Přejít k hlavnímu obsahu

Geniální školní cvik vám posílí ruce, nohy a zpevní střed těla: Zvládnete ho kdekoliv. Jak na něj, krok za krokem

Pozice mostu patří mezi nejlepší cviky s vlastní vahou. Je výzvou pro milovníky jógy, ale i geniálním cvikem pro všechny, kteří si chtějí narovnat záda. Díky mostu rozevřete hrudník, posílíte ruce, nohy a zpevníte střed těla. Zvládnout tento cvik dokonale vyžaduje ale trochu snahy a tréninku.

Pozice mostu sice není určena přímo začátečníkům, ale jakmile si ho osvojíte, prospějete celému vašemu tělu. Sedavý životní styl a špatné pohybové návyky většiny z nás totiž vedou k ochabování svalů a špatnému držení těla. Nesprávné zapojování hýžďových svalů způsobuje bolestivé problémy především v oblasti beder a kolen. Díky mostu zapojíte všechny důležité svaly, posílíte paže, nohy i střed těla a také roztáhnete hrudník. Také si během cvičení zlepšíte povědomí o dechu, zvýšíte flexibilitu a pohyblivost a zbavíte se chronických bolestí v oblasti beder. Uvolníte napětí ve svalech, kloubech a páteři a podpoříte produkci endorfinů, které zlepšují náladu.

Info ikona
Most

Jak správně cvičit most krok za krokem

Položte se na záda a skrčte kolena tak, aby chodidla na zemi byla co nejblíže hýždím. Dlaně položte na zem pod rameny. Prsty směřují směrem k nohám. Nadechněte se, opřete se rukama a nohama do země a začněte zvedat ramena a boky o centimetr nebo dva od země. Temeno hlavy posuňte k zemi. Udržujte lokty stále rovnoběžné. Rukama zatlačte do země, abyste hlavu mohli zvednout ze země. Vaše nohy udržujte rovnoběžné a kolena nevytáčejte do stran. Vydržte 30 sekund. Pro návrat zpět bradu přitiskněte na hrudník a spusťte se zpátky na zem. Cvik trénujte postupně, k dosažení plné pozice mostu budete potřebovat možná i několik týdnů, ale buďte trpěliví a nevzdávejte to.

Mohlo by se vám líbit

Jediný cvik, který omladí vaši tvář a oživí celé tělo: dělejte ho pravidelně a uvidíte brzo výsledky

Svíčka, kterou pravděpodobně znáte ještě z hodin tělocviku, je velmi oblíbenou jógovou asánou. Protože má mnoho výborných účinků na organismus, měli byste ji pravidelně cvičit i vy. Jakmile totiž zvednete dolní končetiny nad hlavu, celé vnitřní prostředí těla se provětrá a načerpá novou energii, tím vás dokonale harmonizuje, omladí i oživí.
svetzeny.cz

Varianta mostu pro začátečníky

Pokud si na úplnou pozici mostu netroufáte, můžete vyzkoušet poloviční most. Není tolik náročný, zvládne ho úplně každý a je velmi oblíbený především pro tvarování hýždí.
Položte se na záda, kolena pokrčte a chodidla položte blíž k tělu. Pánev byste neměli mít příliš a pod bedry by se vám neměl tvořit velký tunel. Správně není ani podsazená pánev a bedra přimáčklá do podložky. Ruce položte podél těla dlaněmi na zem a hlavu nechte volně na podložce v prodloužení páteře. Začněte rovnoměrně tlačit chodidly do podložky a postupně zvedejte pánev současně s hrudníkem od podložky tak, aby trup byl stále v jedné rovině. Neprohýbejte se v zádech. V horní pozici se zastavte, nadechněte se do břicha a pomalu spouštějte trup dolů na podložku. Během cviku se soustřeďte na správné provedení a nezatínejte hýžďové svaly. Určitě by vás cvik neměl bolet v bedrech. Jakmile si osvojíte základní verzi cviku, můžete provádět cvik na jedné noze, se závažím, nebo třeba s odporovou gumou.

Info ikona
Varianta mostu pro začátečníky
Zdroj článku