Naboostujte svůj imunitní systém z gauče

Všechno začíná silnou myslí. Důkazy síly mysli a jejího dopadu na zdraví sahají do dávných časů. Nejsilnějším důkazem je bezesporu účinek placeba, který věří, že léčba nemoci bude fungovat a bude vykazovat zlepšení, i když dotyčný pouze obdrží falešnou cukrovou pilulku. Harvard přišel se studií profesora Teda Kaptchuka, který dokázal, že placebo efekt má 50 % úspěšnost. Síla mysli jednoduše ovlivňuje naše zdraví.

Zkrátka to, čemu věříte a na co se zaměřujete, ovlivňuje sílu vašeho imunitního systému. Zatímco svět je v současné době zaměřen na nemoc, je naprosto nezbytné, abyste se vy soustředili na duševní klid neboli "wellness myšlení".

„wellness myšlení“

Rychlý úvod do autonomního nervového systému nám pomůže pochopit, proč je přijetí „wellness myšlení“ rozhodující. Autonomní nervový systém reguluje mnoho našich tělesných funkcí, včetně dýchání a srdeční frekvence. Skládá se ze sympatického a parasympatického nervového systému. Sympatický systém je naší „bojovou nebo útěkovou“ reakcí a vede k významnému uvolnění kortizolu – stresového hormonu, což oslabuje imunitní systém. Parasympatický systém je pod kontrolou, když jsme v uvolněném stavu. Snížení stresu, zvýšení relaxace a kultivace pozitivních emocí mohou posílit náš imunitní systém a udržet lepší rovnováhu pro všechny funkce našeho těla.

Pět způsobů, jak okamžitě posílit imunitní systém

1. Buďte vděční

Zní to jako klišé, ale prostě je to tak. Uvědomujme si, jaké máme štěstí, že nás obklopují lidé, kteří nás milují. Můžeme připravit večeři pro celou rodinu, jít na vycházku nebo si lehnout a přečíst si knihu. Možná není každý den růžový, ale najděte si denně minimálně tři věci, které stojí za to!

2. Nedívejte se na zprávy

Není třeba denně číst na internetu všechny novinky každou hodinu a večer to zakončit třemi relacemi o událostech u nás a ve světě. Regulujte si příjem informací. V restauraci si také vybere a neobjednáte si všechno, co nabízejí. Buďte obezřetní, jaké zdroje sleduje, i to totiž tvoří váš okolní svět.

3. Méně přemýšlejte, více meditujte

Lehko se to řekne, těžko se to dělá. Zkuste každý den alespoň na pět minut sedět v tichu a klidu. Pusťte si meditační hudbu, pohodlně se usaďte a nechte pět minut plynout své myšlenky a nijak je neovlivňovat. Rovněž se přestaňte trápit věcmi, který už nemůžete ovlivnit, a nebo neřešte, co bude za 10 let. Žijte teď a tady.

4. Omezte svůj hněv

Hněv aktivuje v těle sympatický systém a uvolňuje stresové hormony, včetně kortizolu. To znamená, že je důležité uznat naše emoce a nezadržovat je v sobě. Kvůli imunitnímu systému je rozhodující zvládat svůj hněv zdravě.

5. Posilujte své zdraví

Naše těla ukládají všechny emoce, které cítíme, a naše buňky poslouchají všechna slova, která si myslíme a říkáme. Zde je několik zdravotních frází, které upevňují naše zdraví.

  • Můj imunitní systém je silný a chrání mě každý den.

  • Moje tělo má vše, co potřebuje k uzdravení.

  • Jsem živý, zdravý a silný.

Jak vidíte naše myšlení má velký vliv na naše zdraví a imunintí systém. Buďte proto obezřetní a servírujte svému tělu i mysli to nejlepší, co můžete! 

ČTĚTE TAKÉ:

1 VĚC, KTEROU ZANEDBÁVÁTE A OHROŽUJETE TÍM SVOJI IMUNITU
DEVATERO PRO DOBRÉ RÁNO
SVĚT ŽENY VYZKOUŠEL JAKO PRVNÍ PEELING BAR​​​​​​​

@svetzeny