3 bleskové triky pro lepší soustředění

Jsou dny, kdy pracujeme zvláště efektivně, dokážeme se dobře soustředit a dotáhneme každý úkol do cíle. V jiných dnech zůstává naše koncentrace na nule. K tomu často dochází, když se blíží váš termín odevzdání práce nebo potřebujete dokončit prezentaci. Pokud znovu upadnete do koncentrační díry, psycholožka z University of Miami doporučuje následující cvičení, která vás okamžitě učiní vnímavějšími.

3 zaručené triky k okamžité koncentraci

Posaďte se do pohodlné polohy a plně se soustřeďte na své dýchání. Věnujte pozornost tomu, jak vdechujete chladný vzduch nosními dírkami a vydechujete z břicha. Jakmile si všimnete, že vaše myšlenky putují, zaměřte se znovu na své dýchání. „Nebuďte zklamaní, pokud si všimnete, že vaše myšlenky jsou vždy někde jinde. To je zcela normální. Koneckonců jde o to, naučit se na něco soustředit,“ vysvětluje Amishia Jha.

Další cvičení ke zvýšení koncentrace je pozorná chůze. Bude to znít jednoduše, ale při chůzi se věnujte pouze chůzi. Jak se cítíte, jaký je povrch, jaké máte pocity během vycházky?

Skenování těla funguje. Představte si, že máte baterku, kterou můžete použít k osvětlení vašeho těla. Prohledávejte systematicky (ve své mysli) vnitřní část těla a podívejte se, kde něco vidíte nebo cítíte. Začněte prsty na nohou. Jaké máte pocity? Cítíte chlad, teplo nebo dokonce mírnou bolest? Postupujte až k hlavě. Toto cvičení vám pomůže naučit se soustředění.

Pokud cvičení pravidelně opakujete, všimněte si, jak se zlepšuje vaše schopnost soustředit se. Dokončete důležité věci a zapomeňte na chvíli na své myšlenky.

ČTĚTE TAKÉ:

Zvyšte si energii každou hodinu
7 způsobů, jak si uklidit v hlavě

@svetzeny