Promotion
Promotion
Promotion

Chcete být v životě šťastní? Pak se musíte zbavit 7 návyků, které ničí vaše duševní zdraví

Promotion
Promotion

1. Závislost na mobilu

Je mobilní telefon první věc, na kterou se ráno podíváte a také s ním večer usínáte? Pak je to chyba. Průzkumy prokázaly, že nadměrné používání chytrého telefonu může vést k depresi, úzkosti a stresu. Obzvláště pokud trávíte hodně času na sociálních sítích. Proto mějte pod kontrolou, kolik času na telefonu strávíte, nebuďte nepřetržitě na příjmu a vypněte si otravná upozornění, která vás stále nutí k telefonu se vracet. Dobře je tato problematika zachycena v dokumentu Sociální dilema z roku 2020, doporučujeme jeho zhlédnutí.

2. Nedostatek spánku

Na kvalitní spánek by měli dbát zejména ti, kteří mají predispozice k duševním chorobám. The Mental Health Foundation uvádí, že má důkazy o tom, že existuje jasná spojitost mezi špatným spánkem a výskytem úzkosti a deprese. Nabádá, abyste spali v temné dobře větrané místnosti a nepoužívali před spaním elektroniku vyzařující modré světlo. Spát byste měli optimálně sedm až osm hodin denně.

3. Sociální izolace

Možná si i vy myslíte, že se vaše duševní zdraví zlepší, když budete nějaký čas sami a budete mít čas na přemýšlení. Právě naopak, sociální izolace dle článku publikovaném v The Psychlogy Today vede k depresi, sociální úzkosti a osamělosti. Pokud se jedná o přísnou formu izolace, kterou si dobrovolně zvolíte, pak je tu větší pravděpodobnost, že se u vás vyvine schyzoafektivní porucha. I v dnešní době, kdy platí různá omezení, můžete být se svými blízkými v kontaktu díky moderním technologiím, tak toho využijte.

4. Puntičkářství

Jste jedni z těch, kteří neustále hledají dokonalost? Pokud máte neustále obavy o to, zda jste všechno zvládli na jedničku a trpíte pocity nejistoty či podřadnosti, tak je to hodně špatná zpráva pro vaše duševní zdraví. Sarah Egan, profesorka působící na univerzitě v Perthu, tvrdí, že čím vyšší je míra vašeho perfekcionismu, tím je větší pravděpodobnost, že budete trpět psychickými poruchami. Zkuste být sami k sobě trochu více vlídní a přestaňte se neustále porovnávat s ostatními.

5. Litování se

Je normální, že každý v životě něčeho litujeme, ať už je to promeškaná životní šance, špatně zvolený studijní obor, nebo to, že jsme někoho odmítli. Avšak každodenní „sebemrskačství“ a obviňování se z věcí, které už zpětně nemůžeme změnit, nikam nevede. A navíc je to živná půda pro možné rozvinutí depresí, úzkostí, poruch soustředění a problémů se spánkem.

6. Hrbení se

Držení těla souvisí s vaším duševním zdravím. Studie zjistila, že lidé, kteří mají správné držení těla, jsou psychicky více v pohodě a mají lepší náladu než ti, kteří se hrbí. Narovnání se totiž umožní vašemu tělu fungovat tak, jak má, to snižuje únavu, a vy se tak budete cítit mnohem lépe.

7. Nikdy si neřeknete o pomoc

Vše se vždy snažíte zvládnout sami, nikdy si neřeknete o pomoc, protože máte pocit, že byste „otravovali“. Výsledkem je, že jste unavení, frustrovaní a bez energie do života. Přestaňte kolem sebe stavět zeď a nechte si od svých kamarádů a rodiny pomoci. Zvláště pokud již trpíte úzkostmi či depresemi, je důležité, abyste se s tím někomu svěřili. Uleví se vám a daný člověk vám poskytne odlišnou perspektivu při řešení vašich problémů.


Zdroje: https://www.mentalhealth.org.uk/publications/sleep-report, https://www.prweek.com/article/1459149/gen-z-quitting-social-media-droves-makes-unhappy-study-finds, https://www.researchgate.net/profile/Sarah-Egan, https://www.gr8ness.com/bad-habits-hurting-your-mental-health/

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Předplatné Svět Ženy
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion