Cítíte se bez energie? Chce to restart!

Někdy se dostaví pocit, že vstát a začít fungovat je nemožné. Nakonec ale smysl pro povinnost překoná únavu, ačkoli si připadáte vymačkaná jako citron. Pokud s tím chcete něco udělat a začít si život užívat, ne jenom přežívat, udělejte malou rekapitulaci svého životního stylu. Zaměřte se na to, jak si organizujete čas, s kým a jak ho trávíte, jak o sebe pečujete a jak o sobě smýšlíte. Nakonec nebude těžké zjistit, kde vám nejvíc utíkají síly.

Srovnejte si priority

Ráda byste stihla všechno, jenomže povinností je tolik, že to bývá nemožné. Jste ve stresu už jenom z toho, co máte před sebou, a ve finále zjistíte, že jste vlastně neudělala skoro nic. Naučte se třídit věci podle důležitosti a vyřizovat je postupně. V práci začínejte těmi úkoly, které vám zaberou nejvíc sil a času, místo abyste začala třeba pročítáním mailů a brouzdáním po internetu. Určete, co je nutné udělat ještě dnes, co počká a co lze odložit na neurčito.

Pořádek vás zachrání

Energii vám může vysávat i chaos kolem vás. Dokonce existují vědecké studie, které potvrdily, že srovnaný pracovní stůl zvedne produktivitu až o 32%. Hromady papírů, hrnky s nedopitou kávou, talismany pro štěstí od kolegyň a obaly od sušenek totiž zvyšují vaši hladinu stresu. Na důležitost pořádku kolem vás i ve vašem životě ostatně upozorňuje i nauka feng-šuej. Podle ní musí být naše životní energie (čchi) v souladu s prostředím, které nás oklopuje. Pokud nebude moci volně proudit prostorem, povede to ke zvýšení vnitřního neklidu.

Koncentraci, prosím

Řada lidí mívá potíže soustředit se na jednu věc. Máme totiž kolem sebe mnoho rušivých elementů. Stačí, že sedíme u počítače, jsme připojeni k internetu a na stole leží telefon. Jenže když chcete nějaký úkol zdolat rychle a co nejlíp, prostě si řekněte, že se teď budete určitou dobu (30 minut určitě zvládnete) věnovat jen jedné práci. Schopnost soustředění zlepšuje četba, ale i krátká meditace.  

Najděte pomocnou ruku

Patříte k lidem, kteří si radši všechno udělají sami? Chyba! Psychologické výzkumy dokazují, že lidé druhým pomáhat chtějí. Uvádí se, že nejlepší pocit ze sebe a nejšťastnější bývají ti, kteří se méně zabývají svými problémy a pomáhají ostatním. Je ovšem důležité říct si o pomoc správným způsobem. Zkuste neskuhrat, že jste chudinka, a nečekejte, že to ostatní pochopí a sami od sebe se nabídnou. Vysvětlete, co přesně potřebujete, a najděte ve svém seznamu úkolů aspoň dva, které byste mohla na někoho delegovat.

Zůstaňte sama sebou

Každý z nás žijeme ve svých životech mnoho rolí a kolikrát zapomínáme, kým ve skutečnosti jsme. To, co si o nás myslí ostatní, pro nás bývá důležitější než to, jak se cítíme uvnitř. Jenže když tohle děláte v jednom kuse, vyčerpá vás to. Uvědomte si, že nejdůležitějším člověkem na světě jste vy (ne, není to sobecké a samozřejmě je jasné, že vám záleží také na dětech a rodině). A jediný, koho byste měla ohromovat, jste vy sama. Mějte se ráda taková, jaká jste.

Relax podle vkusu

Odjet jednou za čas na dovolenou či prodloužený víkend nebo prospat nedělní dopoledne je skvělé, ale z dlouhodobého hlediska vás to nespasí. Odpočinek by měl být nedílnou součástí vašeho života. Pozitivní zahálkou může být cokoli, co vám udělá radost. Může to být klidně žehlení, cvičení nebo pečení bábovky, když to třeba po dlouhých hodinách v práci uděláte ráda. Nesmíte však jít do toho s pocitem, že se vám vůbec nechce a překonáváte únavu.

Svět ze lepší stránky. Negativní myšlenky spotřebují obrovské množství energie. Hledejte v životě to dobré a věci se hned zdají snazší, než jsou.

První pomoc pro vyčerpané:

1. hrnek čaje

Zapomeňte na kávy a raději si dejte zelený čaj Matcha.

 

2. oříšky

Jsou nabité živinami a energií. Pomohou vám zahnat i chuť na sladké.

 

3. blahodárný spánek

V posteli by človek měl strávit alespoň 7 hodin denně. Choďte spát ve stejný čas.

 

4. svižná hudba

Zavírají se vám oči? Pusťte si nějakou rychlou skladbu. A pěkně nahlas!

 

5. jde se na vzduch

Procházka v parku či lese vám okysličÍ mozek a probere vás k životu.

@svetzeny