Promotion
Promotion
Promotion

Chyby, kvůli kterým dle vědců nehubnete: Nepodcenili jste také důležitost vlivu počasí, pitného režimu a spánku?

Promotion
Promotion

Cvičením v chladném počasí spálíte více kalorií

Cvičíte nejraději v teple domova či posilovny? Pak děláte podle vědců velkou chybu. V říjnu tohoto roku byla zveřejněna studie, jejíž výsledky hovoří jasně: cvičením venku v chladu zhubnete mnohem rychleji díky tomu, že spálíte naráz více kalorií. Vědci svou hypotézu testovali na dvou skupinách. Tou první byli plavci, kteří byli zvyklí roky pravidelně chodit plavat v chladném počasí. Kontrolní skupinu tvořily osoby, které naopak vůbec v chladném počasí plavat nechodily. Vědci zjistili, že účastníci studie, kteří byli zvyklí sportovat v chladu, měli vyšší procento tzv. hnědého tuku. To je typ zdravé tukové tkáně, který napomáhá spalování tuků a zároveň dle závěrů studie publikované v prestižním vědeckém časopisu Nature také snižuje riziko propuknutí kardiovaskulárních chorob.

Plavci během aktivity v chladu spálili více kalorií než kontrolní subjekty, pravděpodobně částečně kvůli vyšší produkci tepla,“ vysvětlila vedoucí autorka studie Camilla Scheele, PhD, docentka v Centru základního výzkumu metabolismu působící na univerzitě v Kodani. Možná nejste zrovna otužilec a tento nápad se vám zdá příliš extrémní. V tom případě pro vás máme dobrou zprávu, opravdu není nutné se vrhat do ledově studené vody. Podle studie, která byla publikována v roce 2013 v Journal od Clinical Investigation postačí, když budete sportovat při venkovní teplotě kolem 16 až 18 stupňů Celsia. Pravidelné cvičení při těchto teplotách povede k tomu, že se vám během šesti týdnů zvýší množství hnědé tukové tkáně, která napomáhá spalování tuků a rychlejšímu hubnutí.

Nepodceňujte pitný režim

Soustředíte se na jednotlivé chody obsažené v pracně sestaveném jídelníčku a zcela ignorujete pitný režim? To je velká chyba, která může způsobit, že nemůžete shodit nabraná kila. Poznatky, proč tomu tak je, shrnuli vědci z John Hopkins University. Za prvé, voda vám může pomoci snížit chuť k jídlu. „Žízeň, která je vyvolána mírnou dehydratací, je mozkem často zaměňována za hlad,“ říká Melina Jampolis, lékařka specializující se na výživu. Dále také správný pitný režim stimuluje metabolismus, napomáhá efektivitě cvičení, pomáhá odplavovat odpadní látky z těla, zlepšuje motivaci a snižuje hladinu stresu.

pití vody
Info ikona

Spánek ovlivňuje to, jak rychle zhubnete

Pokud si myslíte, že je dobrý nápad jít si ráno zacvičit na úkor spánku, tak vás vyvedeme z omylu. Tuto chybu nikdy nedělejte, dostatečně dlouhý spánek je klíčem k úspěchu při hubnutí. Množství spánku, kterého se vám dostává, způsobuje velký rozdíl v rychlosti vašeho metabolismu a toho, jak rychle jste schopni zhubnout. Lidé, kteří spí méně jak sedm hodin za noc, mívají pomalejší metabolismus,“ říká odborník na obezitu Dr. Craig Primack. Dietoložka Jessica Crandall Snyder také upozorňuje na to, že nejenže nekvalitní spánek zpomaluje metabolismus, ale ještě zvyšuje vaše chutě k jídlu, což ve výsledku může výrazně zpomalit celý proces hubnutí. Optimálně byste měli spát sedm až devět hodin.

Zdroj: Cell Reports Medicine, Nature, Pubmed, Health US News, John Hopkins University

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Předplatné Svět Ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion