Přejít k hlavnímu obsahu

Zhubněte díky kávě! Je to neuvěřitelně jednoduché a stačí vám k tomu šálek kávy denně

Info ikona
Káva

Je šálek kávy součástí vaší ranní rutiny? Pak se toho držte, protože káva vám může dokonce pomoci zhubnout. Nevěříte nám? Prozradíme vám, jak je to možné.

I když stále čtete o negativních účincích konzumace příliš velkého množství kofeinu, káva ráno nemusí být nutně „špatná“. Studie ukazují, že vám může dokonce pomoci dlouhodobě zhubnout a má pozitivní vliv na vaše zdraví.

Abyste mohli těžit z dobrých vlastností kávy, měli byste věnovat pozornost způsobu přípravy kávy. To samozřejmě neznamená sladké míchané kávové nápoje. Spíše byste měli pít kávu černou nebo s troškou (rostlinného) mléka. To šetří spoustu kalorií.

1. Káva potlačuje chuť k jídlu

Káva může potlačovat chuť k jídlu. Pokud si dáte půl hodiny až čtyři hodiny před jídlem, potlačuje zejména kofeinovaná káva akutní energetický příjem - tj. příjem kalorií. Vede ke snížení vnímání chuti k jídlu a hormonů odpovědných za chuť k jídlu a podporuje vyprazdňování žaludku. K tomuto závěru dospěli vědci ve studii International Journal of Food Sciences and Nutrition. Pokud tedy vypijete šálek černé kávy s kofeinem ve stanovenou dobu před dalším jídlem, může to výrazně snížit celkový příjem energie po celý den.

2. Káva stimuluje metabolismus

Studie zveřejněná v časopise Critical Reviews in Food Science and Nutrition zjistila, že kofein může mít pozitivní vliv na hmotnost a BMI a může pomoci snížit množství tělesného tuku. Pozor, netýká se konkrétně jenom kofeinu v kávě, ale všech druhů kofeinu, včetně čaje.

3. Káva je plná antioxidantů

Pravidelná konzumace kvalitní kávy může výrazně zlepšit vaše celkové zdraví, protože káva obsahuje mnoho antioxidantů zvaných polyfenoly. Jedná se o rostlinné mikroživiny, které mají pozitivní vliv na trávení a mozek a mohou dokonce předcházet nemocem, jako je rakovina, cukrovka 2. typu a kardiovaskulární onemocnění. Studie zveřejněná v časopise Chemicko-Biological Interactions rovněž zjistila, že existuje přímá souvislost mezi hubnutí a příjmem polyfenolů. Je to proto, že antioxidanty interagují se střevními bakteriemi.

4. Káva zajišťuje větší příjem tekutin

I když člověk často slyší, že káva dehydratuje, není to podle věd pravda. Americká klinika Mayo říká, že i když má káva mírný močopudný účinek, významně nezvyšuje ztrátu vody. Naopak, káva může dokonce přispět ke zvýšenému příjmu tekutin, pokud si příliš nepotrpíte na pi vody. A to je nesmírně důležité pro celkové zdraví a také pro dietu.

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.