Přejít k hlavnímu obsahu

Neuvěřitelné! Tato všemi oblíbená sladkost dokáže bojovat proti břišnímu tuku. Mlsejte bez výčitek

Info ikona
Hubnutí

Hlídáte si váhu nebo chcete zhubnout, a přesto byste si rádi pochutnali na něčem sladkém? To už nebude žádný problém. Dle výzkumu je zde jedna sladkost, která nemá vliv na břišní tuk. A nejedná se o nic speciálního – tuhle dobrotu miluje snad každý z nás!

Léto je v plném proudu, ale nejste úplně spokojeni se svou postavou a chcete zhubnout? Celá snaha však nemusí končit přísnou dietou, spoustou salátu a každodenním cvičením, protože i přes konzumaci určité sladkosti můžete ztratit břišní tuk! Zde se dozvíte, jak na to.

Tato sladkost nepodporuje tvorbu břišního tuku

Příliš mnoho břišního tuku - zejména viscerálního břišního tuku, který je blízko vnitřních orgánů - vždy přináší velké zdravotní riziko a může způsobit určité nemoci. Břišní tuk tedy není jen něco, čeho se chceme zbavit z vizuálních důvodů, ale také kvůli našemu zdraví. Studie v nemocnici Brigham and Women's Hospital, zkoumala, zda konzumace 100 g čokolády v různé denní době ovlivňuje metabolismus u postmenopauzálních žen.

Průběh studie

Za tímto účelem bylo 19 žen rozděleno do tří skupin. Jedna skupina jedla čokoládu ráno, druhá večer a třetí skupina nejedla vůbec žádnou. Jinak účastníci nesměli měnit své obvyklé stravovací návyky. Pokus byl prováděn po dobu 14 dnůKlíčové zjistění ovšem je, že ženy jedly klasickou mléčnou čokoládu po celou dobu experimentu! Vědci studie se záměrně rozhodli pro normální mléčnou čokoládu, protože tmavé čokoládě se od počátku připisují pozitivní účinky na zdraví.

Toto jsou výsledky studie

První pozorování provedené vědci a jejich shrnutí je, že konzumace čokolády neměla žádný negativní dopad na tělesnou hmotnost po 14 dnech. Jak skupina, která konzumovala čokoládu ráno, tak večerní skupina žen, uvedla, že se jim během testovací fáze snížila chuť na sladké. Večerní skupina navíc těžila z mnoha pozitivních účinků. Obě skupiny spálily více kalorií než na začátku studie, ale večerní skupina spálila dvakrát tolik (v průměru 300). Došlo také k 6,9 procentnímu nárůstu fyzické aktivity, zrychlení metabolismu a dokonce k 1,7 procentnímu snížení obvodu pasu. A rytmus spánku byl údajně také pravidelnější.

Čokoláda jako bojovník proti tuku

Vědci vysvětlují překvapivé výsledky: "Podle všeho konzumace čokolády mění složení a funkci mikrobioty ve střevě - a to hraje důležitou roli při hladu, aktivitě a metabolických změnách."

Než však sáhnete po čokoládové tyčince, měli byste si uvědomit, že méně je rozhodně více! Čokoláda má stále vysoký obsah cukru a tuků. Kousek čokolády odpovídá zhruba 100 g. Ačkoli se spotřeba kalorií u žen ve studii zvýšila, stále převažovaly kalorie v čokoládě. Proto byste měli denně konzumovat maximálně polovinu dávky nebo alespoň vynechat každý druhý den. Pokud vyvážíte spotřebu každodenním cvičením, můžete jíst čokoládu i o trochu více. :-)

Newsletter

Svet Zeny logo

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.