Přejít k hlavnímu obsahu

Nejkrásnější ženy z eduardovského období, které pro zkrášlení používaly i vysoce jedovatý rulík zlomocný. Byly by symbolem krásy i dnes?

Info ikona
dáma

Eduardovské období je historickou etapou Spojeného království za vlády Eduarda VII. Trvalo od roku 1901 až 1910 a přineslo s sebou mnoho vynálezů, které používáme dodnes. Zároveň to však bylo období, kdy ženy používaly jedovatý rulík k rozšíření zornic očí nebo jedovatý olovnatý krém pro bledší pokožku. Podívejte se na některé z žen, které byly symbolem krásy v tomto období.

Lily Elsie (1886-1962)

Lily Elsie byla populární britská herečka a zpěvačka, kterou proslavila hlavní role v operetě Veselá vdova od Franze Lehára. Se svou kariérou začala již jako dítě a již v 90. letech 19. století si Elsie vybudovala skvělou pověst díky několika úspěšným komediím, než dosáhla svého vrcholu díky Veselé vdově roku 1907. Poté si zahrála v několika dalších úspěšných operetách a muzikálech. Elsie byla obdivována pro svou krásu a kouzlo na jevišti a stala se jednou z nejvíce fotografovaných žen eduardovského období.

Gladys Cooper (1888-1971)

Gladys Constance Cooper byla anglická herečka, jejíž kariéra trvala přes sedm dekád na jevišti, ve filmech i v televizi. Na jevišti začala již jako teenager v hudební komedii či pantomimě a před začátkem první světové války se objevila i v dramatických rolích a němých filmech. Později se stala manažerkou divadla The Playhouse Theatre, kde ztvárnila několik rolí a sklízela za svoje výkony chválu.

Marie Doro (1882-1956)

Marie Doro byla americká divadelní a filmová herečka rané éry němého filmu. Jako sboristky si ji poprvé všimnul impresário Charles Frohman, který ji poté vzal na Brodway. Přestože byla většinou obsazována do rolí jednodušších žen, ve skutečnosti byla pozoruhodně inteligentní, kultivovaná a vtipná.

Maude Fealy (1883-1971)

Maude Fealy byla americká herečka, která se objevovala v divadle i v němých filmech. Již ve věku tří let vystupovala po boku matky Margaret Fealy na jevišti a na Brodwayi debutovala v Quo Vadis v roce 1900, opět po boku své matky.

Aida Overton Walker (1880-1914)

Aida Overton Walker, zvaná také „Královna cakewalku“, byla afroamerická herečka, zpěvačka a tanečnice. Vystupovala se svým manželem Georgem Walkerem a jeho partnerem Bertem Williamsem a také se objevila v několika dalších vystupujících skupinách. Byla také sólovou tanečnicí a choreografkou estrád.

Evelyn Nesbit (1884-1967)

Evelyn Nesbit byla populární americkou sboristkou a také modelkou pro umělce. Na počátku 20. století byla její postava a tvář úplně všude, objevovala se v hromadně tištěných novinách a časopisech, na upomínkových předmětech či kalendářích, což z ní učinilo kulturní celebritu. Její kariéra začala v raném mládí ve Philadephii a poté pokračovala v New Yorku, kde pózovala pro respektované umělce tehdejší doby, jako byli Charles Dana Gibson, Frederic S. Churche nebo James Caroll Beckwith.

Ethel Clayton (1882-1966)

Ethel Clayton byla americká herečka v éře němého filmu. Debutovala na obrazovce roku 1909 v krátkém filmu se jménem Justified. Své rané filmové výstupy spojila s narůstající jevištní kariérou. Na jevišti se objevovala hlavně v muzikálech nebo hudebních recenzích, jako například The Ziegfeld Follies z roku 1911. Tato hudební vystoupení odhalila její pěvecký talent, který však zůstal díky němému filmu nevyužitý.