Přejít k hlavnímu obsahu

Trápí vás faldy na břiše? Vyřaďte z jídelníčku potraviny plné tuku a cukru

Info ikona
Faldy na břiše

Ráda byste měla ideální postavu, ale kazí vám ji pocit nafouklého břicha s faldíky? Jestli chcete zhubnout pár kil, měla byste se více zaměřit na to, jaké potraviny konzumujete. Některé totiž postavě škodí mnohem více než jiné. Které vám jen přidají břišního tuku či nadýmání? Zjistěte, jakým pochutinám se na cestě za vysněnou štíhlou postavou raději vyhnout.

Většina z nás si přeje mít dokonalou postavu s plochým bříškem. Jak jí ale dosáhnout? Břišního tuku je velmi obtížné se zbavit. A těžce se shazuje i těm, kteří pravidelně cvičí. Kromě toho přináší nadváha a kila navíc i další rizika. Břišní obezita totiž podle odborníků souvisí například se vznikem Alzheimerovy choroby, s onemocněním cév nebo s poruchami metabolismu. Odborníci se proto shodují na tom, že útlého pasu a štíhlého břicha dosáhnete díky cvičení a zdravému stravování. Zjistěte, co nejíst či nepít, abyste se vyhnula nechtěnému přibírání.

Sladké limonády a alkohol

Mezi největší nepřítele vaší štíhlé linie patří sladké sycené nápoje. Nenápadné kalorie jsou také v alkoholu, který nemá žádnou výživovou hodnotu. Například malá plechovka koly obsahuje přibližně 140 kalorií, nemluvě o cukru, kterého je v kole obrovské množství. Jestli tedy stojíte o to mít ploché břicho, raději se vyhněte obojímu. Stejně tak v jakémkoliv alkoholu najdete mnoho prázdných kalorií, po kterých téměř zaručeně přiberete. Zároveň z něj však ani nezískáte žádné živiny.

Bílá pšeničná mouka

Pro někoho možná poněkud často opakované klišé, ale podle výživových odborníků nejdůležitější rada. Ať už chcete shodit pár kil, nebo jenom na břiše dále nepřibírat, měla byste se vyhnout bílé pšeničné mouce. Studie dokazují, že její konzumace patří mezi hlavní příčiny vzniku obezity. Jeden šálek zpracované pšeničné mouky obsahuje přibližně 455 kalorií. Neposkytuje téměř žádné živiny a skrývá se v ní jen prázdný tuk, který se s velkou pravděpodobností usadí na vašem břiše. Pokud si svou snídani nedokážete představit bez čerstvého křupavého pečiva, rozhodně nezoufejte. Sáhněte po jeho zdravější celozrnné alternativě, například ze žitné nebo špaldové mouky.

Cukr

Asi není třeba zdůrazňovat, že jednou z nejobávanějších přísad pro zdraví a štíhlou postavu je klasický nerafinovaný bílý cukr. Navíc nadměrná konzumace cukru patří mezi nejčastější příčiny obezity a cukrovky. Není se čemu divit. Už pouhý jeden šálek bílého cukru totiž obsahuje až 773 kalorií.

Fast food

Studie v minulosti již několikrát potvrdily souvislost mezi pojídáním fastfoodu a obezitou. A vzhledem ke kvalitě většiny těchto jídel to není moc překvapivé. Většina pokrmů prodávaných v rychlých občerstveních je smažená a obsahuje mnoho nasycených tuků, cukrů, soli i kalorií. V minulosti proběhlo i několik pokusů, kdy se dobrovolníci stravovali po dobu jednoho měsíce pouze ve známých řetězcích fast foodů a jejich zdravotní testy prokázaly, že účastníkům experimentu stoupla hladina cholesterolu v krvi, navíc také přibrali.

Majonéza

Majonéza je oblíbený dresink, který bývá nedílnou součástí salátů, baget, sendvičů a mnoha dalších pokrmů. Co je ovšem už méně populární, je její vysoký obsah tuku. Toho je v majonéze až 80 %. Pokud si tedy hlídáte štíhlou linii, tento dresink ze svého jídelníčku raději úplně vynechte.

Zdroj: brightside.me, diabetesincontrol.com, healthline.com

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.