Přejít k hlavnímu obsahu

Jak být štíhlá i bez cvičení díky jarnímu detoxu? Zaměřte se na bylinky a vyhněte se hladovění

Jaro se pomalu hlásí o slovo, ale vy se ještě po zimě cítíte unavená, bez energie a navíc vám připadá, že máte pár kilo navíc? Než začnete propadat panice, vyzkoušejte pořádný jarní detox, který vás vrátí do formy. Když se vyhnete hladovění a trochu odlehčíte svůj jídelníček, budete brzy v té správné jarní formě. Navíc si můžete díky vhodným bylinkám také zlepšit náladu a pomalu formovat svou postavu do plavek. Na co byste na jaře neměla zapomínat?

Detox má hodně lidí spojený s dietami či hladovkou. To ale není rozhodně pravda. Bohatě postačí, když svůj jídelníček dostatečně obohatíte, nezapomenete na dodržování pitného režimu, doplníte stravu pohybem a vhodným cvičením. Vyzkoušet můžete také některé jarní bylinky, které vám pomohou dostat se do té správné jarní kondice. Zní to jednoduše, že? Přinášíme vám pár tipů, jak na to.

Na oblíbené jarní bylinky a jejich účinky při detoxu se podívejte do galerie.

Jak naplno využít sílu jarních bylinek? Podívejte se do galerie.

Čistá voda jako mantra detoxu

 Mezi nejdůležitější zásady, nejen při detoxu, patří dostatečný pitný režim. Čistá neperlivá voda je pro tělo, které tvoří přibližně až ze 60 %, prostě nejzdravější. Pokud chcete své tělo dostatečně očistit od všech škodlivin, měla byste proto na nějaký čas začít pít pouze čistou neperlivou výsledku a to v dostatečném množství. Kolik vody denně byste měla vypít právě vy, si můžete spočítat s tímto jednoduchým vzorcem: Množství vody v litrech, které byste měla denně vypít, se rovná vaší hmotnosti v kilogramech krát 0,033. Pokud tedy vážíte například 65 kilogramů, vynásobte toto množství 0,033 - tedy 65 x 0,033 = 2, 145 l. Žena s touto hmotností by tedy měla ideálně za den vypít dva litry a 145 mililitrů vody. Můžete se tedy přesvědčit, zda skutečně správně dodržujete pravidelný pitný režim, který je základem nejen pro detox, ale také zásadou zdravého stravování.

Vyhněte se hladovění

Nejčastější chybou, které se mnoho lidí mylně ve snaze o očistu organismu dopouští, je držení hladovky. Právě tak si totiž někteří jedinci představují detox. To je ale velká chyba. Začít držet ze dne na den hladovku, pokud jste zvyklá na pravidelný jídelníček, není pro tělo vůbec dobré. Namísto očisty se totiž ocitne spíše ve stresu a všechny následně konzumované pokrmy následně uloží. Jediné čeho tak hladověním, které je pro tělo spíše šokem než přínosem, dosáhnete, bude velký jojo efekt a v konečném důsledku kil navíc. A to rozhodně nechcete, že?

Mohlo by se vám líbit

Voják, nebo poloha plodu? Spánkové pozice odhalí vaší povahu, mají vliv i na zdraví

Věděla jste, že to v jaké pozici spíte, na vás má skutečně velký vliv? Spánek totiž prozradí hodně o vaší povaze a ovlivňuje také to, v jaké se vzbudíte kondici. Navíc nevhodné spánkové pozice mohou mít negativní dopad i na vaše zdraví. Která pozice je nejvhodnější, a které se raději vyhnout?
svetzeny.cz

Potraviny doporučované odborníky

Když se rozhodnete pro detox, měla byste se vyhnout velkým extrémům. To potvrzují také výživoví odborníci: „Mnoho lidí skáče z extrému do extrému. Když nahradí přejídání totální absencí příjmu potravin, skutečně mohou rychle zhubnout, ale v naprosté většině se jedná jen o úbytek vody. Přílišné zavodnění sice trápí řadu lidí, hlavně žen, ale i odvodnění by mělo probíhat po poradě s odborníkem, proto drastické půsty bez podpory výživového poradce nebo lékaře nemohu doporučit,“ radí hlavní výživová poradkyně Naturhouse pro web zena.aktualne.cz. Ideální je tak pro většinu jedinců jídelníček sestavený přímo na míru.

Mezi obecně prospěšné potraviny při detoxu pak podle lékařů patří třeba zelí, česnek, citron nebo červená řepa. Naopak zcela nevhodné jsou pro očistu organismu smažené pokrmy, průmyslově zpracované potraviny, cukr, bílá mouka, sůl, uzeniny či nezdravé červené maso. Těmto jídlům byste se tak v době jarní očisty měla podle názoru výživových odborníků zcela vyhnout.

Detox pomocí jarních bylinek

Velice účinnými pomocníky jsou při držení půstu jarní bylinky a další rostliny. Je ale důležité je správně dávkovat a vhodně kombinovat. O jejich množství je ale lepší se poradit s nutričním terapeutem nebo lékařem či lékárníkem. Účinky bylinek je totiž nutné přizpůsobit vašemu aktuálnímu zdravotnímu stavu a pobíraným léčivům. Například třezalka není vhodná pro lidi s vysokým tlakem, protože ho sama zvyšuje, naopak lidem s nízkým tlakem ale tato bylinka pomáhá.

Zdroje: rhitrition.com, zena.aktualne.cz, traditionalmedicinals.com, melissasmith.pro

Doporučená videa z partnerského webu z Lifee.cz: Tvoříme S Lifee Valentýnská Nádoba Na Svíčku
Mohlo by se vám líbit

Jaro se blíží a s ním i senná rýma. Tři rychlé tipy, které vám pomohou: Větrejte nebo zkuste zázvorový čaj

Jakkoli krásné může být jaro v plném rozkvětu, i toto období se může rychle stát samotným peklem pro ty, kteří jsou alergičtí a jaro protrpí ruku v ruce se sennou rýmou. Zde jsou tři rychlé tipy, jak si ulevit.
svetzeny.cz