Promotion
Promotion
Promotion

Těmto 5 nesmyslným způsobům hubnutí lidé stále věří: Vyvarujte se jim, jinak kila dolů nepůjdou a vaše zdraví bude trpět

Promotion
Promotion

1. Koktejly na hubnutí

„Zázračných“ koktejlů, které vám slibují, že po nich zhubnete rychle a snadno, je na trhu spousta. Má to jeden zásadní háček, často bývají prezentovány jako plnohodnotná náhrada stravy. Což je nesmysl, proteinový koktejl klasickou stravu nenahradí. Můžete jej zařadit jako start dne, kdy jej vypijete k snídani, když nestíháte, rozhodně byste však neměli být živi jen z těchto drinků. V momentě, kdy se vrátíte ke klasické stravě, nastoupí tolik omílaný jojo efekt.

2. Pití octa před konzumací jídla

Některé studie naznačují, že ocet opravdu může být dobrým pomocníkem při hubnutí, jelikož pomáhá udržovat zdravou hladinu cukru v krvi a také dokáže dodat pocit sytosti. Někteří lidé však dělají tu chybu, že si dávají ocet před jídlem. Musíte mít na paměti, že ocet je vysoce kyselá tekutina. V momentě, kdy jej vypijete nalačno, může dráždit hrdlo i žaludek. Proto se této chyby vyvarujte a ocet případně zařaďte přímo jako surovinu, která je součástí jídla, například salátu.

3. Cvičení s prázdným žaludkem

Zažitým mýtem je, že když se před cvičením nenajíte a budete hladoví, bude vaše tělo spalovat více tuků. To je však velký omyl, ve skutečnosti pravděpodobně skončíte pouze se ztrátou svalové hmoty. A to není dobré, protože svalová tkáň spaluje mnohem více kalorií než ta tuková.

Cvičení a jídlo
Info ikona

4. Nedostatečný kalorický příjem a vynechání jídla

Řada lidí si stále myslí, že jediným způsobem, jak se dostat na vysněnou váhu, je jíst malé porce a vynechávat některé chody. Toto přesvědčení pramení z toho, že tímto způsobem skutečně je možné zhubnout, ale o to horší však bývá následný jojo efekt, na to už řada lidí zapomíná. Navíc je to velmi nezdravý způsob hubnutí, při kterém vašemu tělu mohou chybět základní živiny. Tento způsob stravování vás také brzy učiní unavenými a bude vám chybět energie a chuť jít si zacvičit. Odborníci říkají, že denní kalorický příjem by nikdy neměl klesnout pod 1200 kalorií. Pokud jíte méně, může to vést ke zpomalení metabolismu. Vynechávání jídla se také vyvarujte, nedávná studie provedená na myších zjistila, že myši, které vynechávaly jídlo, měly na konci experimentu vyšší procento nezdravého břišního tuku než zbytek myší.

Malá porce
Info ikona

5. Soustředí se jen na dietu, nebo na cvičení

Toto je velmi častá chyba, která zřejmě pramení z toho, že obvykle se lidem do jedné z těchto činností více chce. Vášnivý kuchař spíš bude nadšený z toho, že si sestaví zcela nový zdravější jídelníček než z toho, že by měl uběhnout několik kilometrů. Energický člověk se sportovním duchem zase raději vyrazí do posilovny, než by se snažil zorientovat v kalorických tabulkách a pravidlech zdravého stravování. A tak lidé jednu z těchto činností zcela ignorují a myslí si, že to musí stačit. Není tomu tak, pokud chcete skutečně výrazně shodit na váze, musíte dle odborníků jak upravit stravu, tak začít cvičit.

Zdroje

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0955286315000558

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion