Chcete odbourat stres? Sledujte videa s kočičkami!

Když si zadáte do vyhledávání na YouTube kočičí videa, najdete více než 25 milionů výsledků. To z nich činí nepřekonatelně nejoblíbenější téma, které ve volném čase sledujeme. Studie ale ukázaly, že to neděláme jen pro zábavu. Lidé, kteří se dívají na videa s kočkami, jsou podle jejich výsledků vyrovnanější.

Proč nás kočky tak baví?

Léčby kontaktem s kočičím kamarádem se využívá již řadu let. Takzvaná felinorapie předpokládá, že energie kočky dokáže odbourávat bolest, pocit opuštěnosti, zklamání nebo neklid. Velmi dobré výsledky pak přináší u  seniorů, dětí s poruchou koncentrace či handicapovaných.

Je také dokázáno, že lidé, kteří kočku vlastní, mají snížené riziko kardiovaskulárních chorob a srdečních onemocnění a to z toho důvodu, že kočka pomáhá člověku zbavit se stresu a úzkosti.

Podle studie Jessicy Gall Myrick, mediální výzkumnice z Indiana University Bloomingtom, prý ale nesejde na tom, jestli se s kočkou přímo mazlíte, nebo se jen díváte na vtipná kočičí videa. Terapeutické účinky nastupují v obou případech srovnatelné. 

Video pro lepší náladu i koncentraci

J. Myrick provedla průzkum na vzorku 6 827 osob všech věkových kategorií. Úkol byl pro všechny stejný. Zaznamenat si momentální náladu, podívat se na pár videí s kočičkami a znovu zhodnotit své psychické rozpoložení. Na 87 % dotázaných uvedlo, že se po sledování videí tohoto typu cítili šťasnější, uvolněnější a zbavili se pocitu úzkosti a smutku. 

Podobné výsledky potvrzuje i studie z Japonska. Kognitivní psycholog a vedoucí výzkumu Hiroshi Nittono potvrdil, že bylo zaznamenáno prokazatelné zlepšení nálady téměř u všech respondentů. Ukázalo se také, že sledování kočičích videí zlepšuje koncentraci, stimuluje mozek a v tomto důsledku dochází také k podávání lepších výkonů. 

Zdá se, že kočičí zábava se vyplatí po všech stránkách. I majitelům koček, kteří videa natáčí. Díky obrovské flotile followerů generují videa obrovské zisky. Například jedna z nejznámějších koček Grumpy Cat má na Facebooku 5,5 milionu fanoušků a milionová shlédnutí na YouTube. Příjmy z reklamy pak majiteli zajišťují tři průměrné platy. 


@svetzeny