Dieta světově: Jiný kraj, jiný trend

Diety jsou vděčným tématem bez ohledu na to, na jaké části planety se nacházíte. Vycházejí obvykle z tradic a zvyklostí dané země, ale i z toho, co tam příroda přirozeně nabízí. Proto je jiné hubnutí v Japonsku a jiné v Itálii, Francii nebo třeba v Americe.

Japonská dieta: ryby a pevná vůle

Japonci jsou ve většině případů štíhlí. Jejich kultura jim velí íst zdravě a střídmě. Základem jejich stravování je rýže, zeenina a množství ryb. Možná proto budete překvapeni, že rýže k dietnímu režimu Japonců nepatří. Nahrazují ji vařeným zelím, cuketou či mrkví. Ryby sem naopak zapadají, ale vyměnit je můžete za vařenou slepici nebo hovězí. Vynechat musíte alkohol, sůl, cukr a cokoliv, co obsahuje mouku.
Příklad stravování
Snídaně: černá káva
Oběd: 2 vejce uvařená natvrdo, salát z vařeného zelí s rostlinným olejem a sklenice rajčatového džusu
Večeře: vařená nebo pečená ryba

  • Výhody: rychlý úbytek na váze, nastartování metabolismu, detoxikace organismu
  • Nevýhody: pocit hladu, dodržování přísného jídelníčku, hrozba jojo efektu

Francouzská dieta: kvalita a žádný spěch

Nejste-li rádi v zajetí přísných pravidel, nasaďte si tzv. francouzskou dietu. Není to totiž dieta v pravém slova smyslu, ale spíše start nového životního stylu. Jak všichni dobře vědí, Francouzi si na jídle zakládají a věnují mu mnoho času. Nikdy nespěchají, každé sousto několikrát rozkousnou a hodiny si u něj dokážou povídat. Tělo tak netrpí hlady a vám nebude scházet energie. Zásadou jsou kvalitní potraviny a žádný spěch.
Příklad stravování:
Snídaně: ovesná kaše s ovocem podle chuti
Svačina: kvalitní šunka s minimálně 95% masa, rajčata
Oběd: kohout na víně, rýže
Svačina: jogurt, celozrnný rohlík
Večeře: ratatouille (pečená zelenina)

  • Výhody: pomalý a stálý úbytek na váze, spíše životní styl, nemáte hlad

  • Nevýhody: musíte se naučit jíst pomalu, vyšší cena

Americká dieta: vodou ke štíhlosti

Říkáte si, že jít si do USA pro rady, jak zhubnout, je asi stejně šílený nápad jako jít na Sibiř pro rady, jak se rovnoměrně opálit? To je omyl. Káva, steaky, vejce a zelenina jsou základem diety, která dokáže účinně nastartovat váš metabolismus až na tři roky dopředu. Přitom trvá jen 14 dní. Není to ale zadarmo – čekají vás jen tři nevelká jídla a minimálně tři litry neslazené vody denně. Ovšem ráno máte povolenou kostku cukru do kávy.
Příklad stravování:
Snídaně: šálek kávy s kostkou cukru
Oběd: steak se zeleninovým salátem a citronovou zálivkou, jablko či jiné ovoce
Večeře: 150g šunky, bílý jogurt

  • Výhody: rychlý úbytek na váze, nastartování metabolismu, detoxikace organismu

  • Nevýhody: musíte se naučit jíst pomalu, vyšší cena

Italská dieta: čerstvost na prvním místě

Italové jsou známí tím, že milují jídlo, přesto patří mezi nejštíhlejší národy. Jak je to možné? Tak jako je u Francouzů důležitá kvalita potravin, u Italů je na prvním místě čerstvost. Jejich jídelníček obsahuje množství zeleniny a méně tučných druhů masa, olivový olej, čerstvé ryby, mořské plody, žádný kečup, ale omáčky ze syrových rajčat, spousty salátů a semolinové těstoviny, které jsou skvělou dietní volbou. Žádné hotovky, konzervanty a náhražky.
Příklad stravování:
Snídaně: espreso, mix čerstvého ovoce
Svačina: friselle (dvakrát pečené pečivo)
Oběd: cacio e pepe (těstoviny se sýrem pecorino romano a s pepřem)
Svačina: artyčoky připravené v páře
Večeře: salát capresse (rajčata s mozzarellou a bazalkou), sklenka vína

  • Výhody: pomalý a stálý úbytek na váze, detoxikace organismu

  • Nevýhody: vyžaduje to nakupovat denně čerstvé potraviny, vyšší cena

@svetzeny