Promotion
Promotion
Promotion

5 věcí, kterými začít při plánování svatby

Promotion
Promotion

1. Svatební plánovač

Tedy, číslem 1 je samozřejmě partner, ale věříme, že když jste rozklikla tento článek máte o něm už jasno. I když se to nemusí zdát jako jedna z nejdůležitějších věcí, na kterou myslet na začátku plánování svatby, může vám svatební plánovač neskutečně ulehčit celý proces. Například ve stylové svatební knize MY z dílny YES & YES najdete kompletní návod, jak na svatbu, která bude odrazem jen vás dvou. Jednotlivé kapitoly vás krok po kroku provedou svatebními přípravami a pomohou vybrat ty správné dodavatele, stanou se oporou při tvorbě harmonogramu vašeho velkého dne a dodají jistotu ve chvílích, kdy máte pocit, že se ve všem ztrácíte. S citem, empatií a důrazem na jedinečnost každého páru. Pokud máte raději vše elektronicky a v jednom ve vašem smartphonu, stáhněte si aplikaci Smarty. V ní najdete vychytávky jako je odpočet do svatebního dne, seznam svatebních hostů, plánování harmonogramu svatebního dne, sestavení rozpočtu na svatbu nebo přehled citátů o lásce vhodných na svatební oznámení. Aplikace je jednoduše ovladatelná a přehledná a lze ji používat zcela zdarma. Anebo chcete mít vaše plány stále na očích? V tom případě vsaďte na nástěnný plánovač od Busy B. 

2. Datum

Alfou a omegou je stanovení data. Nemusí jít o přesný den, stačí si určit například období či měsíc, které se vám pro vaši veselku zdají ideální. Pokud máte rádi numerologii a stojíte o konkrétní datum, určitě plánujte svatbu více než rok dopředu. Data typu 8. 8. jsou na populárních místech rezervovaná i 2 roky dopředu. Když si určíte období, můžete přejít k dalšímu bodu a tím je výběr místa. To se vám může líbit sebevíce, ale pokud mají volno například jen v říjnu a vy víte, že chcete svatbu v létě, domluvit se nemůžete, proto je datum zásadní.

3. Počet lidí

Sepište si např. do excelové tabulky počet lidí. Rozdělte je na skupiny. Ti, bez kterých si váš den neumíte představit. A ostatní, které máte rádi, ale pokud to nebude ať již kvůli covidové situaci či prostorům možné, pochopí, že jste jim zaslali pouze oznámení. To vám usnadní výběr místa, kde je často uveden omezený počet lidí.

4. Místo

V první řadě si s partnerem ujastněte v jakém stylu svatbu chcete. Bude to boho rustikální oslava vaší lásky na statku, nebo chcete být jako princezna a provdat se na zámku? To si musíte rozmyslet. Poté je také třeba zvážit oblast, která je ideální jak pro vás, tak například i pro vaše přátelé a kamarády. Jakmile máte toto rozmyšlené, nebojte se obepsat více objektů. Při zaslání většího množství nabídek je můžete vzájemně porovnat a vybrat si tu, která vám nejvíce vyhovuje.

 

5. Rozpočet

Teď již máte nabídky míst a víte, kolik je cena pronájmu, popřípadě ubytování a cateringu. (U statků se cena nájmu pohybuje mezi 60 000 kč – 100 000 kč, zámky jsou dražší a začínají na 100 000 kč, pokud na nich chcete mít obřad i následnou oslavu.) Catering se počítá okolo 1000 kč/ osoba, samozřejmě se částka liší na základě vybraných pokrmů. Poté je třeba sepsat si rozpočet na další položky jako jsou šaty, oblek, prsteny, fotograf a kameraman, dort, doprava či kytice. Z toho vám vyjde přibližný budget, který vám může usnadnit vybírání místa. Pomoc si můžete různymi svatebními kalkulačkami na internetu, která vám mohou práci velmi usnadnit.

No a když máte tyto body hotové přichází na řadu kreativnější část plánování v podobě vybírání svatebních šatů, dekorací a dalších atribut, které udělají z vaší svatby nezapomenutelný den.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

Roční předplatné Svět Ženy

Svět Ženy 8/2021
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion