Přejít k hlavnímu obsahu

Zrychlete svůj metabolismus i po padesátce díky jednoduchým tipům. Více tekutin je jen základ

Po padesátém roce života se metabolismus mnoha lidí zpomaluje, což může vést k nárůstu hmotnosti a dalším zdravotním komplikacím. Naštěstí existuje několik snadných způsobů, jak můžete podpořit váš metabolismus a zůstat zdraví a štíhlí i nadále. Přečtěte si jednoduché tipy, jak zrychlit váš metabolismus i po padesátce, ačkoliv je důležité si uvědomit, že každý člověk je jedinečný a může vyžadovat individuální přístup k výživě a cvičení.

Mohlo by se vám líbit

Hubnutí v pokročilejším věku: Rozhodující je strava, ale i správné držení těla

Hubnutí je pro mnoho žen věkem 50 a více let důležité z několika důvodů. Nejenže může být prospěšné pro jejich zdraví a celkovou kondici, ale také pro jejich sebevědomí a vzhled. Pokud patříte mezi ženy této věkové kategorie a toužíte po snížení své váhy, existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout.
svetzeny.cz

Zvyšte příjem bílkovin

Bílkoviny jsou velmi důležité pro udržení svalové hmoty, o kterou můžete s postupujícím věkem přicházet. Zvýšení příjmů bílkovin ve vaší stravě může pomoci udržet vaše svaly silné a podpořit váš metabolismus. Dobrými zdroji bílkovin jsou například kuřecí prsa, ryby, tofu nebo luštěniny.

Zahrňte do své stravy více ovoce a zeleniny

Ovoce a zelenina jsou bohaté na vitamíny, minerály a vlákninu, které jsou důležité pro zdravý metabolismus. Zelenina je navíc nízkokalorická a může pomoci snížit váhu. Snažte se zahrnout do své stravy co nejvíce ovoce a zeleniny a vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám. Dejte však pozor na ovoce, které obsahuje vysoké množství cukrů a měli byste ho přijímat především před fyzickou aktivitou.

Dostatečně se hydratujte

Pití dostatečného množství vody může také pomoci podpořit metabolismus. Voda pomáhá odstraňovat odpadní látky z těla a navíc pití vody může pomoci potlačit chuť k jídlu, což může vést k menšímu příjmu kalorií.

Mohlo by se vám líbit

Jídelníček podle Madonny: V 64 letech se pyšní dokonalou figurou, a přesto si pochutnává na hranolkách a pizze

Madonna, královna popu, svůj jídelníček přísně hlídá. Chcete-li se jí inspirovat, tak se připravte na makrobiotiku, přísnou disciplínu, košér jídla a žádnou kávu. Také budete vyhledávat módní stravovací trendy, především superpotraviny.
svetzeny.cz

Přidejte do své stravy zdravé tuky

Zdravé tuky obsahuje například avokádo, ořechy a semínka. Takové tuky mohou pomoci zlepšit váš metabolismus, jelikož fungují jako „mazivo“ pro váš organismus. Tyto potraviny jsou navíc bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které jsou důležité pro zdraví srdce a cév.

Pravidelně cvičte

Cvičení může pomoct zrychlit váš metabolismus a udržet váhu pod kontrolou. Kardiovaskulární cvičení jako například běh, chůze nebo jízda na kole, jsou skvělým způsobem, jak spálit kalorie a přitom podpořit metabolismus. Určitě je také dobré zařadit do tréninku alespoň minimum silového cvičení, které zpevní vaše svaly. Udržování aktivního životního stylu může pomoci zrychlit váš metabolismus. Snažte se být co nejvíce aktivní v průběhu dne, například choďte na procházky, vyjděte si po schodech místo výtahu a využívejte příležitosti k pohybu.

Spěte dostatečně

Nedostatek spánku může mít negativní vliv na metabolismus. Když nespíte dostatečně, může to vést k hormonálním změnám, které mohou snížit váš metabolismus a naopak zvýšit chuť k jídlu. Snažte se každou noc alespoň o 7 hodin kvalitního spánku.

Mohlo by se vám líbit

Jak zhubnout v obličeji: Jednoduché kroky, které pomohou ženám nad 40 ke štíhlejšímu obličeji

"Potřebuju zhubnout v obličeji." Napadá vás tato věta při pohledu do zrcadla? Na vině mohou být dvě věci: stárnutí a přirozený pokles lící, nebo jste jednoduše trošku přibrala. Zhubnout v obličeji může být jednoduché, a tak se nemusíte ničeho bát. Podívejme se na faktory, které hrají hlavní roli a poradíme vám, jak efektivně zhubnout.
svetzeny.cz

Omezte příjem alkoholu

Pití alkoholu může mít negativní vliv na metabolismus tím, že snižuje množství spalovaných kalorií a zvyšuje chuť k jídlu. Pokud pijete alkohol, snažte se omezit jeho příjem na minimální úroveň.

Snižte příjem cukru

Samozřejmě konzumace příliš mnoho cukru vede k nárůstu hmotnosti a může mít negativní vliv na metabolismus. Snažte se omezit příjem sladkostí a průmyslově zpracovaných potravin a nahraďte je ovocem, zeleninou a celozrnnými potravinami.

Vyhýbejte se stresu

Stres může mít velmi negativní vliv na metabolismus tím, že zvyšuje hladinu kortizolu v těle, což může vést k nárůstu hmotnosti a zpomalení metabolismu. Snažte se vyhnout se stresovým situacím, relaxujte a pravidelně si dopřávejte čas na odpočinek.

Zdroj článku