Přejít k hlavnímu obsahu

Zbavte se tuku na břiše pomocí jídla: Nejlepšími pomocníky jsou sýry. Tvaroh je číslo jedna

Sýr a tvaroh jsou skvělými pomocníky v redukčních dietách, protože obsahují velké množství bílkovin a při správném výběru sýra či tvarohu i minimum tuků. Přečtěte si, jaké druhy sýra jsou pro redukční dietu nejvhodnější a proč je tvaroh tak magickým pomocníkem při redukčních dietách, že ho do svých jídelníčků zařazují i profesionální sportovci.

Mohlo by se vám líbit

Zázračné účinky datlí: Zjistěte všechny jejich benefity

Jsou sladké a často se proto přidávají do dezertů. Jenže nejde jen o to, že datle skvěle chutnají. Jsou nabité výživnými látkami důležitými pro naše zdraví a na náš organismus mají doslova zázračné účinky. Zkuste je proto zařadit do jídelníčků pravidelně.
svetzeny.cz
Info ikona
Tvaroh

Bílkoviny jako skvělý pomocník

Sýr i tvaroh mají jedno společné – obsahují velké množství bílkovin, které jsou pohonem pro vaši svalovou hmotu. A svaly zase pálí tuky. K fungování organismu pochopitelně potřebujete i sacharidy a tuky, správný přísun bílkovin je však klíčový pro redukční diety. Každý člověk by měl přijmout asi 1 g bílkoviny na kilogram cílové váhy, pokud je aktivní sportovec, může přijmout 1,5 až 2,2 g bílkovin na kilogram cílové váhy. Vzhledem k tomu, že při redukční dietě většinou lidé i sportují, doporučuje se přijmout 1,5 g bílkovin na kilogram cílové váhy. Při redukční dietě se pochopitelně minimalizuje příjem nasycených mastných kyselin a také cukrů. Sacharidy se přijímají pouze v omezeném množství a ve formě složitých sacharidů (rýže, ovesné vločky, luštěniny).

Příklad: Chcete vážit 60 kg, máte zvýšenou pohybovou aktivitu, měli byste tedy přijmout přibližně 90 gramů bílkovin.

Mohlo by se vám líbit

Nejšílenější diety na světě: Pojídání vaty nebo svorka v uchu

Začátek roku je ve znamení předsevzetí a hubnutí. Mnoho z lidí si do svých předsevzetí zapisuje právě držení diet nebo hubnutí. I vy jste zkoušeli nejrůznější diety, které jste našli? A více či méně úspěšně? Někdy dieta umí pěkně potrápit! Nutno podotknout, že bychom měli vždy jednat ve prospěch svého těla a zdraví, nikoli ho týrat.
svetzeny.cz
Info ikona
Tvaroh

Tvaroh

Tvaroh je podporován ve většině stravovacích plánů na hubnutí, jelikož obsahuje vysoké množství bílkovin a také obsahuje látku kasein, která pomáhá s postupným zpracováním bílkovin a zabraňuje tak ztrátě svalové hmoty v důsledku nedostatečného přísunu bílkovin. I proto je často využívám například profesionálními sportovci. Kromě toho si ho můžete připravit v chutné formě například jako pomazánku, s ovocem nebo si z něj vyrobit například tvarohové palačinky. Tvaroh je navíc skvělým zdrojem probiotik, která podporují váš trávící systém. Navíc je také zdrojem hořčíku a fosforu, což pomáhá při trávení a zabraňuje zácpě. Myslete však na to, že při redukční dietě není zrovna vhodné kupovat tučný tvaroh a vybírejte vždy měkký či odtučněný tvaroh.

Mohlo by se vám líbit

Studie: Vysokým cholesterolem trpí až polovina Čechů. Potraviny, které sníží jeho hodnotu, tlak a pročistí cévy

Vaše tělo cholesterol sice potřebuje k vybudování zdravých buněk, ale jeho vysoká hladina rapidně zvyšuje riziko srdečních onemocnění. Vysoký cholesterol totiž vytváří tukové zásoby v cévách, což znesnadní průtok krve vašimi tepnami. Tyto usazeniny nakonec mohou způsobit srdeční infarkt či mrtvici. Naučte se tedy s vysokým cholesterolem bojovat a prohlédněte si, jaké potraviny s ním nejlépe zatočí.
svetzeny.cz
Info ikona
Sýr

Sýry

Možná jste si mysleli, že je sýr při hubnutí zcela tabu, opak je však pravdou. To ocení především milovníci sýra, pro které dosud byly redukční diety velkým strašákem. Ne všechny sýry jsou pochopitelně do redukční diety vhodné, ale sýru se rozhodně vzdát nemusíte. Sýr je bohatý na bílkoviny a vápník a bez ohledu na to, jaký sýr si vyberete, získáte značné množství bílkovin už z jedné porce. Abyste věděli, který sýr je vhodný do redukční diety, sledujte na etiketách především hodnotu tuku a soli. Příliš tučné a slané sýry rozhodně do redukční diety nepatří, většinou se jedná o sýry typu čedar a další tvrdé sýry. Existuje však řada lahodných tvrdých sýrů, které mají snížený obsah tuku i soli, takových se bát nemusíte ani během období hubnutí. Ideální volbou jsou pak čerstvé sýry, kam patří například cottage sýr, mozarella nebo ricotta. Mozarella může mít vysoký obsah tuku, měli byste ji proto konzumovat s mírou nebo hledat verzi s nižším obsahem tuku. Pozor si dejte na mascarpone, což je opravdu velmi tučný sýr, můžete ho však použít jako zdravější alternativu másla.

Zdroj článku
Doporučená videa z partnerského webu z Lifee.cz: Tvoříme S Lifee Valentýnská Nádoba Na Svíčku