Přejít k hlavnímu obsahu

Chcete se konečně zbavit tuku na břiše? Pak musíte přestat konzumovat tyto potraviny. Neuhodnete, která oblíbená pochoutka je z hlediska diety úplně nejhorší!

Info ikona
Tuk na břiše

Faldíky na břiše trápí řadu žen. Ne nadarmo se říká, že břicho je hlavně o stravě. Pokud chcete zhubnout a mít ploché bříško, budete se muset s některými potravinami rozloučit, nebo alespoň jejich konzumaci omezit na minimum. Tipnete si, která potravina je z hlediska hubnutí břicha úplně ta nejhorší?

Bílé pečivo

Není potřeba si odepřít všechno pečivo, ale pokud chcete mít dokonale ploché bříško, tak musíte ze svého jídelníčku vyřadit bílé pečivo. Studie amerických vědců prokázala, že konzumace bílého pečiva vede k ukládání viscerální tukové zásoby v oblasti břicha. Proto příště raději sáhněte po celozrnném pečivu, nebo si jako přílohu dejte zeleninu.

Ovocné džusy

Ovocné džusy v sobě mají přece tolik potřebný vitamín C, tak co by na nich mohlo být nezdravého? Často bohužel obsahují příliš mnoho cukru. Navíc fruktóza v nich obsažená je spojena s nárůstem viscerální tukové tkáně v oblasti břicha. Namísto nich byste měli pít nejlépe čistou vodu, pokud skutečně chcete zhubnout v oblasti břicha. Můžete do ní přidat nakrájený citrón (či jiné ovoce) a mátu. Ať už použijete jakékoliv citrusy, hlavně je neloupejte. Kůra z nich je totiž bohatá na antioxidanty, které pomáhají vyplavovat toxiny z těla a redukovat břišní tuk.

Tučné steaky

Hovězí maso obecně vůbec nevadí, pokud jste na dietě, ale pokud si často dáváte Rib-Eye steak, T-Bone steak či steak z nízkého roštěnce, nedivte se, že se vám na břiše nerýsuje „pekáč buchet“. Jsou to totiž tři velmi tučné kousky masa. Čínští vědci zjistili, že konzumace tučného červeného masa je spojená s břišní obezitou a větším obvodem pasu.

Čokoláda

Nejprve je třeba uvést na pravou míru, jak to vlastně s čokoládou je. Hořká čokoláda má plno zdravotních benefitů a dokonce se o ní mluví v souvislost s prevencí kardiovaskulárních chorob a dokonce i s redukcí břišního tuku. Mléčná a bílá čokoláda, to už je jiná písnička. Tyto dva druhy čokolád bývají zpravidla plné cukru a jsou vysoce kalorické. Když američtí vědci zkoumali, které jídlo vede k nejvyššímu nárůstu břišního tuku, došli k jednoznačnému závěru – tyčinky vyrobené z mléčné čokolády. Až vás příště bude honit mlsná, dejte si raději pár čtverečků tmavé kvalitní čokolády s vysokým obsahem kakaa.

Info ikona
Čokoládová tyčinka

Hranolky

O tom, že hranolky jsou nezdravé už jsme všichni slyšeli, ale chuťově jsou natolik dobré a jednoduché na přípravu, že nás jejich konzumace stále láká. Možná snadněji odoláte pokušení, až si přečtete, zjištění harvardských vědců. Ti zjistili, že lidé, kteří pravidelně hranolky konzumovali, měli v závěru studie skoro o 6 kilo víc než ostatní, pouze kvůli jejich vášni pro hranolky.

Info ikona
Hranolky

Zmrzlina

Řada lidí žije v iluzi, že zmrzlina je skvělým pomocníkem při hubnutí. Většinou tomu tak není a jedná se zažitý mýtus. Pakliže toužíte po plochém bříšku, budete si muset odpustit pravidelné pojídání zmrzliny u televize. Zmrzlina je plná cukru (byť existují výjimky) a navíc patří mezi potraviny s vysokým obsahem rafinovaných sacharidů. Bez obav si však můžete dát nepřislazovaný ovocný sorbet či zmrzliny z jogurtu s nízkým obsahem cukru. Další možností je vyrobit si zmrzlinu domácí, sami si tak ohlídáte množství cukru a složení této oblíbené letní pochoutky.

Zdroje: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2954448/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4112159/, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21696306/