Přejít k hlavnímu obsahu

Nejlepší cviky na rozproudění lymfatického systému. Zvládnete je v pohodlí domova

Býváte často unavení a bez energie? Možná si říkáte, že na vás leze jarní únava, ale pocit únavy může mít na svědomí také ucpaný lymfatický systém. Zkuste rozproudit lymfu v těle pomocí následujících cviků.

Ačkoli žijete aktivně a sportujete, pociťujete, že jste často unavené a najednou se vám nedaří udržet hmotnost tak, jak byste si přály? Možná vám začínají otékat také nohy? Zkuste se zaměřit na rozproudění lymfy. Lymfa je tekutina, která obklopuje tělesné buňky a cévy. Cesty, kterými lymfa proudí, nazýváme lymfatický systém. Patří do něj celá síť cév, uzlin a orgánů, které se podílejí na ochraně těla před infekcemi. Lymfa obsahuje bílé krvinky, ale také hlavně odpadní látky, které svým prouděním odvádí z těla ven. Pokud tedy lymfa neproudí dostatečně silně, tyto odpadní látky se usazují v našem těle.

Mohlo by se vám líbit

Bolesti hlavy a oteklé nohy: Signály, kterými tělo hlásí jeden důležitý problém

Lymfatický systém v organismu plní mnoho důležitých funkcí. Významnou úlohu hraje v transportu živin a obranných mechanismech těla. Dokáže odstranit z těla odpadní látky, nejrůznější toxiny, viry, bakterie, mrtvé buňky a další patogeny. Vyčistěte lymfatický systém a pomozte mu ve správném fungování!
svetzeny.cz

Co dělat pro správně fungující lymfatický systém

Pijte vodu a úplně vypusťte všechny slazené limonády a alkohol. Voda je velmi potřebná k odplavování toxických látek z těla. To, jak silně lymfa proudí, ovlivňuje i náš jídelníček. Zařaďte do něj dostatek ovoce a zeleniny a vyhněte se uzeninám, slaným a smaženým pokrmům a sladkostem. V těle se nebude netvoří velké množství toxických látek a lymfa bude moci proudit rychleji. Funkci lymfy můžete podpořit i manuálně lymfatickou masáží nebo přístrojovou lymfodrenáží.
Manuální masáž zaměřenou na lymfu si můžete udělat i samy v pohodlí domova. Po sprchování masírujte rukou nebo kartáčem s přírodními štětinami jemnými krouživými pohyby nohy od kotníku směrem k podkolenní jamce a následně až k tříslům. „Oproti klasické masáži, která se soustředí na svalstvo a může být prováděná větší silou, je lymfodrenáž jemná. Důležitá je správná technika. Manuální lymfodrenáž se nesmí provádět u nemocných s projevy srdečního a ledvinného selhávání, dále u nemocných s probíhající akutní bakteriální nebo virovou infekcí. Není doporučena u pacientů s nestabilním nádorovým onemocněním,” dodává dermatoložka MUDr. Petra Fialová ze Žilní poradny.

Mohlo by se vám líbit

Trápí vás otoky, celulitida či nadýmání? Na vině může být špatně fungující lymfa

Přestože patří lymfatický systém mezi důležité tělesné systémy, hodně ho přehlížíme a nevěnujeme mu dostatečnou pozornost. Přitom dohlíží na celé tělo, každou buňku zbavuje nečistot a ještě k tomu pomáhá regulovat imunitní systém. Pokud vás trápí otoky, celulitida či nadýmání, na vině může být špatně fungující lymfa. Zjistěte, jak ji správně rozproudit.
svetzeny.cz

Cviky na rozproudění lymfy

Rozproudit lymfu můžete cvičením jógy. Kromě lymfy posílíte celé tělo, udržíte si psychickou i duševní pohodu a hormonální rovnováhu. Hodí se především silová power jóga, která stimuluje proudění v těle.

Nejlepší je pak pozice svíčky nebo stojka na rukou. Pozitivní účinky ale mají i zcela jednoduché úklony, které můžete praktikovat kdekoli a kdykoli, dokonce i v kanceláři při práci na počítači.

Nejpřirozenějším a zároveň nejlepším pohybem pro podporu proudění lymfy je také chůze. Hýbáním rukou během chůze stimulujete lymfu v podpaží. Zvedáním nohou pak podkolenní jamku i třísla. Při chůzi pro mějte volné ruce a procházejte se alespoň 25 minut. Pokud nemáte možnost vyrazit na procházku, stoupněte si rovně, mírně rozkročte nohy a ruce spusťte volně podél těla. Poté začněte nataženými pažemi mávat dopředu a dozadu a po chvilce přidejte i zvedání nohou jako při chůzi, ale pořád zůstávejte stát na místě. Cvičení si můžete zpestřit míčkem, který si předávejte z jedné ruky do druhé co nejdále před a za tělem. Až se zastavíte, ruce volně svěste podél těla a otáčejte se v pase doprava a doleva spolu s hlavou. Hýbejte jen horní částí těla.

Všechny tyto jednoduché cviky vám pomohou cítit se lépe, lehčeji a méně unavená.

Zdroj článku