Přejít k hlavnímu obsahu

Akupresura aneb uvolnění dotykem prstů: Zbavte se migrény nebo stresu bez léků

Info ikona
akupresura

Když nás bolí hlava, naše prsty instinktivně bloudí k pulzujícím spánkovým kostem. Když nám kručí v žaludku, automaticky položíme ruce na střed těla. Podle tohoto principu funguje více než 5 000 let staré čínské umění akupresury, které je součástí tradiční čínské medicíny (TCM).

Přitisknutí prstu na určité tlakové body by mělo uvolnit bolest, zvednout náladu, stimulovat růst buněk, podpořit kardiovaskulární systém, zlepšit činnost vnitřních orgánů a celkově zajistit, aby naše životní energie mohla volně proudit.

Obnovení celého těla i mysli

Naše tělo má asi 400 akupresurních bodů, které jsou propojeny prostřednictvím energetických kanálů s našimi orgány, nervy a tělesnými funkcemi. Na rozdíl od akupunktury není akupresura prováděna jehlami, ale pouze prsty, které mírným tlakem působí na konkrétní místa. Akupresura má působit preventivně a nastartovat samoléčebné procesy v organismu. Nespornou výhodou je, že nezatěžujete své tělo žádnými léky. Nevýhodou pak může být, že se vám třeba hned nepodaří stisknout to správné místo. Naštěstí se nic neděje. V nejhorším se totiž může stát jen to, že si nijak nepomůžete. Rozhodně si nemůžete ublížit. Tak neváhejte a zkuste to! S našimi akupresurními cvičeními prožijete den živým a uvolňujícím způsobem, a dokonce můžete zmírnit potíže, jakými jsou problémy se spánkem, zažíváním nebo jiné.

Na uších máme mnoho akupresurních bodů a „mačkat“ je můžeme skoro všude

 

Info ikona
Akupresura

Zdravá rovnováha

Naše uši nám umožňují nejen dobře slyšet, ale jsou též spojené s nervovým systémem celého těla. Pokud na nich stimulujeme konkrétní akupresurní body, můžeme si pomoci odbourat stres, zahřát studené končetiny, posílit imunitu a mnoho dalšího. Nejužitečnější akupresurní bod je v dolní části ušního lalůčku. Jemně jej proto masírujte několikrát denně po dobu jedné minuty, uvolníte tím nepříjemné bolesti hlavy a odstraníte únavu.

Uklidňující trik proti stresu

Stresujete se často, trápí vás potíže spojené s premenstruačním syndromem nebo trpíte úzkostmi? Akupresura pod zápěstím uvolňuje napětí. Jak na to? Najděte si neiguan (vnitřní klid). Tohle místo se nachází na vnitřní straně předloktí, kousek pod spodní hranou dlaně. Jemně ho stiskněte palcem druhé ruky po dobu jedné minuty, zhluboka se nadechněte a dýchejte. Opakujte proces až do poklesu tlaku a napětí. Metoda pomáhá i při depresích a migrénách.

Klidný spánek

Největší prostor je v akupresuře věnován plosce nohy. Stimulaci těchto akupresurních bodů představuje reflexologie nohou. Podle odborníků představuje chodidlo totiž zmenšený obraz celého těla. Tlakem na daný bod se přenáší signál k příslušnému orgánu, a tak se stimuluje jeho léčba. Jak na to? Večer před spaním nebo už v posteli se zkuste uvolnit masáží těchto bodů: střed plosky chodila a polštářek palce, masírujte oblast několikrát za sebou 30 sekund. Pokračujte, dokud se nezačnete cítit ospalí.

Sbohem, návaly hladu

Aktivace tlakového bodu asi tři prsty nad pupíkem stimuluje trávicí systém. Vždy jemně masírujte danou oblast asi dvě minuty před jídlem. Pokud se vaše myšlenky ve dne v noci točí kolem jídla, použijte podivuhodný akupresurní trik. Jak na to? Umístěte ukazováček přesně mezi nos a horní ret, tohle místo se také nazývá „centrum člověka“, a masírujte plošku asi minutu. Opakujte po krátké přestávce. Dělejte tohle malé cvičení denně a uvidíte, jak se vám časem uleví a přestane vás honit mlsná i nezvladatelný hlad.

Svěží vzhled

Jemným stlačením akupresurních bodů kolem očí můžete potlačit otoky nebo zmírnit počínající vějířky vrásek. Jak na to? Stimulujte okraj očnice na obou stranách lehkým tlakem pomocí konečků prstů. Začněte v prvním místě na konci obočí a postupujte do vnitřního rohu nosního můstku. Případně můžete umístit tři prsty na obočí a jemně je stisknout. Tohle speciální „tlačení“ provádějte tří až pětkrát denně po dobu maximálně 30 sekund. Výsledkem bude lepší elasticita očního okolí.