Přejít k hlavnímu obsahu

Pět věcí, které NEJSOU k snídani. Vyhněte se jim a kromě dobrého pocitu vás čeká i pár kilo dole

Info ikona
Snídaně

Kromě ovesných vloček a jogurtu existuje nespočet dalších možností, co snídat. Ale pozor! Těchto pět jídel byste ze snídaňového jídelníčku měli vynechat. Prozradíme vám, které to jsou a proč byste je neměli snídat.

1. Toast

Toast je vynikající, ale nemá téměř žádnou nutriční hodnotu. Obsahuje hodně cukru, dlouho vás nenasytí a z dlouhodobého hlediska může vést k příbytku hmotnosti. Místo toho vezměte z pekárny svazek celozrnného chleba! Je mnohem zdravější a chutná lahodně s vaší oblíbenou pomazánkou.

2. Granola

Lákavé čokoládové kuousky, sladké kukuřičné vločky a další „zdravé“ křupání jsou všechno jen ne dobrá volba pro výživnou a zdravou snídani. Malé cukrové bomby nedávají našemu tělu téměř žádnou dlouhodobou energii a neobsahují vlákninu, vitamíny ani minerály. Místo toho přejděte na ovesné vločky, křupavé müsli bez cukru a bílý jogurt. S trochou medu, agávového sirupu nebo javorového sirupu bude tato varianta snídaně v mžiku sladká, chutná a zdravá.

3. Palačinky a vafle

Kromě toho, že příprava lahodných palačinek a vaflí nějakou dobu trvá, obsahují málo bílkovin a během krátké doby budete opět hladoví. Samozřejmě existuje mnoho zdravých receptů na palačinky a vafle a jsou tedy ideální pro víkendovou snídani. Ale během týdne byste se měli vyhnout této formě snídaně.

4. Pečivo

Sladké pečivo, jako jsou croissanty, donuty nebo koblihy, jsou neodolatelně chutné, ale obsahují velké množství cukru. Cukr nás nejprve energeticky „nakopne“ a my se cítíme plní energie a fit, ale po krátké době nastane bolavý propad. Cukrové dobroty nás stáhnou dolů a rychle se unavíme. Místo toho zvolte několik plátků celozrnného chleba s trochou tvarohu.

5. Smoothie a džusy

V případě smoothies a džusů samozřejmě mluvíme o těch, které jsou nakupovány v supermarketu. Obsahují hodně cukru a nejsou ani zdaleka plné vitaminů. Místo toho namíchejte svůj vlastní koktejl s ovocem, ovesnými vločkami a mlékem nebo vymačkejte několik pomerančů nebo mandarinek. Jedná se o super zdravé alternativy, které chutnají skvěle a nejsou tak nezdravé.