Přejít k hlavnímu obsahu

Proč jsou Japonky proslulé svým mladistvým vzhledem, nízkou váhou a dlouhověkostí? Známe jejich tajemství

Info ikona
Japonky

Japonské ženy jsou známé tím, že mají hubenou postavu, lesklé dlouhé vlasy a jen stěží jim odhadnete správný věk. V čem tkví jejich tajemství?

I když z nějaké části těmto věcem velí genetika, tak nic není ztraceno. Kde berou Japonky svůj elixír mládí a krásy? Bylo prokázáno, že japonské ženy mají nejvyšší průměrnou délku života na světě. Jak je to možné? Dlouhověkost můžeme přičíst zdravé stravě, minimální obezitě a schopnosti dobře zvládat stres.

Japonská strava je mimořádně výživná a nízkokalorická. Přestože se tento problém s přibývajícími lety značně rozšiřuje, stále existují skupiny, a dokonce i jednotlivci, kteří dbají na zdraví a propagují zdravý životní styl a zdravé stravování. Zejména ženy si uvědomují svou váhu a postavu. Ti, kteří se starají o své zdraví, by měli převzít některé zdravé návyky z Asie. Co dělají Japonky správně a jak se můžete inspirovat vy?

Jídlo je alfou a omegou

V japonské kuchyni se vaří jednoduchá a rozmanitá jídla. Jejich jídelníček se skládá z ryb, mořské zeleniny, jako jsou mořské řasy, sója, rýže, ovoce a zeleného čaje. Japonci rádi jedí tuňáka, makrelu a lososa, které obsahují velké množství omega-3 mastných kyselin, jež jsou prospěšné pro srdce a pomáhají snižovat riziko rakoviny prsu. Typická japonská jídla často obsahují hodně octu, který dle nejnovějších studií přispívá k rychlejšímu spalování tuku.

Japonci si s jídlem dávají na čas. Rada pro vás? Jezte pomaleji a jídlo si pořádně vychutnejte. V jiných částech světa a pro některé lidi je každé jídlo spíše rychlý závod, zatímco v Japonsku si vychutnávají každé sousto a jedí hůlkami v pomalém tempu.

Fyzická i duševní zdatnost

Japonsko je známé nejen pro jógu a meditaci, ale také pro bojová umění. Japonci prostě vědí, jak se hýbat. Jóga může pomoci snížit stres, protože odvrací demenci, zatímco meditace zachovává oblasti mozku, které souvisejí s pamětí a soustředěním. Cvičení je součástí každodenního japonského rituálu. Stačí vám 20-40 minut denně.

Procházky a chození v hlavní roli. V Japonsku je omezené vlastnictví vozidla a také městská hromadná doprava, proto jsou Japonky „nuceny“ chodit do práce pěšky nebo na kole a přirozený pohyb je to nejlepší.

Zelený čaj místo kávy

Zelený čaj podle studií zabraňuje srdečním onemocněním. Výzkumy říkají, že lidé, kteří vypijí šest šálků čaje denně, mají o 36 % nižší riziko srdečních onemocnění ve srovnání s těmi, kteří vypijí jeden šálek denně. Zelený čaj má antioxidanty, a dokonce prý pomáhá předcházet osteoporóze.

Info ikona
Pití zeleného čaje

Dostatek kolagenu

Kolagen je pro naši pokožku životně důležitý protein. Pokud ho máte méně, vypadáte starší. V Japonsku jsou kolagenové doplňky zcela běžné. Dopřávají si také často vývary z kostí, ryb a dostatek kuřecího masa, vaječných bílků a citrusových plodů.

Parní a horké koupele

Často praktikují dlouhé parní horké koupele, které jsou obohaceny oleji, esencemi a čajem, jsou v Japonsku běžným rituálem. Rádi se namáčejí v horké vaně nebo v tradičním horkém prameni. Léčivé koupele v horké pramenité vodě pomáhají zbavit se kožních potíží a díky nim vypadáte a cítíte se mladší.

Ochrana před sluncem

Japonci nejsou příznivci opálené pokožky a chrání se před sluncem, jak jen to jde. Japonské ženy proto používají opalovací krémy a klobouky, aby se vyhnuly slunečním skvrnám, vráskám a dalším známkám stárnutí.

 

Zdroje: Healthy, Timesnownews, Style