Přejít k hlavnímu obsahu

Woke up like this: Instagram zachvátily fotky bez makeupu

Odhalování přirozené krásy je velkým hitem posledních měsíců a Instagram, který doposud plnily jen ty nejdokonalejší fotky, zažívá revoluci!

Nánosy makeupu a sedm vrstev řasenek - to už se dávno nenosí. Trendem posledních let bylo "naked", tedy líčení, které nenápadně vyzdihovalo přednosti, popřípadě potlačovalo nedokonalosti. Nyní se přirozená krása žen posunula ještě o krůček dál. Stovky celebrit vystupují na svých Instagramových účtech úplně bez makeupu a se všemi pihami, vráskami i mateřskými znaménky. 

Ona je vlastně krásná

Když před dvěma lety vyrzila Alicia Keys na hudební ceny MTV Video Music Awards bez špetky make-upu, vyvolala velké mediální haló. Zatímco jedni nechápali, jak může "bojkotovat" přípravy na tak důležitou akci, jiní psali, že jí to snad nikdy neslušelo víc. A ani ostatní celebrity nezůstaly pozadu, postupně začaly světu také dokazovat, že jsou hezké i bez svého osobného makeup artisty, nejčastěji v Instastories. Trend samozřejmě neminul ani nejsledovanější celebrity Instagramu, kterými jsou zpěvačka a herečka Selena Gomez se 144 miliony sledujících, Ariana Grande a Kim Kardashian a Beyoncé, které mají okolo 118 milionů sledujících.

Celebrity no makeup: Poznaly byste je?

Na co chcete retuše?

„Vedle fotek se nahý trend projevuje i tím, že jakákoli videa jsou vkládána bez upraveného zvuku, fotografie jídla nejsou zásadně upravovány. Jde o jakousi snahu ukázat věci reálné, takové, jaké opravdu jsou, bez filtrů a přikrášlování. Typickým příkladem je například projekt zanormalniholky, v rámci, kterého se ženy ukazují takové, jaké skutečně jsou, a cílem je posílit jejich sebevědomí,“ říká Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency.

Trendu ukazování „nahé pravdy“ velmi pomohl vznik Instagram Stories v roce 2016. Stories podle loňských statistik nalákály více než polovinu všech uživatelů Instagramu. S číslem 250 milionů aktivních uživatelů tak Instagram hravě přidusil Snapchat, který se v roce 2017 vytáhl na zhruba 170 000 uživatelů. Čísla jsou o to zajímavější, když vezmeme v potaz, že oproti Snapchatu založenému v roce 2011 funguje funkce InstaStories pouze od srpna 2016.

Dlouhodobě jsou na Instagramu nejúspěšnější fotky ze života celebrit a hashtagy #love, #fashion, #art nebo #travel a samozřejmě #wokeuplikethis.