Přejít k hlavnímu obsahu

Do léta ještě stihnete zhubnout, ale je nejvyšší čas: Zaměřte se na určité cviky, které podle fitness trenéra nejvíce fungují

Je sice duben a do léta je stále času dost, ovšem čas plyne tak rychle, že ani nemrkneme a budeme si užívat letní radovánky u bazénu či moře. Právě proto je ten nejvyšší čas začít ladit formu do plavek - ne každý z nás se totiž celoročně udržuje v kondici. Ba naopak, mnozí z nás se snaží těsně před plavkovou sezónou shodit nějaké to kilo navíc. Na jaké partie a cviky se nejvíce zaměřit? To nám poradit fitness trenér a výživový poradce Michal Šetina.

Být ve formě po celý rok

V ideálním světě bychom se měli zaměřit na to, abychom se ve formě udržovali po celý rok. Jak ale víme, teorie je mnohem jednodušší než praxe. Udržovat se ve formě po celý rok vyžaduje velkou dávku pevné vůle, motivace a hlavně disciplíny, což není pro většinu jedinců tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Mnohdy to proto dopadá tak, že se snažíme chvíli předtím, než nastane plavková sezóna, shodit nějaké to kilo navíc a alespoň trochu vyrýsovat nějaké ty svaly. Mezi partie, které trápí valnou většinu z nás patří břicho, stehna a zadek. Na jaké cviky se tedy zaměřit, abychom alespoň pár měsíců předtím, než se budeme svlékat do plavek, docílili naší vysněné postavy? To nám prozradil fitness trenér a výživový poradce Michal Šetina.

 

Mohlo by se vám líbit

Sirtfood dieta: Výhody a nevýhody diety, kterou milují i slavné krásky. Vsadila na ni i zpěvačka Adele

Sirtfood dieta patří momentálně k těm nejpopulárnějším, mimo jiné i díky zpěvačce Adele, která i díky ní shodila neuvěřitelných padesát kilo za dva roky. Než si zázračný hubnoucí jídelníček naordinujete také, měli byste znát i jeho nevýhody a rizika.
svetzeny.cz

Jak co nejrychleji docílit vysněné postavy? Fitness trenér radí

V zásadě je nutné hubnutí přizpůsobit svůj jídelníček a snížit příjem kalorií. To v praxi znamená omezit sacharidy a tuky a zvýšit přísun tekutin, především vody. Jídelníček by měl být individuální podle potřeb konkrétního jedince. Základní principy, které radím, jsou obecné. Každý člověk je jiný, každý potřebuje trochu jiný přístup a především každému vyhovuje něco jiného. Proto nejvíce doporučuji najít si výživového poradce nebo výživový coaching, kde člověk přesně zjistí, co mu vyhovuje a jakým směrem se ideálně vydat,” říká Michal Šetina. Pouze o stravě to ale není. Cestu k vysněné postavě si tím sice usnadníte, ale důležitou roli v tomto směru hraje také pohyb. „Je také důležité kombinovat stravu s cvičením. Doporučuji provádět komplexní cviky, které aktivují co nejvíce svalových skupin, což pomáhá spalovat více kalorií.” Mezi tyto cviky patří například dřepy s nebo bez zátěže, angličáky nebo skákání přes švihadlo. Pokud jsou pro vás tyto cviky příliš náročné, zaměřte se na svižnou chůzi, jízdu na kole nebo plavání, ve kterém zapojíte hned několik svalových skupin najednou.

 

Nejnáročnější, avšak nejefektivnější cvičení

Zaměříme-li se na to, jaký druh cvičení je nejnáročnější pro tělo, jednoznačně to je silový trénink v posilovně. Dřepy, mrtvé tahy a různé tlaky s činkou patří mezi ty nejúčinnější a nejefektivnější cviky. Při silovém tréninku je možné spálit až 600 kalorií, avšak důležitá je zde intenzita tréninku a hmotnost jedince. Velký důraz však dávám na techniku těchto cviků, Správné provedení je klíčové a nedoporučuji je zkoušet bez odborného dohledu, zejména pro začátečníky,” říká fitness trenér.

Fitness centrum a silový trénink však není pro každého. Ne všichni se v tomto prostředí cítí komfortně a mnoho lidí raději cvičení vzdá. Právě pro tyto jedince doporučuje Michal Šetina jiný druh cvičení. „Velmi efektivní jsou také kruhové tréninky, tedy skupinové lekce, kde je přítomný trenér a člověk si tak může cvičení lépe “osahat”. Při těchto lekcích jedinec zapojuje celé tělo, cvičení je tak efektivní a člověk během hodiny spálí velké množství kalorií,” říká Šetina a dodává „Úplně nejideálnějším řešením je za mě vyhledat fitness trenéra, který vám pomůže sestavit cvičební plán přesně podle vašich potřeb.

Mohlo by se vám líbit

Jak na zdravou chůzi: Vyvarujte se nejčastějších chyb, kterými si nevědomky škodíte. Dlouhé kroky jsou jednou z nich

Chůze patří k vůbec nejpřirozenějším a nejkomplexnějším druhům pohybu, který si můžete denně dopřát. I při tak triviální a zautomatizované věci se ale můžete dopouštět chyb, které mohou mít negativní vliv na vaše zdraví, zejména děláte-li je dlouhodobě.
svetzeny.cz

Důležitá je to nevzdávat

Z motivačního hlediska Michal Šetina radí: „Je dobré vědět, že ve chvíli, kdy se sebou člověk začne něco dělat, je možné, že tělo ze začátku nabere trochu vody, tím pádem se váha může lehce zvednout. Není se ale čeho obávat, jak říkám, jedná se pouze o vodu. Následně začne váha zase klesat. Bohužel samozřejmě nejžádanější partie, které se lidé snaží primárně zhubnout, většinou hubnou až jako poslední. Je proto potřeba vytrvat. Vůle, motivace a trpělivost hrají v celkovém hubnutí obrovskou roli," uzavírá své vyjádření.

Zdroj článku