Přejít k hlavnímu obsahu

Nedaří se vám zhubnout? Cukry, které ničí vaši snahu, číhají v tvarohu, mléce i cereáliích

Info ikona
Cukr

Snažíte se shodit pár kilo, ale ručička váhy se stále nehýbe? Možná jsou na vině cukry, které se ukrývají leckdy v potravinách, kde byste je rozhodně nečekali v tak velkém množství. Podívejte se, jaké potraviny byste měli konzumovat během redukce váhy s rozvahou a kterým se vyhýbat úplně.

Info ikona
Dieta

Není dieta jako dieta

Stále existuje mnoho lidí, kteří považují většinu diet vhodných na hubnutí. Jenže samotná dieta znamená dietní opatření, tedy změnu jídelníčku podle aktuálního zdravotního stavu či jiných potřeb. Příkladem může být dieta při žaludečních potížích nebo například bezlepková dieta, jejichž cílem však není shodit kila, nýbrž napomoci zdravému fungování metabolismu a organismu. Pokud se bavíme o dietě, při které se hubne, jedná se o redukční dietu. Při tomto typu diety je pochopitelně nutné omezit příjem cukrů na minimum, vyhýbat se tučným pokrmům a také se stravovat pravidelně. Někdy se však může stát, že se přes všechnu vaši snahu ručička váhy stále nehýbe. Důvodem mohou být cukry, které jsou občas skryté i v potravinách, kde byste je možná nečekali v tak velkém množství. Které to jsou?

Info ikona
Juice

Ochucené minerálky, džusy či čaje

Možná jste slyšeli, že je dobré během diet pít čaj. Rozhodně tím však není myšlený tzv. ledový čaj, který koupíte v obchodech, jelikož ten většinou obsahuje podobné množství cukru jako třeba limonáda. Stejně jsou na tom i džusy, u kterých kvůli obsahu vitamínů stále občas přetrvává domněnka o tom, že jsou zdravé. Ve skutečnosti vitamíny z džusů rozhodně nenahradí ty, které přijmete v čerstvém ovoci či zelenině, navíc drtivá většina džusů obsahuje kolem 10 g cukru na 100 ml. V litru džusu se tak nachází 100 g cukru, což je pořádná hromádka! O něco lépe jsou na tom ochucené minerálky, které většinou obsahují „pouze“ poloviční množství cukru. Přesto se však jedná v jedné lahvi minerálky o větší množství cukru, než je doporučeno na celý den! Co tedy pít? Ideální je pochopitelně čistá voda, může být ochucená šťávou z citronu či jiných citrusů. Chybu neuděláte ani čajem, který si připravíte doma čerstvý a bez cukru. V obchodech se dají sehnat i čaje se sníženým obsahem cukru, ty však většinou obsahují umělá sladidla, která nejsou pro vaše zdraví nijak dobrá.

Info ikona
Cereálie

Mléko, tvaroh či cereálie

Mléko, tvaroh, jogurty a další mléčné výrobky jsou rozhodně prospěšné pro vaše zdraví, jelikož obsahují mimo jiné i vápník, který je důležitý pro vaše kosti. Měli byste však mít na paměti, že mléko obsahuje průměrně kolem 5 g cukru na 100 ml, stejně jako bílý jogurt či neochucený tvaroh. S jejich konzumací byste tedy měli být opatrní. Rozhodně se při redukčních dietách vyvarujte ochucených jogurtů či tvarohů, u kterých bývá množství cukru minimálně dvojnásobné! Bílý jogurt či tvaroh si raději dochuťte jahodami, které patří mezi ovoce s nejnižším obsahem cukru. Velkou dietní chybou bývají i kupované cereálie či müsli, které obsahují vysoké množství cukru. U některých produktů se může jednat až kolem 50 g cukru na 100 g! Domácí ovesná kaše je přitom velmi rychlá, chutná a osladit ji můžete například polovinou banánu. Dokonce ani se lžičkou cukru nebo medu se nedostanete na stejné množství cukru jako u kupovaných cereálií. Pokud se s nimi však nechcete rozloučit, naučte se alespoň nedávat si plnou misku a svoji porci si odměřte podle své váhy.

Zdroj: Healthline