Přejít k hlavnímu obsahu

Top 10 snídaní a svačin, které zpomalují stárnutí: Připravíte je během pár minut!

Tyhle svačiny si zamilujete. Připravené jsou během pár minut a vaše tělo bude jásat. Zdravější pleť, kvalitní výživa svalů a váš mozek vám poděkuje také. Naučte se jíst správné věci, bude to ku prospěchu celému tělu.



Možná jsme poslední měsíce svačili a „uzobáváli“ víc než dřív. Někdy jednoduše nejde odolat. Pokud se ale naučíte jíst správné věci, bude to ku prospěchu celému tělu.

1. MANDLE

Stačí denně sníst hrst mandlí a budete překvapení, jak moc může vašemu zdraví pomoct. Mandle obsahují velké množství bílkovin a živin, jako třeba vitamin E, který je významným antioxidantem. Navíc vás mandle dostatečně zasytí na delší dobu a vy nebudete hladoví.

2. HUMMUS SE ZELENINOU

Přidat do svého jídelníčku více vegetariánských pokrmů je skvělá volba jak obměnit jídelníček. K hummusu můžete přikusovat okurku nebo celer, díky kterým bude vaše pleť dostatečně hydratovaná, což je základ pro krásnou a zdravě vypadající pleť.

3. ŘECKÝ JOGURT

Je sice plnotučný, ale díky obsahu téměř dvojnásobku bílkovin než má běžný jogurt, se stává skvělým bojovníkem proti stárnutí.

Mohlo by se vám líbit

Vědci zjistili, že nemoci souvisí s měsícem narození: K jakým chorobám jste náchylní vy?

Britští a američtí vědci zkoumali hypotézu, že existuje spojitost mezi měsícem narození a náchylností k určitým onemocněním. To se jim potvrdilo. Přečtěte si, k jakým závěrům došli a zjistěte, k jakým chorobám máte sklon vy.
svetzeny.cz

4. Hrozny

Jsou nejen chutné a snadno se konzumují, ale jsou také skvělým jídlem proti stárnutí, které je plné resveratrolu, což je silná složka rostlin, která bojuje proti stárnutí (také v červeném víně!). Ukázalo se, že resveratrol snižuje cholesterol a snižuje riziko zánětů.

5. Vejce natvrdo

V jídelníčku by nám nemělo chybět alespoň dvakrát týdně. Vysoký obsah bílkovin, živiny pro správnou funkci jater, nervového systému, metabolismu a zdravý vývoj mozku. Vejci natvrdo připisujeme body navíc, protože si ho můžete připravit dopředu a potom už jen přikusovat při práci nebo v autě.

Info ikona
Vejce

6. Borůvky

Jsou velice prospěšné pro mozek a srdce. Pomohou vám bojovat s nemocemi související s věkem, jako je například Alzheimorova choroba a srdeční onemocnění. Borůvky rovněž obsahují antioxidanty, které bojují proti volným radikálům způsobujícím vrásky.

Mohlo by se vám líbit

Jednoduchá snídaně, která podle odborníků předchází rakovině prsu

I mladé ženy mohou udělat něco pro snížení rizika rakoviny prsu. Podle nové studie se zdá, že vláknina v potravinách hraje zvláštní a nepostradatelnou roli. Zvolte si snídani, která prospěje nejen vašemu žaludku, ale i vašemu celkovému zdraví.
svetzeny.cz

7. Vývar z kostí

Možná jste to netušili, ale vývar z kostí je v boji s vráskami skutečný super hrdina. Obsahuje kolagen, který se s přibývajícím věkem v pleti snižuje. Obsahuje i proteiny, které potřebujeme pro zdravé svaly, pleť, vlasy a klouby. Další výhodou, proč tolik milujeme vývar, je nízký obsah kalorií. V zimním počasí, kdy potřebujeme posilovat imunitu je vývar ta nejlepší možná volba.

8. Hořká čokoláda

Dobrá zpráva pro milovníky čokolády! Kvalitní hořká čokoláda obsahující více než 72 % kakaa obsahuje flavanoly, které zvyšují pružnost pokožky a bojují proti vráskám. Dobrá čokoláda rovněž obsahuje antioxidanty, které chrání buňky související s věkem od poškození.

9. Chia puding

Ne každý o tomto pudingu slyšel, kdo ho ale jednou ochutná, už nepřestane. Semínka chia jsou bohatým zdrojem vlákniny. Dvě polévkové lžíce obsahují 10g vlákniny, což opravdu není málo! Vláknina je důležitá pro správný chod našich střev, imunitní systém a také nám nedovolí být příliš brzy hladoví.

Info ikona
Snídaně chia puding

10. Protein shake

S přibývajícím věkem naše tělo hůř zpracovává bílkoviny přijímané z jídla. Musíme tedy zvýšit příjem, a pokud se vám nechce připravovat svačiny, je protein shake ideálním řešením. Stačí vám doma mít mixér, koupit si protein a můžete ho míchat s vodou, mlékem nebo třeba jogurtem. Další možností je přidávat protein do vámi připravením občerstvení, například do smoothie nebo pudingů.

Mohlo by se vám líbit

Sladcí ochránci zdraví: Co jste určitě nevěděla o banánech a proč si je dopřávat každý den

Jestliže patříte mezi ženy, které do svého jídelníčku pravidelně zařazují oblíbené banány, určitě vás následující informace potěší. Kromě příjemně sladké chuti a vůně nám totiž banány nabízí mnohem více. Jaké jsou jejich hlavní benefity pro zdraví a proč si je dopřávat každý den?
svetzeny.cz
Mohlo by se vám líbit

Proč jsou Japonky tak štíhlé i bez diety? Známe jejich tajemství, 5 minut cvičení denně vám zaručí dokonalou postavu do měsíce

Jak to jen Japonky dělají, že jsou všechny tak krásně štíhlé? Jistě, částečně je pravda, že za to může genetika, ale významně k tomu přispívá i způsob jejich stravování. Dále se také více hýbou, přičemž používají i speciální cvičební techniky, díky kterým jim jde hubnutí samo bez větší námahy. Odhalte tajemství jejich štíhlé postavy a zhubněte také.
svetzeny.cz