Přejít k hlavnímu obsahu

Co všechno dokáže s vaším tělem káva, když ji budete pít každý den?

Začíná skoro každé vaše ráno lahodným šálkem voňavé a kvalitní kávy? Kromě pravidelné chvilky relaxace, děláte i něco pro své zdraví. Kromě toho, že vás tento kofeinový nápoj příjemně povzbudí do nového dne a dodá vám energii, se pyšní i dalšími zázračnými účinky. Jaké to jsou a proč byste si měla kávu bez obav dopřávat každý den? Shrnuli jsme pro vás ty nejdůležitější výhody.

Možná, že jste o kávě a kofeinu v ní obsaženém slyšela některé odstrašující mýty, takže se vám jenom těžko věří tvrzení, že je káva zdraví prospěšná. Možná, že kvůli některým fámám o kávě jste její konzumaci dokonce začala považovat za zlozvyk a snažíte se s kofeinem přestat jednou pro vždy. To ale pravděpodobně děláte chybu. Káva totiž ve většině případů, pokud to s ní nepřeženete, zdraví prospívá. Jaké jsou její blahodárné účinky?

Konzumací kávy předejdete mrtvici

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) můžete předcházet díky pití kávy některým nemocem. Jednou z nich je cévní mozková příhoda. Riziko jejího vzniku se podle vědecké studie odborníků z Harvardské univerzity snížilo při konzumaci čtyř až pěti šálků denně u mužů až o 12 % v porovnání s muži, kteří vypili „pouhé“ dva hrnky kávy denně. U žen jsou přitom čísla ještě příznivější. Výsledky totiž ukázaly, že při konzumaci dvou až čtyř šálků denně se riziko vzniku mrtvice u žen snížilo dokonce až o 20 % oproti dámám, které si dopřály jen jednu kávu měsíčně. A to už je dobrý důvod k tomu, dopřát si třeba při cestě do práce šálek lahodného espressa, že?

Mohlo by se vám líbit

7 skupin lidí, kteří by podle expertů neměli pít kávu: Jste mezi nimi?

Pití kávy je pro řadu lidí už zažitý rituál. Ráno si ji dáváme, abychom se lépe nastartovali, po obědě si ji dopřejeme k dezertu a večer si s ní v klidu sedneme k televizi. Existují skupiny lidí, pro které je vysoká míra konzumace kofeinu velmi škodlivá. A zdaleka to nejsou jen těhotné ženy. Zjistěte, jestli k nim náhodou nepatříte také.
svetzeny.cz

Vhodná pro astmatiky a proti vzniku cukrovky

Dalším výhodou kávy je i fakt, že kofein rozšiřuje cévy, takže její konzumace zlepšuje a usnadňuje dýchání. Je vhodná také pro astmatiky a alergiky, protože zmírňuje dýchací potíže. Kromě toho výzkumy provedené týmem vědců z Harvardské univerzity prokazují, že konzumace alespoň šesti malých šálků kávy denně zmenšuje riziko vzniku cukrovky 2. typu až o 33 %. Pokud tedy patříte mezi fanynky kávového moku, pravděpodobně si ho můžete začít dopřávat bez výčitek.

Lepší soustředění a součást štíhlé linie

Káva patří mezi účinné antioxidanty, které napomáhají k čištění těla od škodlivých látek a volných radikálů. Navíc je ale také výbornou pomůckou pro důležitou pracovní poradu či obchodní schůzku. Kofein totiž, jak je o něm známo, zlepšuje bdělost a soustředění. Šálek lahodné kávy bývá z těchto důvodů pro většinu pracujících lidí skvělým společníkem zvláště po ránu a během dlouhého pracovního dne. Příjemným bonusem je schopnost kávy zlepšovat paměť, náladu i další funkce mozku. Kofein totiž napomáhá ke správnému a dostatečnému prokrvování cév.

zdrMimo již zmíněné benefity, má káva ale i další zázračné účinky. Látky v ní obsažené zrychlují metabolismus. Díky tomu budete už po jednom šálku tohoto lahodného nápoje produktivnější, energičtější a jako bonus se navíc zbavíte i nechtěného tuku navíc. Káva je tedy vhodná pro všechny dámy, které drží štíhlou linii. Samozřejmě ale platí, že v případě snahy o zhubnutí, byste měla omezit slazení a vyhnout se příliš tučné smetaně do kávy. Ať už se tedy snažíte shodit pár kil navíc, nebo se jen obáváte o svou kondici, káva pro vás může být šikovným pomocníkem, který vás udrží ve formě.

Mohlo by se vám líbit

Zhubněte díky kávě! Je to neuvěřitelně jednoduché a stačí vám k tomu šálek kávy denně

Je šálek kávy součástí vaší ranní rutiny? Pak se toho držte, protože káva vám může dokonce pomoci zhubnout. Nevěříte nám? Prozradíme vám, jak je to možné.
svetzeny.cz

Kdy se kávě vyhnout?

Přestože by se mohlo zdát, že konzumace kávy v sobě skýtá pouze výhody, najdou se i případy, ve kterých se pití kofeinu nedoporučuje. Vyhýbat se většímu množství kofeinu byste měla například v těhotenství, ale i při problémech s vysokým krevním tlakem či úzkostmi, které může někdy zhoršovat. Vyvarujte se také pití kávy večer, a to zejména pokud míváte potíže s usínáním.

Doporučená videa z partnerského webu z Lifee.cz: Tvoříme s Lifee Svatební pompon
Mohlo by se vám líbit

Známe potravinu, kterou byste neměli nikdy jíst před spaním

Známe to každý. Večerní film a k tomu něco dobrého. Přejídat se večer není obecně dobré, je ale jedna potravina, které byste se měli vyhnou zcela určitě. Přibírá se po ní na váze a špatně se usíná. Víte, o které potravině je řeč?
svetzeny.cz
Mohlo by se vám líbit

Začínáte běhat? Tipy do začátku, které musíte znát, abyste vydrželi a užívali si každý metr

Začátky jsou někdy krušné a někdy zase skončí rychleji než vůbec začnou – třeba jen v našem předsevzetí, že se zítra na to skutečně vrhneme. Správný krok ale není se překonávat a nutit na krev a sílu, ale postupně objevovat benefity pohybových aktivit. A k tomu je potřeba si všechno velmi dobře naplánovat..
svetzeny.cz