Promotion
Promotion
Promotion

Zbavte se břišního tuku: Poradíme vám nejlepší potraviny i cvičení. Proč je nutné se nestresovat?

Promotion
Promotion

Tyto potraviny vám pomohou zbavit se břišního tuku

Existují potraviny, díky kterým se břišního tuku zbavíte rychleji. Tou první jsou fazole. Střevní bakterie totiž rozkládají vlákninu, která je v nich obsažená, a mění ji na látku zvanou butyrát. Při studiích na myších bylo dokázáno, že tato látka zvyšuje spalování kalorií. Z masa byste jednoznačně měli zařadit lososa. Překypuje omega-3 nenasycenými mastnými kyselinami, které pomáhají potlačovat zánět, a tím i rychleji zhubnete přes břicho. Proti zánětu bojuje zvýšením hladiny hormonu adiponektinu, který zrychluje metabolismus i spalování tuků.

Rozhodně byste měli přidat do jídelníčku i avokádo, které jednak snižuje chuť k jídlu, ale také zabraňuje hromadění břišního tuku. Bohužel nestačí jen jíst zdravá jídla plná vlákniny a dalších tělu prospěšných látek, pokud se chcete zbavit břišního tuku jednou provždy, musíte se vyvarovat potravinám, po kterých vaše bříško tloustne jedna báseň. Mezi ty patří koblihy, zmrzlina, chipsy, pivo, párky v rohlíku, červené maso, pizza, hranolky, ochucené limonády a sladké pečivo.

Potraviny a metabolismus
Info ikona

Bez pravidelného cvičení „břišáky“ mít nebudete

Pokud chcete mít pevné ploché bříško, na kterém se vám rýsuje „pekáč buchet“, bohužel se to neobejde bez cvičení. Pravidelný pohyb vaše tělo potřebuje, je to nejlepší způsob, jak se udržet v kondici, žít zdravě a zhubnout. Jenže jaký typ cvičení zvolit, pokud nám jde vyloženě o to, abychom zhubli přes břicho? Dobrou zprávou je, že není vysloveně nutné „mučit“ se v posilovně. Studie z roku 2013 prokázala, že plavání, běh i „obyčejná“ chůze dovede s břišním tukem efektivně zatočit. Důležitá je však pravidelnost a také úprava jídelníčku. Dále vám pomůže zhubnout přes břicho jízda na kole, veslování i aerobic. Naprosto skvělým cvičením, které musíte vyzkoušet, pakliže bojujete s břišním tukem, je tzv. HIIT. Toto cvičení pracuje s časovým intervalem, obvykle 30 sekund intenzivně zabíráte, posléze si na 30 sekund odpočinete. Během lekce vyzkoušíte řadu cviků – kliky, dřepy, výpady, lekci je možné pod dohledem trenéra cílit přímo na redukci břišního tuku. Trénink je náročný, ale výsledky má HIIT skvělé.

Zbavit se musíte i stresu

Stresu se právem přezdívá „tichý zabiják“. Našemu tělu škodí plíživě, nenápadně, ale škody napáchá více, než by někteří předpokládali. Jak spolu ale souvisí, že se vám nedaří zhubnout přes břicho, když jste pod tlakem, nervní a v neustálém stresu? Stres totiž nutí nadledvinky produkovat hormon, který nese název kortizol a je též znám jako stresový hormon. Výzkum z roku 2004 odhalil, že uvolnění tohoto hormonu může vést k zvýšené chuti k jídlu a ukládání tuku do oblasti břicha. Proto je vhodné zařadit nejenom intenzivní kardio cvičení, ale také oddechové aktivity, které vám pomohu se zrelaxovat, a zbavit se tak stresu. Účinná může být jóga i meditace.

Zdroje: NCBI, Mind Body Green, Web MD, NCBI, Pubmed

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion