Nejlepší motivace k běhání? Parťák!

Taky si říkáte, že byste se sebou měli něco udělat, ale stále odkládáte den, kdy vyrazíte na ukázkovou hodinu či obujete tenisky, protože samotným se vám nechce? Najděte si kamaráda, se kterým vás bude návštěva fitka, běhání nebo lekce jógy mnohem víc bavit! Cvičení v páru je totiž nejúčinnější motivací.

Ve dvou se to lépe táhne

Navzájem se můžete povzbudit a snáz překonáte pohodlnost, protože i když vám osobně se zrovna hýbat nechce, je vám trapné nechat partnera ve štychu. Můžete sledovat svoje pokroky a hecovat se k lepším výkonům. Zafunguje i zdravá soutěživost mezi dvojicí - když to dokáže ten druhý, zvládnete to také. Partner či kamarádka navíc můžou hlídat, zda cviky provádíte správně. Párové sportování má pozitivní vliv i na partnerský život. Je jedno, zda vyrazíte na tenis či běhat, společný zájem a zážitky vztahu prospívají. 

Duo běží k cíli

S parťákem trénink málokdy vynecháte. Jeden druhého totiž vždycky vytáhne ven. „Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že běhání je ideální párovou aktivitou. Každé úterý a někdy i pátek vyrážíme s kamarádkou Míšou na našich sedm kilometrů. Nejenže nám trasa lépe utíká, ale hlavně si popovídáme, a tím si hlídáme optimální tepovou frekvenci. Moc dobře víme, že když zůstává v aerobním pásmu, spalujeme tukové zásoby. Ale hlavně je pro nás běhání nad všechny psychoterapie. Za tu necelou půlhodinu si vyčistíme hlavu a probereme, co zase vyvedli naši drahoušci a dítka,“ říká bežkyně Alena. 

TIP: Zkuste společně se spoluběžcem některý ze závodů ze série Run Czech. Většina z nich se běhá ve variantě 2Run, kdy se o trasu dvojice spravedlivě podělí.

@svetzeny