Promotion
Promotion

Potraviny pro krásné a dlouhotrvající opálení

Promotion

Ovoce a zelenina se žluto-červeným spektrem

Ve žlutě až červeně zbarveném ovoci a zelenině najdeme beta-karoten nejčastěji, tím snadno odhalíte zdroj beta-karotenu na první pohled. Do jídelníčku zařaďte tedy kromě obligátní mrkve, také třeba kaki, batáty, physalis, rakytník, meruňky, jahody, mango, papayu, rajčata nebo barevné papriky. „Beta-karoten přeměňuje organismus na vitamín A, který je rozpustný v tucích tzn. že, aby ho tělo zužitkovalo co nejlépe, musíme tuto kategorii potravin jíst v kombinaci s tuky. Proto se například italská bruschetta s rajčaty nebo plněné papriky na grilu zakapávají olivovým olejem. Násobení využití beta-karotenu tukem je opravdu vysoké, a proto ho nepodceňujme. Například pokud zkonzumujete špenát bez tuku, využije organismus pouze 6 %, přidáte-li tuk, zvýší se obsah vstřebaného beta-karotenu na 60 %. Právě beta-karoten stojí za zhnědnutím pokožky,“ říká nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravestravovani.cz.

Avokádo a bobulovitové ovoce

Antioxidanty jsou dalším nezbytným pomocníkem pro opálení. Antioxidanty chrání pokožku před volnými radikály. Co si ale vlastně pod touto hrozbou představit? „Volné radikály jsou molekuly kyslíku, které byly poškozeny stresem, kouřením nebo například slunečním zářením a ztratily jeden elektron. Ten pro opravu ubírají jiným molekulám v našem těle, a tím jej poškozují. Ve spojitosti s pokožkou se to může projevit drobnými vráskami, vznikem pigmentace, ubýváním kolagenu, a tedy ztrátou elasticity pokožky. Zahrnutím potravin s antioxidantními účinky můžete nežádoucí poškození zastavit. Ve stravě najdete antioxidanty například v jahodách, lesních plodech, kiwi, brokolici, rajčatech, avokádu, řepě, fazolích nebo ve špenátu,“ zmiňuje Kateřina Šimková. Poslední zmiňovaný špenát je nejméně kalorický a naopak nejvíce nutričně výživný. Obsažené antioxidanty, vitamíny a minerály, jsou dokonce schopny chránit znak před škodlivým UV zářením.

Živá voda

Aby opálená pokožka vypadala dobře a nebyla vrásčitá, potřebuje hydratovat. Nezapomeňte do jídelníčku zahrnout potraviny s vysokým obsahem vody. „Mezi potraviny nadupané vodou patří meloun, okurky, ledový salát, zelené papriky, ředkvičky, rajčata, ananas, grepfruit, jahody, maliny nebo borůvky. Samozřejmostí je i dostatečný pitný režim. Hlídejte si i teplotu nápojů. Příliš studené nápoje z ledem váš organismus neochladí, ideální teplota nápojů by měla být okolo 16-18 °C. Základem pitného režimu je čistá voda doplněná citrónem a mátou. Vitamín C obsažený v citrónech navíc zvýší antioxidační účinky a zmírní následky začervenalé pokožky od sluníčka. Vhodný je i zelený čaj – opět zástupce s antioxidačními účinky - 100% zeleninové a ovocné šťávy ředěné vodou, ale i minerálky. Velmi významnou hydrataci zastane kokosové mléko, které eliminuje díky svému složení tvorbu vrásek, navíc vám zrychlí i metabolismus,“ doplňuje nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

Čokoláda a oříšky

Ne nejedná se o překlep. Skutečně pokud chceme přispět k vytuněnému opálení, můžeme si dopřát kousek čokolády a hrst oříšků denně. Nepražené kakao v raw vysokoprocentní čokoládě je plné flavonoidů, které pomáhají s obranyschopností pokožky „Kůže je díky kakau hydratovaná, prokrvená a lépe okysličená, což je, jak už jsme se zmiňovali, žádoucí. Nezapomínejte i na ořechy a semínka, jako jsou slunečnicová nebo dýňová, protože jsou plná vitamínu E. Ten napomáhá regeneraci buněk, zpomaluje stárnutí pokožky, snižuje poškození kůže vystavené slunečnímu záření a potlačuje tvorbu karcinogenních buněk,“ uzavírá nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková. Teď už víte, jak na dlouhotrvající a kompaktní opálení prostřednictvím potravin, nyní už stačí doplnit pečující kosmetikou a nic nebrání tomu, abyste si výsledek opalování užívaly v průběhu celého roku.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion

@svetzeny

Promotion
Promotion
Promotion