Přejít k hlavnímu obsahu

Téměř polovina vlasů vypadne již v 35 letech: Pomocí těchto osvědčených metod tomu zabráníte

Info ikona
Nadměrné padání vlasů

Vlasy jsou korunou krásy a jejich ztráta nebo nezdravý vzhled dokáží potrápit snad každého. Téměř o polovinu vlasů příjdeme před dovršením 35 let. Viníků může být hned několik – dědičná predispozice, stres, psychická nepohoda, špatná výživa nebo hormonální nerovnováha. Naštěstí nemusíte propadat panice, nechtěný úbytek vlasů zmírníte pravidelnou péčí a stravováním.

Každý člověk má v průměru na hlavě asi tak 100 tisíc vlasů, tedy až 120 vlasů na centimetr čtvereční. Toto číslo se postupem času snižuje. Pokud za vypadáváním vlasů stres, psychická nepohoda, špatná výživa nebo hormonální nerovnováha, řešení je jednodušší než v případě dědičnosti.

Ženy jsou na tom hůře než muži

Jak ukazují statistiky Mezinárodní společnosti pro chirurgickou obnovu vlasů, lidem vypadne až 40 % vlasů ještě před dovršením 35 let. A s přibývajícími roky procento narůstá. V 60 letech přijdeme dokonce zhruba o 65 % vlasů, v 80 letech o 70 % vlasů a kolem 85. roku až o 80 % vlasů. Může za to především genetická predispozice nebo civilizační choroby. Každá stresová událost zvyšuje produkci volných radikálů v těle, které pak napadají a oslabují vlasové cibulky. Vlasová pokožka také nepříznivě reaguje na znečištěné životní prostředí, které ji vysušuje a nezásobuje dostatkem potřebných živin. Z toho důvodu vlas neroste a vypadne. Za ztrátou vlasů kromě genetické dědičnosti, civilizačních nemocí může také hormonální nerovnováha způsobená těhotenstvím, porodem či menopauzou, porucha štítné žlázy, neúměrné diety, ale i některé léky a hormonální antikoncepce.

Toto ovoce by měla jíst každá žena nad 50 let: Pomůže s celulitidou, hubnutím i křečáky

svetzeny.cz

Jak zmírnit vypadávání vlasů?

Chcete-li si udržet zdravé vlasy do pozdního věku, starejte se pečlivě o vlasové cibulky. Zajistěte svému tělu dostatečný přísun vitamínů a stopových prvků, jako je vitamín A, B, C, E, železo, selen, fosfor, měď, hořčík, draslík, křemík a zinek. Dbejte na vyváženou stravu, v které jsou všechny zmíněné výživné látky obsaženy. Najdete je například ve vejcích, citrusech, hnědé a celozrnné rýži, mořských plodech, borůvkách, kuřecím mase, zelené listové zelenině, avokádu, v některých druzích ořechů, v luštěninách a řeckém jogurtu. Dbejte také na přísun bílkovin v potravě, jejich nedostatek má vliv na zhoršení kvality vlasů a zpomalení jejich růstu. Zaměřte se i na správnou péči o vlasy. Omezte úpravu vlasů pomocí horkého vzduchu, raději se fénujte chladnějším vzduchem za použití ionizátoru. Vlasy česejte co nejšetrněji a vyhýbejte se příliš častému mytí. Během každého mytí můžete přijít až o 300 vlasů. Spolu s vlasy se starejte i o vlasovou pokožku, udržujte jí čistou, hydratovanou a prokrvenou. To docílíte tím, že budete vlasy mýt jemným čisticím šamponem, dodržovat pitný režim a dopřávat si relaxační masáž hlavy pomocí prstů nebo masážních válečků. Jednou za čas si dopřejte masku nebo zábal.

Zavolejte na pomoc přírodu

Zvolit můžete vlasové prostředky chemického nebo přírodního charakteru. Pokud preferujete přírodní kosmetiku, vlasovou pokožku krásně oživví výluhy z bylin, lopuchu či lopuchový olej, které se vmasírují do vlasů po umytí. Vedle lopuchu můžete vyzkoušet také odvar z černého rybízu, jehož plody obsahují mnoho vitamínů, které podporují růst vlasů a posilují organismus před záněty. Další osvědčenou bylinou je lichořeřišnice, která stimuluje růst vlasů a působí protiplísňově a protibakteriálně. Zkusit můžete i popíjet čaje z maliníku, měsíčku a kotvičníku. Stopové prvky pro růst vlasů získáte z tinktur z borovice, jedle či sekvoje.

Kosmetické přípravky, které podporují růst vlasů a zamezují jejich vypadávání
Zdroj článku