Přejít k hlavnímu obsahu

Zhubněte konečně přes břicho: Dle vědců pomohou přírodní spalovače tuku, keto dieta i kombinace cvičení

Info ikona
Bříško

Řada lidí si do roku 2022 dala předsevzetí, že zhubnou. Pro mnohé z nich je právě břicho problematická partie. Mnohdy opakovaně selhávají jejich pokusy zhubnout přes břicho. Dle vědců vám mohou pomoci přírodní spalovače tuku, keto dieta i osvědčená kombinace cvičení.

Přírodní spalovače tuku vám pomohou konečně zhubnout přes břicho

Pokud chcete skutečně zhubnout přes břicho, nestačí jen cvičit, budete se muset zaměřit i na svůj jídelníček. Rozhodně do něj zařaďte přírodní spalovače tuku, tedy potraviny, díky kterým budete rychleji a snadněji hubnout přes břicho. Jednou z nich je avokádo, které vám pomůže shodit kila hned dvěma způsoby. Zasytí vás, a sníží tak vaši chuť k jídlu, vy pak nebudete mít tendenci se přejídat. Málokdo o něm ví to, že zároveň snižuje množství břišního tuku, jak prokázala studie z roku 2021. Mezi další prověřené potraviny, které vám pomohou zbavit se břišního tuku patří fazole, losos, bílý jogurt, červené papriky, brokolice a jablečný ocet.

Keto dieta vám usnadní cestu k plochému bříšku

Ne nadarmo se říká, že břicho je o jídle. Cvičení sice pomůže redukovat množství břišního tuku a zpevnit tuto problémovou partii, ale bez zdravého stravování se nepohnete z místa. Dnes existuje celá řada diet, a tak se možná v tom množství ztrácíte a nevíte, který typ stravování je ten pravý, pokud chcete shodit přes břicho. Dle dietoložky Courtney D´Angelo existuje jasný vítěz mezi dietami, pokud jde o ploché bříško – dnes tolik populární keto dieta. "Keto dieta má vysoký obsah bílkovin a obecně potravin, které jsou nabité živinami,“ říká známá dietoložka pro web Eat this, not That.

Info ikona
Keto dieta

Ta je založená na konzumaci potravin bohatých na bílkoviny, naopak se redukuje počet sacharidů na 20 až 50 gramů denně. Takováto strava je bohatá na vlákninu, jejíž konzumace je dle Courtney D´Angelo klíčem ke zbavení se břišního tuku. Za pravdu jí dávají i vědci, kteří účinky ketogenní stravy zkoumali v roce 2020 na skupině dospělých žen s nadváhou. Nejprve ženy 4 týdny drželi „běžnou“ dietu, poté následovaly čtyři týdny ketogenního stravování, které vedlo k úbytku v pase o 4 cm a v bocích o 2,5 cm. Někteří odborníci jsou však ke keto dietě značně skeptičtí. Kritizují ji hlavně ze dvou důvodů. První jsou možná zdravotní rizika, která plynou z nedostatku sacharidů, někdy se hovoří o „keto chřipce“, kdy se daný člověk cítí unavený a malátný. Navíc keto dieta je vyžaduje důsledné dodržování, což ne každý zvládne. Určitě byste měli tento způsob stravování nejprve zkonzultovat s odborníkem na výživu, který určí, zda je pro vás vhodný.

Osvědčená kombinace cvičení, jejíž účinnost potvrdila i věda

Břicho je problematická partie, která trápí řadu lidí, zejména žen. I fitness trenéři se přou, jaké cvičení je to nejlepší a nejúčinnější, pokud jde o zbavení se břišního tuku. Je tedy lepší silový trénink, nebo kardio? Výzkumy ukazují, že nejlepší je kombinace různých typů cvičení – aerobního, kardio i vzpírání. Studie z roku 2011 dospěla k závěru, že aerobní trénink (běh, jízda na kole, jogging, jízda na kolečkových bruslích, plavání) je velmi účinné při redukci břišního tuku. Ještě lepších výsledků však dosáhli účastníci studie z roku 2015, kteří kombinovali aerobní cvičení a odporového tréninku. Zkoumáno bylo 304 účastníků kteří se po dobu čtyř týdnů podrobili středně intenzivnímu tréninkovému programu. Výsledky výzkumu byly publikovány v prestižním vědeckém časopise International Journal of Obesity.

Zdroje: Journal of Physiology, International Journal of Obesity, Eat this, not That, Frontiers in Physiology, Novinky, Oxford Academic

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.