Přejít k hlavnímu obsahu

Lidé nad 40 let by měli vstávat určitým způsobem: Nezničíte si tak zdraví a den nastartujete správně

Info ikona
Ranní vstávání

Ranní vstávání není jen o tom otevřít oči a začít fungovat, jak si možná mnozí myslí. Zavést si svůj ranní rituál a zdravé návyky je pro zdraví člověka klíčové. Důležitou roli to hraje především u lidí, kterým je přes 40 let.

Jak správně vstávat

Existuje hned několik věcí, na které bychom se měli při ranním vstávání zaměřit. Zavedení těchto věcí do ranní rutiny není nic náročného, jde jen o to si na ně zvyknout a zařadit je to svého pravidelného rituálu.

Jednou zásadní věcí, která je hraje ve zdravém životním stylu a správném fungování těla zásadní roli, je chodit spát a budit se ve stejnou hodinu. Dokonce existují studie, které potvrzují, že když je spánek člověka nepravidelný, prodlužuje se doba potřebná k usnutí, zvyšuje se ospalost v průběhu dne, projevuje se nižší fyzická aktivita a navíc se může objevit i větší výskyt stresu a deprese. Čím větší jsou výkyvy v čase, kdy člověk chodí spát a kdy vstává, tím více roste riziko pro zdraví. Z toho plyne, že je velmi důležité nastavit si určitý čas, kdy jde člověk spát a kdy ráno vstává. Tělo si na tyto časy zvykne a samo vám dá najevo, že je večer čas jít spát.

Do svého ranního rituálu byste měli zařadit také studenou či vlažnou sprchu hned po probuzení. Studená sprcha totiž zvýší tvorbu katecholaminů a endokanabinoidů, což jsou hormony, které vás spolehlivě nabudí a případně vám dokáží i zlepšit náladu. Studená sprcha po ránu vás krásně probere a vy tak nastartujete svůj den plní energie. A úplně nejlepších výsledků docílíte, když budete během sprchování aplikovat dechová cvičení a vědomou meditaci.

Pravidelným pohybem lze předejít cukrovce nebo vysokému tlaku: Vyzkoušejte jednoduché cvičení

Proč bychom měli pravidelně cvičit? Většina lidí vidí výhodu v pevné a štíhlé postavě a dobrém životním stylu. Pohyb ale přináší mnoho dalších benefitů. Jedním z nich je také to, že slouží jako prevence před vážnými nemocemi, jako jsou například cukrovka, vysoký tlak a další. Co byste rozhodně měli dělat pravidelně?
svetzeny.cz

Ranní hydratace a vyvážená snídaně jsou klíčové

Neměli byste zapomínat na důležitost snídaně, která je považována za nejdůležitější jídlo dne a s přibývajícím věkem získává ještě větší váhu. Ideální snídaně by měla obsahovat vyvážené množství kvalitních bílkovin, vlákniny a zdravých tuků. Taková snídaně má pro náš organismus mnoho zdravotních výhod, včetně zlepšeného soustředění, lepší nálady a kognitivních funkcí. Kromě toho podporuje regulaci hmotnosti tím, že potlačuje chuť k jídlu a přejídání v průběhu pozdějších hodin. Podobně důležitá jako snídaně je také ranní hydratace. Vypití sklenice čisté, vlažné a neslazené vody hned po probuzení přináší mnoho výhod. Tento jednoduchý rituál je spojen s redukcí hladiny kortizolu, stresového hormonu, který bývá spojován s přibýváním na váze, únavou a úzkostí. Někteří lidé místo čisté vody preferují vodu s citronem. Ta má údajně detoxikační účinky, které ale zatím nebyly prokázány žádnou studií. Pití vody s citronovou šťávou tak nemá oproti pití obyčejné vody v podstatě žádné významné benefity. Je to každopádně dobrá alternativa pro ty, kteří chuť obyčejné čisté vody zkrátka nemají rádi.

 

Vědci potvrzují, že mozek nemusí stárnout: Stačí pro to udělat těchto pár kroků

Stárnutí se nevyhne nikomu z nás. A ať proti němu bojujeme sebevíc, stejně ho na sobě jednoho dne zaznamenáme. A to nejen po fyzické, ale i po kondiční a psychické stránce. Alespoň v tom jsme do dnešního dne všichni žili. Vědci ovšem přišli s tvrzením, že mozek stárnout tak úplně nemusí. A stačí k tomu pár jednoduchých kroků.
svetzeny.cz

Lidé nad 40 let by si měli nastavit pravidelnou denní rutinu

Udržení správného fungování těla a zdravého životního stylu není jen o ranním vstávání, ale i o pravidelné denní rutině, kterou by si měli nastavit zejména lidé nad 40 let. V tomto ohledu je klíčový pravidelný pohyb a cvičení. Ideální je se ráno krátce protáhnout, zacvičit si pár oblíbených jógových pozic a nastartovat se tak na celý den. Stačí tomu věnovat pár minut. Pokud ovšem nemáte ráno čas a energii, nevadí. Zkuste do své pravidelné rutiny zařadit například krátkou procházku, či jednoduché cviky, které můžete dělat z pohodlí domova. Třeba při večerním sledování televize. Pravidelný pohyb přináší řadu zdravotních výhod, jako jsou například regulace hmotnosti, zdraví srdce a mozku.

Zdroj článku