Start se blíží. Poběžíte s námi „pětku“?

Nepřetěžujte se

Teď už jen ladíte formu. Poslední dva týdny před závodem si rozhodně nevymýšlejte žádné náročné tréninky ani se nežeňte do extrémů. Spíš nastává udržovací režim. Běhejte na pohodu, s nižší zátěží. Najděte si tempo, které pak budete udržovat i na závodě. K tomu vám skvěle pomůžou sporttestery nebo chytré telefony s běžeckými aplikacemi, jako jsou Endomondo nebo Sporttracker. 

Hlídejte si jídelníček 

S blížícím se termínem závodu je důležité, jaké „palivo“ organismus dostane. Nepouštějte se do žádných experimentů, na které vaše tělo není zvyklé. Poslední dny před závodem si hlídejte přísun lehce straitelných sacharidů (třeba v podobě těstovin). Důležité jsou i proteiny (maso, luštěniny) pro regeneraci. 

Nezapomeňte odpočívat

Tělo potřebuje dostatek spánku, aby mohlo regenerovat a měly jste dostatek energie na další zátěž. Možná vám přijde, že závod je ještě za dlouho, ale spánkový deficit se sčítá, a pak by vám mohly dojít síly v nejnevhodnější chvíli - třeba na trati závodu. 

Chce to klid 

Možná s vámi cloumá lehká nervozita a vzrušení - obzvlášť pokud váš čeká první závod. Je to normální, přesto se snažte udržet nervy na uzdě. Zakažte si myšlenky, že to nezvládnete, nebo se vám budou ostatní posmívat kvůli času či stylu. Každý někdy začínal, důležité je doběhnout a mít dobrý pocit!

Pojďte do toho s námi a uběhněte svoji „pětku“ 7. září! Zúčastněte se adidas Běhu pro ženy 5 km ze série RunCzech.

@svetzeny