Přejít k hlavnímu obsahu

(Ne)zdravé mlsání: Pozor na tyto pochoutky, nejsou tak dietní, jak si myslíte

Info ikona
Cerealni tyčinka

Některé pochoutky máme zafixované jako zdravé, i když ve skutečnosti tomu tak vůbec být nemusí. Mnohdy v sobě mívají vysoký podíl cukru a nezdravých tuků, jsou plné konzervantů, přesto je řada lidí má zafixované jako dietní a zdravé produkty. Které to jsou?

Proteinové a cereální tyčinky

Čokoládovou tyčinku by si po cvičení dal málokdo, ale proteinovou „zdravou“ pochoutku si dopřeje už řada lidí. Vždyť je prezentována jako ideální doplněk energie po náročném tréninku. Ne každá proteinová tyčinka je však ideálním mlsáním, pokud se snažíte zhubnout a jíst zdravě. Řada z nich obsahuje cukr, palmový tuk a další přidané látky. Proto si pečlivě vybírejte a sáhněte po proteinové tyčince vyrobené z kvalitních surovin. Hlídejte si především vysoký obsah bílkovin a malé množství sacharidů a tuků. Pamatujte, že nejlepší je, když sladkost tyčince dodává přímo ovoce.

Další oblíbenou pochoutkou jsou pak cereální tyčinky, které někdy bývají prezentovány jako vitamínová bomba plná vlákniny a ovoce. Když však britská spotřebitelská organizace Which? zjišťovala, co je na tom pravdy, došla k závěru, že realita je úplně někde jinde. Některé testované tyčinky v sobě měly až čtyřicet procent cukru. To už si opravdu můžete dát čokoládovou tyčinku a vyjde to skoro nastejno. A co hůř, zmiňované tyčinky, které v sobě měly vysoký obsah cukru, prodejci ještě označili nápisem „pro děti“.

Info ikona
proteinové tyčinky

Arašídové máslo se sníženým obsahem tuku

To už samo o sobě zní zdravě, že? Až na to, že při procesu výroby se odstraňují přirozeně se vyskutující zdravé tuky, které jsou často nahrazovány cukrem, kukuřičným sirupem a hydrogenovaným rostlinným olejem. A jako bonus po této „dietní“ pochoutce ani nezhubnete, protože má stejné množství kalorií jako klasické arašídové máslo. Raději se držte osvědčené klasiky, vyzkoušet můžete i jiná ořechová másla.

Info ikona
Arašídové máslo

Rýžové chlebíčky

Rýžové chlebíčky jsou jednou z nejoblíbenějších pochoutek lidí, kteří drží dietu, nebo se snaží jíst zdravě. Jsou levné, dají se vzít všude sebou a skvěle nahradí tolik proklínané bílé pečivo. Je v tom ale jeden háček, mají v sobě vysoké množství kalorií, mnohem více, než byste u tohoto typu produktu čekali. Pokud si dáte dva či tři chlebíčky k svačině, je to v pořádku, ale někteří lidé jich jsou schopni na posezení sníst skoro celé balení, což vede ke zbytečnému navýšení energetického příjmu. A stejně jako u výše zmíněných tyčinek, i zde existují různé ochucené varianty, nejčastěji bývají polévané čokoládou. Ty chutnají lépe a budete jich tedy mít tendenci sníst víc v domnění, že se to může, že jsou dietní. Předtím varují vědci, kteří se zabývají obezitou. Rýžové chlebíčky vám podle nich rychle dodají energii, ale brzy začnete mít zase hlad. Ve výsledku si tak zaděláváte na problémy s přejídáním.

Info ikona
rýžové chlebíčky

Sojové mléko

Řada lidí si myslí, že sojová mléka (například mandlová, rýžová) jsou zdravější než klasické kravské mléko. Ne vždy jsou však rostlinná mléka zdravá. Některá z nich mívají vysoký obsah tuků a cukru. Také je v sojovém mléce několikanásobně méně bílkovin než v mléce kravském. Pokud například z etických důvodů nechcete pít kravské mléko, čtěte pozorně složení sojového mléka a doplňte obsah vápníku a bílkovin z jiných zdrojů

Info ikona
sojové mléko

Zdroje: https://academic.oup.com