Přejít k hlavnímu obsahu

O hubnutí u žen rozhoduje snídaně: Toto je podle odborníka na výživu nejlepší čas na snídani

Info ikona
Snídaně

Známe to asi všichni, ráno vylezeme z postele na poslední chvíli a na snídani už nezbývá žádný čas. A pokud ano, rychle do sebe něco naházíme a běžíme za denními povinnostmi. Jenže snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, a není radno ji zanedbávat. Víte, v jakou hodinu je nejlepší snídat?

Kdy byste měla snídat?

Jak to ve skutečnosti se snídaňovými rituály? Je lepší se nasnídat ihned po probuzení nebo se najíst až trochu později? Podle výživové poradkyně Karishmy Chawly byste se měli nasnídat do hodiny po probuzení. “Díky snídani podpoříte metabolismus a snížíte riziko ubývání svalů. Navíc nebudete během dopoledne hladovět. Pokud se do hodiny po probuzení nenasnídáte, můžete se cítit více unavení, méně produktivní a nenaladění.” vysvětluje poradkyně. Pokud si navyknete snídat každý den, udržíte si i správné stravovací návyky, podpoříte vaši duševní a fyzickou výkonnost a produktivitu. “Jestliže po ránu nemáte hlad, zaměřte se na kondici svých jater a střev. Pokud budete játra a trávicí systém dostatečně stimulovat, vrátí se vám vrozená chuť k jídlu”, dodává Karishmy Chawly. Navíc, jakmile si na snídani zvyknete, zjistíte během krátké doby, že máte mnohem více energie a méně chuti na večerní svačinky, snadněji zhubnete a vybudujete si lepší svalovou hmotu.

Jestliže ráno snídani pravidelně vynecháváte, hrozí vám problémy se spalováním zbytečných kalorií a nechtěné přibývání na váze. Navíc, pokud se před odchodem z domu najíte, vaše tělo bude regulovat hladinu inzulinu a snížíte riziko vzniku cukrovky II. typu. Váživová porakyně Karishma Chawla doporučuje stabilizovat hladinu cukru v krvi jídlem každé 2 až 4 hodiny, aby byl metabolismus dostatečně stimulován po celý den.

Kvalitní snídaně vám dodá energii nejen na podzim

svetzeny.cz

Jak vypadá ideální snídaně

Základem dobré a zdravé snídaně jsou bílkoviny jako jsou vejce, sýr panýr, nízkotučný jogurt. Skvělé jsou i rostlinné bílkoviny, zejména bílkoviny z hrášku nebo konopných semínek. “Ráda ke snídani připravuji pokrmy, které podporují detoxikaci jater a obsahují zdravé tuky, jako například rostlinné smoothie s jablky nebo pomeranči, špenátem a chia nebo lněnými semínky,” dodává Karishma Chawla.

Tipy na zdravé snídaně

Rýžová kaše bude chutnat vám i vašim dětem. Oceníte jí, pokud nemáte po ránu času nazbyt. Připravit ji můžete pomocí instantní rýžové kaše, kterou jen zalijete horkým mlékem nebo horkou vodou, osladíte, ochutíte oblíbeným sezónním ovocem nebo třeba semínky a ořechy. Skvěle se hodí i vajíčka, obsahují vitamíny A, D, E i K a jsou bohatým zdrojem bílkovin a zdravých tuků. Míchaná vajíčka, omeletu, ztracená vejce nebo třeba volské oko budete mít hotové během chvilky a výhodou je, že vás dokonale zasytí. Z vajíček můžete připravit i banánové palačinky. Stačí vám jen běžný mixér, v kterém rozmixujete vejce a zralé banány, dochutíte skořicí, javorovým sirupem či medem a opékejte na trošce tuku. Další možností je řecký jogurt doplněný ovocem, vločkami nebo semínky a také smoothie. V posledních letech zažívá v Česku velký úspěch granola, kterou si můžete koupit téměř v každém obchodě nebo si vyrobit domácí.

Zdroj článku