Přejít k hlavnímu obsahu

Zařaďte skořici do vašeho jídelníčku. Je to ideální pomocník při dietě, ale i při snižování cholesterolu

Info ikona
Skořice

Díky špetce skořice můžete dodat jídlu šmrnc, ale co se doopravdy stane s vaším tělem, když jíte skořici každý den? Budete překvapeni, kolik benefitů toto koření má. Objevte je společně se Světem ženy.

Skořice dokáže dochutit vaši ranní kaši, kávu, ale i dezert. Kromě výborných chuťových vlastností má ale skořice i spoustu dalších benefitů. Už staří Egypťané věděli, jak ocenit sílu koření. Každodenní konzumace skořice může mít na vaše tělo tyto účinky:

HLADINA CHOLESTEROLU

Pravidelná konzumace skořice může mít pozitivní vliv na hladinu cholesterolu. Sloučenina ve skořici, cinnamaldehyd, je schopná blokovat enzymy v těle, které vytvářejí cholesterol, a tím snížit množství tuku v krevním oběhu. Jedna studie zjistila, že hladiny celkového cholesterolu, LDL cholesterolu a triglyceridů u subjektů se po užívání skořicových doplňků snížily.

ORÁLNÍ ZDRAVÍ

Možná víte, že skořice může maskovat zápach z úst. Kromě toho může skořice dokonce zabránit zubnímu kazu, protože zabíjí bakterie v ústech. Několik celých skořicových tyčinek, které jsou napuštěny horkou vodou, lze snadno použít k výrobě přírodní antibakteriální ústní vody.

Info ikona
Skořice

HUBNUTÍ

Není to jen nízkokalorická sladkost, která dělá skořici ideálním doplňkem pro vaše jídlo, když chcete zhubnout. Jedna studie také ukazuje, že se skořicí se můžete cítit sytí a mít déle pocit plnosti. Tím předcházíte chuti k jídlu a může vám pomoci dodržovat plán zdravé výživy.

DEMENCE

Podle studií může každodenní konzumace skořice dokonce zabránit riziku vzniku demence. I tentokrát za to může cinnamaldehyd. Ve spojení s epikatechinem může cinnamaldehyd zabránit tvorbě takzvaných tau proteinů v mozku (studie). Tyto proteiny jsou označovány za ty, které způsobují Alzheimerovu chorobu.

TRÁVENÍ

Je také známo, že zázračné koření posiluje střevní flóru. Skořice může také pomoci při plynatosti a je nedílnou součástí ajurvédské medicíny. Díky svým zahřívacím účinkům může každodenní konzumace skořice také stimulovat krevní oběh a transport kyslíku, které jsou důležité pro dobré gastrointestinální zdraví.

Ale buďte opatrní : příliš mnoho skořice může také způsobit průjem, podráždění pokožky a dokonce i zrychlený tlukot srdce. Proto Federální centrum pro výživu doporučuje nekonzumovat více než dva gramy denně.