Přejít k hlavnímu obsahu

Ovládněte své myšlenky a převezměte kontrolu nad svým životem

Info ikona
Pozitivní myšlení

Pokud čtete tento článek, znamená to, že máte chuť ovládat svou mysl. To je dobře. Nežádoucí myšlenky mohou způsobit spoustu flustrace a úzkosti. Nejste sami, kdo si přeje, aby byly tyto negativa z vašeho života pryč. Je samozřejmě normální mít problémy, řešit nepříjemné situace nebo čelit tváří v tvář nějaké výzvě.

Možná byste chtěli přestat myslet na nedávný rozchod, hádku s kamarádkou nebo na celý prapodivný rok 2020. Máte chuť najít v sobě perspektivnější budoucnost?

Zatímco skutečná kontrola mysli patří spíš do science fiction, svoje myšlení změnit můžete. Naučte se trik opětovného získání kontroly nad svou myslí – ano, bude to stát nemalé úsilí a ne, nebude to hned, ale tyto rady vám mohou pomoci!

Určete myšlenky, které chcete změnit

Je jasné, že nejprve musíte zjistit, na co myslíte, než to začnete měnit a ovládat.

Téměř každý občas zažije odrazující myšlenky nebo pocity emoční porážky. Pokud v současné době čelíte životním výzvám, může být pro vás ještě obtížnější udržet si kontrolu nad svými rychle se měnícími myšlenkami.

Znepokojující vzorce myšlení:

  • přežvykování a neustále opakování myšlenek
  • negativní self-talk neboli mluva se sebou samým
  • negativní předsudky, neustálé vymýšlení si „scénářů“
  • pesimistický pohled na svět 24/7

Přijměte ony nechtěné myšlenky

V lidské povaze máme přímo zakódováno, abychom ustupovali a vyhýbali se bolesti. Potlačování nežádoucích myšlenek ovšem není způsob, jak nad nimi získat kontrolu. Místo toho zkuste opak: Přijměte tyto myšlenky a pusťte se dovnitř. Samotné přijetí nám může dokonce nabídnout i mnoho variant řešení.

Info ikona
Pozitivní myšlení

Zkuste meditaci

Existuje jeden osvědčený a skvělý způsob, jak přijmout nechtěné myšlenky – meditace. Podlehněte s námi kouzlu přerušovaného ticha.

Změňte svůj pohled

Self-talk může být dlouhodobým důvodem, proč máte negativní nastavení mysli. Buďte sama sobě nejlepší kamarádkou. Někteří odborníci radí, aby jste se sebou zkusili mluvit ve 3.osobě.

Místo: „Cítím se mizerně, ale prošel jsem si horšími, takže se s tím dokážu vyrovnat také.“
Zkuste: „Vím, že se teď cítíte mizerně, ale tvrdě jste pracovali na zvládnutí dalších výzev. Vím, že máš sílu čelit i tomuto novému problému. “

Napište si to

Otřepaná rady, která ovšem funguje! Zapište si každý večer tři věci, které se vám daný den povedly, nebo z kterých máte radost. Za měsíc či půl rok už budete mít pořádně tlustou knihu všech vašich úspěchů a budete se cítit lépe, když si uvědomíte, kolik dobrých skutků a práce máte za sebou.

Zkuste posilovat pozitivní energii

Zní to jako klišé, ale pozitivní myšlení neznamená předstírat, že se nic nestalo, ignorovat problémy nebo nezvažovat užitečná řešení. Spíše to znamená pozitivnější otočení vašich negativních myšlenek - pohled na světlou stránku. Přepracování nezmění skutečný výsledek situace, ale může změnit, jak se cítíte vzhledem k okolnostem.