Přejít k hlavnímu obsahu

“Rád si dělám věci od začátku po svém,” popisuje příběh značky Kinoko zakladatel Antonín Kokeš

Info ikona
Kinoko

Antonín Kokeš je bezpochyby mužem, který stojí za povšimnutí. Jeho podnikatelský záběr a chuť věnovat se odlišným oborům ho rozhodně řadí mezi zajímavé osobnosti českého byznysu. Jak sám říká: “Rád si dělám věci od začátku po svém, zkouším, hledám cesty.”

Majitel a zakladatel úspěšné firmy s dárkovými předměty Albi se před 6 lety rozhodl vybudovat síť řemeslných pekáren Antonínovo pekařství, o kterých je známo, že zákazníci pekařům vidí přímo pod ruce. “V gastronomii jsem nikdy nepodnikal, chleba jsem poprvé upekl až při zakládání pekařství,” popisuje počátek vzniku pekařství Antonín Kokeš. Se stejnou energií a nadšením se pustil tentokrát na módní pole a v dubnu 2020 tak spatřila světlo světa nová česká značka sportovního oblečení Kinoko.

Láska k módě je základ

K nápadu založit značku se sportovním oblečením ho přivedla jeho láska k módě. Sám je otcem tří dospívajících dcer, a tak si splnil svůj další podnikatelský sen. “Když jsem se rozhodl založit módní značku, mé první kroky vedly k počítači. Otevřel jsem Google a naťukal do něj How to start a fashion brand,” komentuje Antonín svůj vstup do další byznysové oblasti.

Kinoko nebo kokino?

Zrodu značky předcházela řada zajímavých příhod. Jednou z nich byl samotný název. Značka se původně měla jmenovat Kokino, což je Antonínova přezdívka z mládí. Protože má ale slovo “kokino” hned několik významů a v lidech vyvolává různé reakce, zvítězila nakonec přesmyčka původního názvu, Kinoko. V japonštině znamená kinoko houbu, ale i naději.

 

Info ikona
Kinoko

Pod názvem Kinoko se skrývá oblečení pro ženy na sport i do města, které je funkční, pohodlné a zaujme i na pohled. „Mým cílem bylo založit značku, která stojí na vlastním vývoji produktů, je kreativní, dokáže do ní promítnout českého ducha a zároveň má vysoký potenciál pro expanzi do zahraničí,“ říká Antonín Kokeš.

LEGÍNY JAKO DRUHÁ KŮŽE

Hlavními hrdinkami mezi produkty jsou legíny, co ženám padnou jako druhá kůže a jsou k mání ve třech materiálech a čtyřech různých střizích. Celý sortiment pak doplňují také sportovní podprsenky, šortky, trika a tílka či jógamatky. Do budoucna má Kinoko v plánu rozšíření nabídky sortimentu pro ženy, ale i dívčí řadu a kolekci pro muže. Kinoko vyrábí z kvalitních funkčních materiálů vhodných pro každou denní činnost. Od nejměkčího materiálu po takový, který jemně tvaruje postavu. „Od konkurence se nejvíc odlišujeme tím, že neřešíme, zda se jedná o oblečení na sport nebo do města. Cílíme na všechny ženy, které si v legínách zajdou do oblíbeného baru i vylezou na Sněžku,“ dodává Antonín Kokeš.

Celou značku má pod palcem Alžběta Václavů, která s Antonínem spolupracuje již několik let. Její specializací je marketing a brand building. V minulosti pracovala pro Liftago, působila v marketingové agentuře H1.cz a reklamní agentuře Ogilvy. V roce 2016 zvítězila se svou kampaní v soutěži mladých kreativců Young Lions a odjela reprezentovat Českou republiku na reklamní festival v Cannes.

Na konci letošního dubna otevřelo Kinoko svůj flagship store na pražské Letné jen pár kroků od proslulého letenského kina Bio Oko, což od počátku vzbuzovalo vtipné reakce. „Díky názvu si kolemjdoucí nejdříve mysleli, že prodáváme merchandising právě kinu, ale většina nebyla zklamaná, když zjistila, že se jedná o českou značku sportovního oblečení,“ vypráví Alžběta Václavů. Kromě nákupů bude v obchodě Kinoko možné v budoucnu navštívit například sportovní lekce.

Info ikona
Kinoko