Multitasking jako základ
Ženy byly po tisíciletí strážkyněmi domácího krbu. Pečovaly o domácnost, vychovávaly děti, pracovaly na poli a staraly se o hospodářská zvířata. Navzdory zdání to nejsou jednoduché ani nenáročné činnosti. Matky, dcery a babičky si z generace na generaci předávaly rady, jak všechny tyto činnosti skloubit a naplánovat si den tak, aby bylo možné vše zvládnout.
Dnes už jen málo žen žije tradičním způsobem, kdy se věnují výhradně domácnosti a dětem. Ženy kombinují rodinný život s profesní kariérou, ale svou schopnost multitaskingu stále využívají každý den. Muži jim v tomto směru jen zřídka stačí, protože mají větší problémy s organizací času, logistikou a soustředěním se na více věcí najednou. Schopnost multitaskingu v oblasti investic ženám pomáhá lépe vnímat různé signály z trhu a dohlížet na silně diverzifikované portfolio. Navíc multitasking způsobuje, že ženy rychleji reagují na informace o možném zisku nebo ztrátě a v případě potřeby efektivněji přesouvají kapitál.
Vysoká psychická odolnost
Doménou žen-investorek je vysoká psychická odolnost, která jim umožňuje lépe zvládat stres a vyhýbat se impulzivním rozhodnutím. Většina žen klidně přijímá jak výkyvy kurzů měn jako solana, tak i zprávy o neočekávaných změnách zákonů či mezinárodní politiky. Investorky přistupují ke všem signálům z trhu konstruktivně, chladně analyzují situaci a činí další rozhodnutí bez emocí.
Možná absence přehnané emocionality u investorek překvapuje mnoho mužů, ale ve skutečnosti jsou to spíše muži, kdo mají větší sklon k unáhleným finančním rozhodnutím. Ženy, které se léta staraly o rodinný rozpočet, nemají problém s hospodařením s kapitálem a racionálním přístupem k investičním výzvám.
Rozvinutá empatie a emoční inteligence
Ve srovnání s muži mají ženy silněji rozvinutou empatii a emoční inteligenci, a proto úspěšně zachycují nuance, které rozhodují o úspěchu investice. Ženy většinou správně posuzují potenciál různých produktů a služeb, zejména pokud jde o inovace a poptávku po nich na proměnlivém trhu. Díky tomu činí lepší rozhodnutí ohledně investic do start-upů a novátorských řešení, která zavádějí známé a renomované značky.
Rozvinutá empatie ženám pomáhá posoudit, zda má produkt či služba šanci na úspěch, protože se dokážou vcítit do emocí a očekávání cílové skupiny. Muži mají v tomto ohledu větší potíže a častěji se soustředí výhradně na „tvrdé“ analýzy bez zohlednění aspektů spojených s psychologií podnikání.
Roste počet žen mezi investory
Počet investorek neustále roste, protože ženy disponují stále větším rozpočtem a častěji než dříve samostatně spravují své finance. K tomu navíc disponují řadou vlastností, které jim umožňují činit promyšlená rozhodnutí ohledně investičního portfolia a jeho diverzifikace. Dá se očekávat, že už brzy počet investorek dožene počet investorů-mužů, protože ženy jim v žádném případě nezaostávají ani v analytických schopnostech, ani v intuici.