Přejít k hlavnímu obsahu

10 geniálních tipů, jak zhubnout rychle, efektivně, a aby to nebolelo

Info ikona
Dieta

Když víte, jak na to, jde to skoro samo. Stačí následující rady postupně proměnit v realitu. 10 geniálních tipů vám bude nápomocných při hubnutí a rohodně vás tyto mini změny nebudou trápit.

Nemáte trpělivost na vážení jídel, počítání kalorií, sestavování ideálního poměru bílkovin, tuků a sacharidů, ale přesto potřebujete shodit pár kilo? Máme pro vás to pravé. S těmito geniálními tipy se rychle dostanete na svoji požadovanou váhu, a ještě bez stresu. Zahrňte některé z nich do svého každodenního života, a brzy poznáte změnu!

Nezakazujte si tuk, je to zbytečné

Diety s přiměřeným obsahem zdravých tuků ve formě ořechů a kvalitních rostlinných olejů jsou dobré pro celé tělo, a to hlavně pro srdce. Nemusíte se jich tedy bát, ale je potřeba tuky správně vybírat a nepřekračovat rozumné množství. Zeleninový salát si klidně zakápněte olivovým olejem, ale na škvarky nebo klobásy zapomeňte. Podobné je to s relativně tučnými ořechy. Ano, uznáváme, že tvrdá jádra mají nějaké ty kalorie, ale zase jsou nesmírně zdravá. Obsahují totiž tělu prospěšné nenasycené tuky, dále cennou vlákninu, vitamin E, antioxidanty a minerály v různém poměru dle druhu ořechů. Dejte si denně hrst ořechové směsi.

Pijte více vody ve správnou chvíli

Vypijte velkou sklenici vody 30 minut vždy před třemi hlavními jídly. A to je všechno. Žaludek se zaplní a vy pak sníte méně jídla. Pozor, tato teorie je vědecky potvrzena! Dobrovolníci studie na univerzitě v Birminghamu v Anglii shodili díky této metodě průměrně 4,5 kg za dvanáct týdnů.

Řiďte se hodinami a jezte v určitý čas

Udělejte si metabolickou přestávku v délce 14 až 16 hodin. Večeři snězte kolem 19. hodiny, snídani si pak dejte až v 11 hodin. Mezi 11. a 19. hodinou pak jezte skoro vše, co chcete. Někteří takto zhubnou až 2 kg týdně.

Vsaďte na efekt kontrastu

Když si připravujete k obědu bílou rybu nebo třeba dušené kuřecí maso, dejte pokrm na tmavý talíř. Naopak barevné jídlo, jakým jsou třeba červené papriky, rajská omáčka nebo sekaná, servírujte na bílém porcelánu. Jde vždy o to, vytvořit kontrast. Tím svůj mozek tak trochu obalamutíte a sníte méně, než byste původně chtěli.

Numerologie: Co o nás prozradí naše životní číslo?

svetzeny.cz

Neponocujte a dlouho spěte

Spánek skutečně napomáhá hubnutí. Nedávná americká studie dospěla k závěru, že délka nočního spánku během diety má zásadní význam pro váš úspěch. Spánek určuje, zda se ztrácí nezdravý tuk, nebo důležité svaly. Při 8,5hodinovém spánku spalujete nejvíce tuků: a to více než 50 procent! Není to paráda? Spát a hubnout zároveň?!

Vyměňte nádobí a myslete v menším!

Pokud jde o vaši kuchyni, je dokázáno, že velikost talířů a skleniček určuje množství jídla a nápojů, což opakovaně potvrdily různé americké stude. Z malých sklenic pijeme méně, z malých talířů jíme ještě méně než z velkých. Cítíme se totiž spokojeni a nasyceni, když jsou naše talíře plné.

Zhluboka se nadechněte

Odborníci jsou zajedno: stres výrazně podkopává naši schopnost sebeovládání. Výsledkem je, že se neudržíme a místo jednoho čtverečku čokolády sníme celou tabulku! Co s tím? Pro začátek zkuste správně dýchat, abyste se uklidnili. Nastartujte změnu například s touto metodou: při vdechování pomalu počítejte do tří, krátce zastavte a při vydechování počítejte do šesti. Opakujte pětkrát a pozorujte, jak stres pomalu odtéká.

Dejte vláknině zelenou

Rozlišujeme dva druhy vlákniny. Ta rozpustná v žaludku nabobtná a zvětší svůj objem. Nerozpustná vláknina zase čistí střeva a zlepšuje zažívání. Oba druhy vás skvěle zasytí, ale přitom kaloricky nezatíží. Dopřejte si svoji porci vlákniny v podobě lněného semínka, celozrnného pečiva, ovoce, zeleniny a luštěnin každý den. Budete štíhlejší a také mnohem zdravější.

Dopřejte si skvělou chuť a luxus

Nemá smysl nutit se jíst špenát nebo brokolici, když tyto potraviny nemůžete ani vidět. Vyberte si z ovoce, zeleniny i masa ty nízkotučné a zdravé produkty, které vám zároveň také chutnají. Čím více vám totiž „sedne“ jejich chuť, tím méně jich bude stačit k jejímu uspokojení. Myslete na to, že jste to, co jíte! Stejně jako byste nenatankovali nekvalitní benzin do auta, neládujte se ani nekvalitním jídlem. Občas si dopřejte něco mimořádného i za dražší cenu. Třeba uzeného lososa či jinou delikatesu.

Nebojte se mléčných výrobků

Nízkotučné mléčné výrobky, jako jsou mléko, sýr či tvaroh, k dietnímu režimu patří. Mají nízký glykemický index a díky tomu se po jejich konzumaci budete cítit nasyceni. Ideální je, když jimi doplníte každé hlavní jídlo.

4 nečekané věci, od kterých potřebujeme detox každý den, abychom mohli dobře fungovat

svetzeny.cz