Přejít k hlavnímu obsahu

Nelichotivé pivní břicho u žen nad 50: Takhle se ho můžete rychle zbavit

Info ikona
Pivní břicho trápí ženy nad 50 let

Pivní břicho tak trochu připomíná těhotenské, ale nad pasem se oproti těhotenskému vypíná poněkud nelichotivě. Ačkoli je označováno jako pivní, nemusí být vůbec zapříčiněno popíjením oblíbeného chmelového nápoje. Abyste se pivního břicha zbavili, zapracujte na změně stravy, životního stylu a hodně se hýbejte.

Nejen, že pivní břicho nevypadá vůbec hezky, ale ze zdravotního hlediska je tuk na břiše dokonce horší než ten na zadku nebo stehnech. Negativně ovlivňuje fungování celého těla a může i podnítit kardiovaskulární onemocnění. Chtěli byste se zbavit pivního břicha? Obrňte se disciplínou a trpělivostí. Najděte si čas alespoň třikrát do týdne na pravidelný pohyb, jinak se pozitivního výsledku jen tak nedočkáte.

Příčiny pivního břicha

Pivní břicho tvoří tuk uložený pod kůží, přičemž tuk se v lidském těle ukládá, když jeho energetický příjem převýší výdej. Nemusí ho tedy způsobovat nadměrná konzumace piva, i když pivo rozhodně za dietní nápoj považovat nemůžeme. Pivo ale v sobě obsahuje hořké látky, které pozitivně ovlivňují chuť k jídlu. A kdo by odolal všelijakým mastným a tučným chuťovkám k pivu. A to je přesně ten kámen úrazu, protože právě konzumace vysoce kalorických tučných jídel spolu s neaktivním způsobem života způsobí plíživé tloustnutí

Jak se zbavit nechtěného tuku na břiše: Cviky na břicho vám paradoxně moc nepomůžou

svetzeny.cz

Proč mají ženy pivní břicho?

Mužské a ženské tělo se liší. Ženám se všeobecně ukládá podkožní tuk zejména kolem pasu, boků a stehen, případně i na rukou, mužům se tuk hromadí především nad pasem. Příliš velká konzumace alkoholu navíc u mužů snižuje hladinu testosteronu, což rovněž způsobuje ukládání tuků v oblasti břicha a kolem pasu. Rozdíl se začne stírat kolem padesátky. Ženy začnou procházet hormonálními změnami, během kterých ubývají pohlavní hormony, což způsobí, že tuk na břiše se začne ukládat i jim. Navíc s narůstajícím věkem a váhou, se tuk začne ukládat nejen přímo pod kůži, ale i mezi vnitřními orgány, což už přímo ohrožuje zdraví.

Jak se zbavit pivního břicha

Na pivní břicho nejlépe zabírá kombinace vyváženého jídelníčku a cvičení. Zhubnout v oblasti břicha ale není zrovna snadné. Neexistují totiž žádné diety nebo cvičení, které se zaměřují na cílený ubytek tuku na břiše. Existují ale cviky, pomocí kterých zpevníte břišní svaly a střed těla. Pokud pijete hodně piva, omezte jeho příjem a uberte na jídle. Nemusíte si nic úplně zakazovat, ale zmenšete porce. Pečivo a brambory nahraďte zeleninou, pijte jen vodu nebo minerálky, určitě se vyhýbejte sladkým nápojům či džusům. Omezte konzumaci slaných tyčinek, chipsů a sušenek.

Zbavte se břišního tuku: Poradíme vám nejlepší potraviny i cvičení. Proč je nutné se nestresovat?

svetzeny.cz

Jaké hrozí nemoci?

Pokud nesnížíte příjem energie nebo nezačnete více sportovat, tuk se vám bude hromadit nejen pod kůží, ale i uvnitř břicha okolo jater a střev. Necháte-li tuk ukládat více a více, hrozí vám cukrovka, infarkt nebo třeba mozková mrtvice. Proto dbejte na budování břišních svalů, hodně se hýbejte a jezte dostatek bílkovin, čili nízkotučné sýry, jogurty, bílé maso, ryby.

Dostatečně se motivujte

Skvělou metodou, jak se motivovat je vyfotit sám sebe a zapsat si svou váhu ještě před tím, než se pustíte do boje s přebytečným tukem. Záznamy opakujte každé dva týdny. Uvidíte své zlepšení a uvěříte, že jste o kousek blíž cíli. Pochlubte se přátelům a vyzvěte k hubnutí i ostatní. Kupte si kalhoty v menší velikosti, budete mít radost, když se do nich najednou vejdete. Zkrátka, dělejte cokoliv, co vám pomůže, abyste to nevzdali.

Hubnutí po padesátce není žádná věda! Stačí se držet několika jednoduchých pravidel

svetzeny.cz

Názor výživového poradce

Pivní bříško u žen nad 50 let vzniká především díky zpomalenému metabolismu, který ale trápí s věkem i muže. Výrazně silnější břicho je nebezpečné a troufl bych si říct, že extrémně. Totiž viscerální tuk neboli vnitřní obaluje orgány a výrazně zatěžuje metabolismus.
Co s tím? To je stokrát opakovaná věc, která se ale nechce nikomu dodržovat. Důležité je zdravě jíst a hlavně se hýbat + vyhýbat se většímu množství alkoholu, ten má ve vyšším věku opravdu neblahé účinky. Nebavíme se zde samozřejmě o skleničce červeného vína, ale o třech pivech se smažákem například
", říká výživový poradce a fitness trenér Michal Šetina.

Zdroj článku