Přejít k hlavnímu obsahu

Pěnový válec: nenápadná pomůcka, která nahradí maséra. Uvolníte svaly a zlepšíte pohyblivost

Masážní válec, nebo-li foam roller, patří ke špičkovým pomůckám sportovního příslušenství. Používá se ke cvičení, k masážím svalů celého těla nebo jako terapeutická pomůcka při rehabilitacích. Je určený převážně k uvolnění nebo zahřátí větších svalových skupin, jako jsou záda, hýždě, stehna nebo lýtka. Na menší svaly, třeba v oblasti chodidel nebo mezi lopatkami, podobně poslouží masážní míčky.

Jak funguje masážní válec?

Masážní válec se používá k uvolnění svalů před tréninkem nebo po něm, ale jisté výhody má pro všechny, kteří celý den sedí nebo stojí a večer se chtějí trochu protáhnout, uvolnit a namasírovat. Pomocí válce vytvoříte tlak na sval, který se lépe prokrví a zároveň uvolní trigger pointy, malé a na dotek bolestivé uzlíčky a také fascie, vazivové tkáně, které obalují a vyplňují svalová vlákna.

 

Mohlo by se vám líbit

Tři cviky, díky kterým zlepšíte držení těla a zbavíte se bolesti zad: Výsledky uvidíte už za dva týdny

Dost možná byste neřekli, jak důležité je držení těla. Nejenže dopomůže k mladistvému a sebevědomějšímu vzhledu, ale především je do určité míry prevencí bolestí zad. Ke správnému držení těla vám dopomůže jednoduché cvičení. Následující tři cviky vám protáhnou a posílí záda i svaly, které je podpírají. Účinně se zbavíte potíží, bolesti a ještě budete vypadat lépe!
svetzeny.cz

Proč používat masážní válec?

Pokud s masážním válcem máte zkušenosti, jistě už jste zaznamenali, jak může být jeho použití v případě namožených svalů bolestivé. Alespoň do chvíle, než dojde k uvolnění patřičných bolestivých míst ve svalech. Kromě rychlé úlevy od bolesti může válec pozitivně ovlivnit flexibilitu svalů, před tréninkem svaly zahřát a prokrvit nebo zlepšit celkovou pohyblivost. Podle vědeckých studií můžete pravidelným používáním válce zvýšit rozsah pohybu kloubů v masírované oblasti lépe než tradiční strečink.

Jak vybrat masážní válec?

Pokud se rozhodnete pořídit si pěnový válec domů, musíte si nejprve ujasnit, k čemu ho chcete používat. K dostání jsou válce různých velikostí, s různým typem povrchu a různou tvrdostí. Základní pěnový válec je zpravidla vyroben z měkké pěny a na povrchu nemá žádné vroubky. Hodí se k balančnímu cvičení, jako pomůcka na pilates či jógu nebo k masážím pro začátečníky. Jeho tlak není příliš intenzivní, ale přesto může pomoci od bolesti nebo při protahování. Hodí se i pro ty, kteří trpí silnějšími bolestmi svalů a použití vroubkovaného válce by bylo příliš bolestivé. Delší pěnové válce jsou určeny na cvičení a masáž zad, kratší válce na menší svalové skupiny. Pěnový válec s vroubky má duté jádro a tvrdší vroubkovaný povrch. Používá se k hluboké masáži svalů a uvolňování ztuhlých míst. Intenzitu masírování si můžete přizpůsobit tlakem na válec. V poslední řadě jsou k dostání také vibrační válce, které jsou podobné válci s vroubky, ale díky vibračnímu jádru si můžete nastavit požadovanou intenzitu masáží.

Mohlo by se vám líbit

Nordic Walking je lepší než běh. Posílíte celé tělo bez zatížení kloubů a k tomu získáte příjemný bonus

Běh vás až tak moc neláká, ale pouhá chůze vám nestačí? Zkuste nordic walking, který získává stále více příznivců po celém světě. A není divu, chůze s hůlkami je nejen efektivním cvičením, ale také přináší řadu zdravotních výhod.
svetzeny.cz

Jak používat pěnový válec?

Válec si položte pod záda nebo jinou svalovou partii. Položte se na něj a rolujte po kouskách nahoru a dolů. Postupně posouvejte válec dál. Intenzitu masáže můžete regulovat tím, jak na válec budete tlačit. Vyhýbejte se poraněným místům. Bolest svalů by měla masáží polevovat a nikoli se zhoršovat. Sval během masáže udržujte natažený či napnutý. Ztuhlá místa promasírujte co nejdůkladněji. Vyzkoušet můžete také různá balanční cvičení s válcem, inspiraci hledejte například v knihách nebo na YouTube.

GALERIE: Přehled masážních válců a dalších masážních pomůcek
Zdroj článku