandlového mléka

  • 1/2 šálku (83 gramů) čerstvých jahod

  • 1/4 šálku (24 gramů) proteinu

  • 1 lžíce (15 gramů) chia semínek

  • 1/4 čajové lžičky vanilkového extraktu

  • pár kostek ledu

Dobrou chuť!

5. Avokádový salát

Chcete-li udělat avokádový vaječný salát, jednoduše rozmačkejte 1/2 avokáda s 1 vejcem natvrdo a lehce dochuťte solí a pepřem. Vychutnejte si avokádový vaječný salát samostatně nebo ho natřete na nízkotučné krekry.

6. Caprese salát

Salát Caprese je italské jídlo s nízkým obsahem sacharidů. Kombinace sýra mozzarelly, rajčat, listů bazalky a olivového oleje, je nepřekonatelná a lahodná.

Chcete-li udělat malý salát Caprese, nakrájejte 122 gramů rajčat, 28 gramů mozzarelly a posypejte 1 lžíci nasekaných listů čerstvé bazalky. Nezapomeňte přidat 1 polévkovou lžící (cca15 ml) extra panenského olivového oleje a trochu mořské soli.

Salát pokapejte 1 polévkovou lžící (cca 15 ml) balzamikového octa, abyste dovedli salát k dokonalosti.

Sečteno a podtrženo

Pokud dodržujete dietu s nízkým obsahem sacharidů, je dobré mít po ruce spoustu zdravého občerstvení.

Nízkoenergetické občerstvení výše nabízí prospěšné živiny, jako jsou bílkoviny, zdravé tuky a vlákninu. Navíc jsou vynikající a mohou vám pomoci eliminovat hlad mezi jídly.

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.