Přejít k hlavnímu obsahu

Příznaky, že za břišní tuk mohou hormony: Poté vám nepomůže dieta, ale ani cvičení

Břišní tuk je tvrdohlavý a ztěžuje život mnoha ženám. Pokud se vám konečně podaří překonat své slabší já, jíst zdravěji nebo více sportovat, o to větší je zklamání, když tuk na břiše stále nemizí. Může to být jednoduše proto, že za tuk na břiše jsou zodpovědné vaše hormony. Existuje pět hlavních hormonů, které mohou hrát roli při přibírání na váze: inzulín, kortizol, hormon štítné žlázy, progesteron a estrogen. Když se některý z těchto hormonů dostane do nerovnováhy, může to vést k nárůstu hmotnosti, zejména v oblasti břicha. Měli byste dávat pozor na následující příznaky.

Toto jsou známky nerovnováhy vašich hormonů: 

1. Přibíráte i přes zdravou stravu a pohyb

Jíte skutečně zdravě a vyváženě, dostatečně sportujete a přesto jsou vám džíny stále těsnější? Pak může být důvodem vaše špatná hormonální rovnováha. Hormonální tuk na břiše se často pozná podle toho, že se objeví velmi rychle a nečekaně. S přibývajícím věkem se například mění regulace inzulinu v těle, což způsobuje ukládání tuků místo jejich spalování. Často se proto v menopauze stává, že přibíráte.

 

Mohlo by se vám líbit

Hubnutí: Jediný mýtus o hubnutí zničí celou vaši dietu. Výživový poradce vám prozradí největší chybu

Každý z nás se snaží alespoň v mezích udržovat zdravý životní styl, nejen kvůli postavě, ale především kvůli zdraví. Výživový poradce nám prozradil největší chybu, kterou udělal minimálně jednou v životě snad každý z nás.
svetzeny.cz

2. Máte větší chuť na cukr

Pár sladkostí nesmí chybět, ale všimli jste si, že v poslední době máte extra chuť na cukr? To může být také způsobeno inzulinovou rezistencí, která může negativně ovlivnit hormon leptin. Leptin je zodpovědný za regulaci našich pocitů hladu a říká mozku, že jsme sytí. Pokud se tak nestane, sníme více, než bychom měli, a tloustneme na břiše.

3. Máte výkyvy nálad

Pokud se k břišnímu tuku přidají extrémní výkyvy nálad, může to být také známka toho, že za to mohou hormony. Pokud se hladina estrogenu dostane tak nějak mimo mísu, například během menstruačního cyklu nebo menopauzy, může se nejen hromadit tvrdohlavý břišní tuk, ale může to také rozrušit vaši náladu.

Mohlo by se vám líbit

Kvíz: Převody jednotek pro 6. třídu základní školy. Obstojíte v této nelehké disciplíně, nebo pohoříte? Otestujte si své znalosti

Převody jednotek nepatří mezi nejoblíbenější učivo základní školy, ovšem čas od času narazíme na situaci, kdy v reálném životě spíše potřebujeme převádět jednotky, než vypočítat, kdy bude autobus s cyklistou na stejném místě, když každý jede svou rychlostí. Pojďte si s námi otestovat svoje znalosti!
svetzeny.cz

4. Cítíte se neustále ve stresu

Měli jste v poslední době pocit, že vás i ty nejmenší věci zahlcují a zatěžují? Pak může být na vině hormon kortizol. Pokud toho tělo uvolňuje hodně, vyvíjíme stres, který následně zajišťuje tvorbu břišního tuku. Je to proto, že tělo přejde do „režimu přežití“ a dělá vše, co je potřeba, aby nás udrželo v pořádku. Snaží se odbourávat stres, ale i vytvářet tukové zásoby.

5. Jste unavení, ale nemůžete usnout

Často ležíte večer celé hodiny vzhůru v posteli, stěží udržíte oči otevřené, ale také nemůžete usnout? Pak by na vině mohla být i hladina kortizolu. Může vést k nedostatečné činnosti štítné žlázy, která je zodpovědná za přibírání na váze. Pokud tedy kromě přibírání na váze trpíte i akutní nespavostí, rozhodně byste si měli nechat u lékaře zkontrolovat štítnou žlázu.

Mohlo by se vám líbit

Březen dle numerologie: V mnoha oblastech nastane průlom. Číslu 4 hrozí rodinné spory, číslo 6 se zamiluje

Dle numerologů nás čeká průlomový měsíc v mnoha oblastech, zejména ve vědě. Vypočtěte si svoje číslo narození, které prozradí, jaký bude váš měsíc březen. Číslu 4 hrozí rodinné spory, číslo 6 se zamiluje, co čeká vás?
svetzeny.cz

6. Cítíte se nafouklí

Nejedli jste žádné potraviny, které způsobují nadýmání, ale váš žaludek je stále zevnitř nafouknutý. I to může být příznakem takzvaného hormonálního břicha.

Tip: Jděte na hormonální analýzu. To je nejlepší způsob, jak porozumět své situaci a rozhodnout se, jaké kroky jsou pro vás nyní nejlepší a hlavně udržitelné.

Zdroj článku