Přejít k hlavnímu obsahu

Nejhorší návyky, které urychlují stárnutí: Přestaňte s nimi hned teď. Ubližuje nám opalování nebo málo spánku

Stárnutí je přirozený proces, který nemine žádného člověka. Nicméně existuje několik návyků, které mohou tento proces urychlit. Mnoho z vás se může dopouštět těchto nevhodných zvyků, aniž byste si uvědomovali jejich negativní vliv na vaše zdraví a vzhled. V tomto článku se dozvíte tři nejhorší návyky, které urychlují stárnutí, a proč je důležité s nimi přestat co nejdříve.

Mohlo by se vám líbit

Tyto 4 účesy vás dělají starší. Prohlédněte si, kterým se vyvarovat

Víte, kterým účesům se vyvarovat, aby vám zbytečně nepřidávaly roky navíc? Mezi tyto účesy patří například uhlazené vlasy, špatně střižená ofina, či nevhodně vyčesaný drdol. Podívejte se do naší galerie na účesy, kterým byste se rozhodně měla vyhnout.
svetzeny.cz

1. Přehnané opalování. Co způsobuje?

Jedním z nejhorších návyků, který urychluje stárnutí pokožky, je nadměrné vystavování se slunečnímu záření bez ochrany. Přímé paprsky slunce obsahují škodlivé UV záření, které poškozuje kolagenová vlákna v pokožce a způsobuje vznik vrásek, pigmentových skvrn a ztrátu elasticity. Dlouhodobé opalování se na slunci může vést k předčasnému stárnutí pokožky, což se projevuje suchostí, ztrátou pružnosti a objevem jemných linek. Stejné je to pochopitelně i v případě solária, jehož pravidelnou návštěvou urychlíte výskyt vrásek na vaší pokožce.

Jak se správně opalovat??

Abyste zabránili škodám způsobeným slunečním zářením, musíte používat ochranný krém s dostatečným UV filtrem, nosit klobouk a chránit pokožku oblečením. Pokud je to možné, střídejte pobyt na slunci s pobytem ve stínu. Pokud vás vidina opálené pokožky přesto láká, rozhodně se vyhněte opalování kolem poledne, kdy je slunce nejintenzivnější. Ať už se opalujete na slunci nebo v soláriu, nezapomeňte na vhodné ochranné krémy či gely a pokožku ošetřete i o opalování. Dodržujte pitný režim a nesnažte se opálení udržovat za každou cenu po celý rok.

2. Kouření a škodlivost cigaret

Kouření je škodlivé nejen pro plíce, ale také pro pokožku a urychluje celkový proces stárnutí. Karcinogenní látky obsažené v cigaretách způsobují uvolňování volných radikálů, které poškozují kolagenová vlákna a elastin v pokožce. To vede k tvorbě vrásek, suchosti pokožky a ztrátě elasticity. Kromě toho se kouření podepisuje i na barvě pokožky, která získává nezdravý šedivý odstín. Způsobuje také zežloutnutí nehtů a kůže na prstech.

Jak přestat s kouřenim?

Neexistuje žádné bezpečné množství cigaret. Pokud se chcete vyhnout škodlivým účinkům, přestaňte kouřit úplně. Pokud máte problémy s odvykáním, obraťte se na svého lékaře nebo zkuste volně dostupné prostředky pro odvykání kouření. Některé pojišťovny dokonce prostředky nebo odvykací kúry proplácí. Přestat kouřit vám přinese obrovské zlepšení v oblasti zdraví, zvýší se váš fyzický výkon a vaše pokožka bude vypadat lépe. Ušetřené peníze navíc můžete investovat do kvalitní kosmetiky.

Mohlo by se vám líbit

Proč nehubnete: 5 hlavních důvodů

Máte někdy dny, kdy jíte a jíte a stále nemáte dost? Máte pocit, že pro své tělo děláte opravdu dostatek, cvičíte, správně jíte, ale zbavit se tukových zásob, je prakticky nemožné. Nehubnete a nevíte už, co s tím. Někdy je snadné vysledovat příčiny toho, proč nehubnete, jindy je potřeba zaměřit se i na zdánlivé detaily. Vše souvisí se vším.
svetzeny.cz

3. Co se stane při nedostatku spánku?

Stres, rušné tempo života a nadměrné používání elektronických zařízení mohou vést k nedostatku spánku. Nedostatek kvalitního spánku má nepříznivý vliv na regeneraci pokožky během noci. Během spánku totiž dochází k regeneraci buněk a obnově kolagenu, který udržuje pokožku pružnou a pevnou. Nedostatek spánku může způsobit zvýšenou produkci stresového hormonu kortizolu, který může narušit strukturu kolagenu a elastinu, a tím urychlit stárnutí pokožky.

Jak rychle usnout?

Snažte se spát dostatek času každou noc. Vytvořte si rutinu před spaním, která vám pomůže uvolnit stres a připravit se na odpočinek. Omezte používání elektronických zařízení před spaním a vytvořte si prostředí vhodné pro spánek - tiché, temné a chladné. Pokud máte problémy s usínáním nebo nespavostí, konzultujte to s odborníkem co nejdříve. Mohou vám pomoci také různé bylinné přípravky na spaní, jako je meduňkový čaj nebo kozlík lékařský.

Tyto změny ve vašem životním stylu vám pomohou zpomalit stárnutí, udržet pokožku mladistvou a cítit se lépe ve vlastním těle. Pamatujte, že prevence je vždy lepší než léčba, a v tomto případě je to platí dvojnásobně!

Zdroj článku
Doporučená videa z partnerského webu z Lifee.cz: Tvoříme S Lifee Valentýnská Nádoba Na Svíčku